راهکارهایی برای کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیدهاید
خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که بهواسطه فاصله زیاد بین مخاطبین محدود نشده است. تقریباً میتوان گفت که از هر نقطهای در دنیا قادر به سفارش گرفتن و فروش محصولات و بازاریابی خودمان هستیم و حتی میتوانیم آن را از طریق گوشیهای تلفن همراه خودمان هم انجام دهیم.
در رابطه با موقعیت جغرافیایی خود صادق باشید
بهمنظور مدیریت کردن انتظارات اجازه دهید تا تمامی مشتریان بالقوه شما از پیش بخوبی بدانند که موقعیت جغرافیایی که در آن حضور دارید در کجا واقع شده است.
زمانی برای ارتباط چهره به چهره اختصاص دهید
صبر کنید!!! منظور من از اشاره کردن به نکته بالا کاملاً واضح و مشخص بود. خوشبختانه، فنآوریهایی از قبیل اسکایپ و … داشتن جلسات زنده و چهره به چهره را حتی در صورت عدم حضور فیزیکی شما در یک اتاق ممکن ساخته است.
باید بهگونهای موفقیت قبلی خود از راه دور را اثبات کنید
هرزمانی که ارتباطی را با یک مشتری جدید آغاز میکنید، همواره با منابع کافی برای معرفی مشتریان راضی گذشته خود به مشتری بالقوه جدید را در اختیار داشته باشید، خصوصاً اگر طرف مقابل شما یک فرد مستقل نیست و به نمایندگی از یک شرکت بزرگ با شما وارد یک ارتباط شده است. حتما از آنها بخواهید تا با یکی از مشتریان راضی شما که البته آن هم در فاصله زیادی قرار دارد، ارتباط برقرار کنند، تا از این طریق به موفقیتآمیز بودن و ممکن بودن این ارتباط تجاری از راه دور باور پیدا کنند.
پاسخگو باشید
توجه داشته باشید که این نکته بسیار حائز اهمیت است، خواه مشتری شما فاصلهای بهاندازه یک خیابان از شما داشته باشد یا اینکه در آنطرف قارهای باشد که کشور شما در آن واقعشده است. همواره باید اطلاعرسانیهای کافی در رابطه با پیشرفت کار در اختیار آنها قرار دهید و توجه داشته باشید که تماسهای تلفنی آنها و ایمیلهای رسیده از طرف آنها همه و همه در یک بازه زمانی منطقی از شرف شما پاسخ داده شوند.
در صورت نیاز برنامه زمانی خود را تطبیق دهید
ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر شما ممکن است با ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر آنها متفاوت باشد. به همین دلیل هر از چند گاهی نیاز دارید تا برنامه کاری و زمانی خود را بگونه ای تنظیم کنید که در طی ساعت کاری و فعالیت آنها در دسترس آنها قرار داشته باشید، حتی اگر ساعت طبیعی کار و فعالیت آنها بصورتی است که در حالت نرمال شما در آن ساعت خوب هستید. در حالیکه هیچ نیاز به در دسترس بودن شما در هرروز هفته و بصورت ۲۴ ساعته نیست، اما توصیه میشود چنین رویکردی را برای یک یا دو بار در ماه اتخاذ نمایید.
اگر این موارد را بخویی رعایت نمایید، مشتری شما هرگز احساس داشتن فاصله از شمارا نمیکند. چراکه امروزه باوجود دنیای گستردهای که در اختیارداریم اما ابزار و امکانات خاصی برای پوشش دادن و کوتاه کردن این فاصله وجود دارد و هرروز بر تعداد این تصویر افزوده میشود.
ارسال نظر