افزایش ۱۵ درصدی در آمد گوگل، میکروسافت و کوکاکولا
ارتباط بین مشارکت مشتری و افزایش منافع کمپانی یک عنصر ضروری برای تحریک فعالان بازار به اطلاع رسانی بیشتر برای مصرف کنندگان محسوب میشود. امروزه تبلیغات و گفتگوهای اینترنتی به تنهایی نمیتواند پاسخگوی نیاز به جلب همکاری و مشارکت مشتری باشد.
موسسه تحقیقاتی جهانی " Hall و شرکا " به تازگی مدل جدیدی را ارائه کردهاند که ارتباط میان سطح مشارکت مصرف کننده در فعالیت های یک برند و منافع آن شرکت را نشان میدهد.
این مدل ماه گذشته بر اساس دیدگاه های دو هزار مصرف کننده انگلیسی در خصوص فعالیت های ۵۰ برند برتر این کشور تهیه و تدوین شده است. ابعاد بزرگتری از این تحقیق با نظر سنجی از ۱۰ هزار مصرف کننده در انگلیس، آمریکا، چین و استرالیا و کنکاش درباره نظریات آنها نسبت به فعالیت ۲۵۰ برند بزرگ جهانی انجام شد.
این موسسه برای هر برند یک نمره برای میزان جذب مشتری در نظر گرفته است که نگرش مصرف کنندگان نسبت به یک برند ناشی از اعتماد آنها به تولیدات و خدمات آن کمپانی و تمایل آنها به برقراری ارتباط با آن شرکت را نشان میدهد.
در ادامه این مدل به تحلیل این موضوع میپردازد که اظهار تمایل مصرف کننده به خرید کالا از یک برند خاص بر چه عوامل دیگری به جز درآمد آن شرکت تاثیر میگذارد. امتیاز بالا در جذب مشتری بیانگر تمایل بالای مصرف کننده به خرید کالا از آن برند نیز میباشد.
دراین بررسی برندهای گوگل، میکروسافت و کوکا کولا همزمان با کسب امتیاز ۱۱۰ در رابطه با میزان جذب مشتری ، افزایش ۱۵ درصدی در منافع و در آمد های خودرا نیز ثبت کردهاند. این سه برند همگی از جمله کمپانی هایی هستند که در بین مردم شناخته شده بوده و مشتریان زیادی دارند. گوگل و کوکا کولا همچنین با کسب امتیازی بالا در برقراری ارتباط با مصرف کنندگان یک رابطه عمیق احساسی با مشتری را نشان میدهند. در این میان گوگل امتیازی بالا در تعهد و اعتقاد راسخ مشتریان به این برند به دست آورده است.
تویوتا، نوکیا و نایک نیز هر سه با کسب امتیازاتی میان 100 تا 110 در میدان جذب مشتری و رشد 7 تا 15 درصدی درآمدها جایگاهی بالا در این نظر سنجی به دست آوردهاند.
کسب اطلاعات در خصوص تمایل مشتریان نسبت به خرید کالا به اندازه رفتار و نگرش آنها نسبت به یک برند اهمیت دارد. بررسی این موضوع نیز مهم است که آنها چگونه می توانند در راستای افزایش درآمد یک شرکت نقش مفید و موثری ایفا کنند.
برندهای بزرگ باید توجه خود را بر روی تلاش متعهدانه در راستای کسب منافع کاری بیشتر متمرکز کنند. برند های مختلف میتوانند با کار کردن بر روی بهبود درک و شناخت خود از مفهوم کمال و بی نقصی سطح تمایل مشتری به خرید محصولات و عملکرد تجاری خود را افزایش دهند. در شرایط کنونی تکنولوژی های جدید و مدرن امکان استفاده از این قبیل داده ها و اطلاعات آماری را برای تمام برند ها و شرکت های مختلف فراهم کرده است.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر