قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۱۲۵۴
۱۰ نظر
۵۶۶۱
۱۰ نظر
۵۶۶۱
پ

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

چند روزی‌ست که در توییتر بلوایی عجیبی به راه افتاده، همه چیز از اظهارنظر یک کاربر شروع شد.

برترین‌ها: چند روزی‌ست که در توییتر بلوایی عجیبی به راه افتاده، همه چیز از اظهارنظر یک کاربر شروع شد، جاردینو نوشته بود:‌ "‎ایرانی بس کن واقعا یه مسافرت چیز خاصی نیست همه تو بچگیشون حداقل یه اروپا رو رفتن". این متنِ پر از اعتماد به نفس، واکنش طنزآمیز و کنایه‌آمیز کاربران زیادی را به دنبال داشت، به هر حال بنا بر آمار رسمی، حداقل تا سال ۹۳، بیش از ۸۰ درصد ایرانی‌ها تجربه سفر توریستی خارج از کشور را نداشته‌اند، پس برای کاربران توییتر چاره‌ای جز واکنش کنایه‌آمیز نبود و آن‌ها در سه روز گذشته با موجی از انتشار عکس‌های بچگی، دمار از اظهارنظر بلوف‌آمیز "جاردینو"درآوردند.

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

نزدیک به ۱۴هزار نفر تا لحظه نگارش این خبر عکس‌هایی از بچگی گذاشتند که مربوط به زیست ساده روزمره‌شان بوده، کودکی در تشت حمام آب‌تنی می‌کند، بچه‌ای که از جالباسی آویزان شده! دخترکی نهایت شادی‌اش بازی با شیلنگ آب حیاط است، حتی تصاویری از جشن تکلیف در مدرسه و چیزهای ساده و دم‌دستی که عمده کودکی، بچه‌های دهه‌های ۶۰، ۷۰ و حتی ۸۰ را پر کرده بوده است. این موج بامزه و مفرح البته ابعاد تازه‌ای پیدا کرده، یادداشت صدرا محقق را در ادامه می‌خوانید و چند واکنش به یادداشت محقق:

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

صدرا محقق، روزنامه‌نگار درباره این کامنت نوشت: ۲۴ میلیون بازدید از این کامنت بعلاوه ۱۱ هزار و ۷۰۰ کوت. احتمالا رکورددار تاریخ توییتر فارسی از خیلی جهات. عکس‌های که گذاشتن و توضیحات‌شون هم یکی از یکی بامزه‌تر. نکته‌ جالبش؟ نسل زد توییتر فارسی رو فتح کرده، پایان سلطه بلامنازع و ۲۰ ساله دهه شصتی‌ها بر دنیای آنلاین.

پایان یک عصر در توئیتر

او در رشته‌توئیتی جداگانه به ابعاد فتح توییتر فارسی توسط نسل زد پرداخته: خب تکمله بحث با توجه به کوت و کامنت‌ها: تعداد متولدین دهه ۶۰ از متولدین دهه‌های قبل و بعدش بیشتره، فراگیری اینترنت هم با جوانی این نسل همزمان بود. به همین دلایل ساده جمعیتی و زمانی، این نسل در این سال‌ها بر دنیای آنلاین سلطه داشتن. این توصیف وضعیته نه اعطای کاپ قهرمانی بهشون.

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

سلطه فرهنگ و حتی مسایل و مشکلات این نسل بر کلیت فضای عمومی (و نه فقط آنلاین) چنان بود که دهه ۷۰ی‌ها همیشه زیر سایه‌‌ یا ادامه‌شون بودن‌. حالا ولی به دلایل تغییرات بنیادین فرهنگی اجتماعی و دسترسی ساده‌تر به تکنولوژی، نسل زد حضور متفاوت‌تر و پررنگ‌تری در دنیای آنلاین دارن. خب؟

و یهویی دیدیم که براساس تاریخ و جزییات عکس‌های منتشر شده‌، کاربران زیادی که خیلی هم خوب فاز ترند رو گرفتن متولدین حوالی سال ۲۰۰۰ میلادی‌ (دهه ۸۰ ما) هستن و چه کاربران تاثیرگذاری‌ان و کلی توییت فیواستار هم دارن. این هم منافاتی با تعداد خیلی زیاد عکس‌های دهه ۶۰ی‌ها نداره.

چون اشاره به پایان سلطه بلامنازع دهه ۶۰ی‌ها به معنای حذف کامل‌شون که نیست، صرفا تسلط بی‌رقیب‌شون بر دنیای آنلاین تموم شده (۷۰ی‌ها و ۵۰ی‌ها معمولاً زیر سایه این نسل بودن) ولی این ترند باعث شد حداقل کاربران نسل جدید رو بهتر/بیشتر بشناسم و می‌دونیم که زیر سایه هم نیستن و متفاوتن.

و امیدوارم این نگاه و سوگیری فراگیری که تصور می‌شه وقتی کسی از چیزی می‌نویسه حتما یا مدافعشه یا مخالفش، تغییر کنه. من توی توییت اصلی صرفا سعی کردم یک وضعیت جدید رو که دیدم توصیف کنم، یا درسته یا اشتباه، نه رجز و روضه‌خونی دهه شصتی بود و نه علیه یا در ستایش نسل زد.

 چند عکس بامزه از همین جریان که کاربران زیر توئیت جاردینو کوت کردند

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

عکس‌های خصوصی و بامزه هزاران ایرانی منتشر شد!

واکنش کاربران چیست؟

هادی: در این تحلیل(؟) اثرِ داشتن و نداشتن عکس از دوران بچگی در دهه شصتی‌ها رو هم لحاظ کردین؟ استدلالتون ایراد داره، ورودی رو باید نرمالایز کنید و بعد نتیجه‌گیری کنید.

‌‎مریمین: پایان سلطه یعنی چی؟ دنیای آنلاین مگه فقط توییتره؟ جن زی خیلی وقته که همه جا هست. آن که هیچ جن آلفا تیک تاک را برداشته ، تیک تاک ستاره‌های نسل ایکس هم داره. تنها عبارت درست ممکنه این باشه که جن زی‌های ایرانی به توییتر علاقه دارند. بقیه‌اش جملات قصار برای روزنامه‌زرده. ببخشیدا

آدم اول: همانطور که خیلی‌ها به درستی اشاره کردن اکثر عکسهایی که فیواستار شدن مربوط به دهه شصت یا اوایل دهه هفتاد بود که این باعث می‌شه نتیجه‌گیری‌ای که کردی غلط باشه. تازه اگر مبنای سلطه رو فقط همین یک ژانر ببینیم.

علی شریعتی: اتفاقا خیلی از این کوت کننده ها دهه شصتی و ابتدای دهه هفتادی هستند که به این کامنت معترضند و اعتراض طنزآمیزی انجام دادن. دلیل رکوردشکنی این کامنت عدم درک نسل گذشته توسط کامنت گذارنده (نسل زد) است

رینگو: من هم توجه کردم چقدر دهه هشتادی داریم اینجا! بعد ما اینجا داریم میگیم که دوران اصلاحات اینطوری بود اونطوری بود، کوی دانشگاه فلان شد، بعد اینا اصلا اون موقع حتی به دنیا نیومده بودند!! حتی ۸۸ هم نمیدونن چی بود چی شد.

‌‎شری: با توجه به کیفیت عکسها و سرو وضع پوششها و سبک خونه زندگی ها و نوع عکاسی به نظرم اکثریت دهه شصتی ها بودن.

و بهروز رضایی: نسل زد خیلی عزیز، دوست داشتنی، قابل احترام و ارزشمندن. ترسم از روزیه که ما دهه شصتیا رو تو جمع خودشون راه ندن. باید تلاش کنیم هر روز آپدیت بشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      درود، من کلی عکس دارم دستم تو دماغمه، اول خجالت میکشیدم، الان باهاش حال میکنم، تنهایی ....تو عکس بقیه😂😂😂

    • یک توضیح لازم برای آی کیو کلنگی ها

      بچه های دهه شصت و هفتاد یعنی اونایی که در اون دو دهه بچه بودند.البته چند عکس از بچه های دهه پنجاه هم دیدم

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        بن نظرم نسل زد خیلی الکی و مسخره است در عوض نسل ایکس و ایگرگ بسیار بهتره

      • ناشناس

        ایکس و ایگرگ و زد چه ربطی به ایران داره مربوط به سفیدپوستان پولدار امریکاست.کدوم متولد دهه چهل و پنجاهی در ازادی و رفاه جوان امریکایی در دهه نود میلادی بوده؟ ضریب نفوذ اینترنت با گوشی هوشمند بالا رفت دهه اول دوهزار چند درصد اینترنت داشتند که نسل ایگرگ داشته باشیم؟؟

    • ناشناس

      باز هم ملال دهه شاصتیها! سال 59 پرجمعیت ترین سال بوده نه دهه شصت.نیمه دوم دهه پنجاه و اوایل دهه هفتاد هم جمعیت زیادی وجود داشته.همچین میگه دهه شصت جمعیت زیادی داشته انگار قبل و بعدش هیچ جمعیتی تولید نشده! چند صر هزار نفر بین اخر دهه شثت و اول دهه هفتاد فاصله ست.

    • ناشناس

      اینترنت هم در دهه هشتاد برای من متولد اخر دهه پنجاه و خیلی از هم طبقه هام مهم بود.متولدین دهه شصت خیلیهاشون بعد گوشیهای هوشمند وارد اینترنت شدند و با آفتابه قرمز و حیاط حوض دار مدتها نوستالژی بافتند چیزی که من اصلا در بچگی ندیده بودم

    • ناشناس

      کلا این چیزی که دهه شصتی نامیده شد یک چیز متناقض بی معنی بود که هر کس هر چی خودش بود یا فکر می کرد رو بهش اضافه می کرد.خیلی از متولدین اخر دهه پنجاه هم خودشونو شصتی حساب می کردند چون هر چی شصتیها باهاش روضه خوندند مربوط به اونها میشد مثل بچگی در دهه شصت و جنگ

    • ناشناس

      از این کلمات ی که استفاده کردید در نظراتتان ما که معنی انها را نفهمیدیم لطفا توضیح دهید

    • ناشناس

      کلا مسافرت خوبه. ادم از خوشی ها و شادیهاش پست بزاره چیز بدی نیس. خیلی هم خوبه.حالا هر جا ک رفته سفر

    • ناشناس

      زندگی سراسر زحمت است و خوشی‌هایش کوتاهند
      باید گذشت و گذاشت و رفت
      بفکر نان باشیم که خربزه آبه 😂😂😂

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج