۹۷۰۳۲۴
۳۸ نظر
۵۰۵۴
۳۸ نظر
۵۰۵۴
پ

نوبرانه‌های ۹۹

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

بازار خودرو ایران سال آینده را با امیدواری آغاز می‌کند؟ این پرسشی است که بستگی به دو چیز دارد. اول افزایش تولید و به طور خاص تولید محصولات جدید و دوم کاهش سطح قیمت بازاری محصولات. دو موردی که به نظر می‌رسد تحقق‌شان با، اما و اگر بسیار همراه باشد.

برترین‌ها: بازار خودرو ایران سال آینده را با امیدواری آغاز می‌کند؟ این پرسشی است که بستگی به دو چیز دارد. اول افزایش تولید و به طور خاص تولید محصولات جدید و دوم کاهش سطح قیمت بازاری محصولات. دو موردی که به نظر می‌رسد تحقق‌شان با، اما و اگر بسیار همراه باشد.

در بخش افزایش تولید و عرضه محصولات تازه این گمانه وجود دارد که خودروسازان با رسیدن به ثبات بهتر مالی و فنی، بتوانندهمچون برخی از ماه‌های سال تیراژ تولید خودرو را به بالای ۹۰۰ هزار دستگاه برسانند. موردی که بسیاری با تردید به آن نگاه می‌کنند و برخی نیز امکان رسیدن به آن را رد نمی‌کنند. البته با توجه به اینکه زمزمه خروج برخی از ارقام پراید و نیز پژو در سال آینده به گوش می‌رسد، این خود نشانه بدی برای تحقق این رقم جدید از تولید است.

از آن سو عرضه و یا معرفی طیف جدیدی از محصولات و یا گمانه‌زنی در خصوص تولید برخی محصولات چینی، ایرانی و حتی آمریکایی! موجب شده تا بتوان شانسی را حتی جزئی و اندک برای بهبود بازار در سال آینده مدنظر قرار داد. اینجا در این گزارش سراغ هشت خودرو می‌رویم که به احتمال بسیاز زیاد، سال آینده میهمان بازار خودرو ایران در رده قیمتی ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان باشند.

۱. فورد تورنئو

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

یک ون ۵ نفره ۴.۴ متری با ۱۰۰۰ لیتر گنجایش در قسمت بار که در بازار‌های جهانی فروش خوبی داشته و در اروپا مونتاژ می‌شود. این محصول که توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی که به تولید محصولات چینی و خاصه برند بایک شهرت دارد، به کشور وارد شده و احتمالا پس از تغییراتی ظاهری وارد خط تولید می‌شود. آن طور که برخی رسانه‌های خودرویی اعلام کرده‌اند، تورنئو ایرانی‌سازی شده با موتور و گیبرکس چینی به دست مشتریان می‌رسد و در بخش جلوپنجره هم تغییراتی خواهد داشت. در‌های کشوی بزرگ، مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایین از تورنئو یک گزینه مناسب برای ورود به ناوگان تاکسی‌های کشور می‌سازد. گزینه‌ای که مشخص نیست بعد از تغییرات ظاهری و فنی چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

۲. ساینا فیس‌لیفت

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

سدان کوچک سایپا که در دو سه سال اخیر حضور موفقی را در بازار خودرو تجربه کرده، قرار است به زودی با یک فیس‌لیفت ملایم راهی بازار خودرو شود. این محصول که سالانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه فروش دارد، ضربه بزرگی را به اردوگاه رقیب از زمان عرضه وارد کرده و رانا را به کل از دور رقابت خارج ساخته است. مقایسه آمار تولید دو خودرو به خوبی گویای وضعیتی است که بر این محصول حاکم است و حالا یک طرح تازه بدنه احتمالا کمک می‌کند بازهم فروش ساینا در این رده سخت و چالشی بیشتر و بهتر شود. البته خب این محصول ایرانی همه مشکلات موجود در اغلب تولیدات ارزان سایپا اعم از ایمنی پایین، متریال ضعیف و امکانات رفاهی اندک را کماکان با خود دارد.

۳. ام وی ام X۵۵

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

خب بالاخره این خودرو با یک فاصله چند ساله وارد بازار کشور شد و برچسب قیمتش همین ابتدای کار رده ۴۰۰ میلیونی را نشانه رفته که خب همین عامل آن را از دسترس بسیاری دور کرده است. ظاهر متوازن، موتور و گیربکس اقتصادی و مدرن در کنار طیفی از امکانات به روز احتمالا کمک می‌کند تا X۵۵ بتواند سالانه حدود هزار تا ۱۵۰۰ دستگاه فروش داشته باشد. عددی که قطعا برای چری خوشایند نبوده و انتظار بیشتری را با کراس‌اوور جدیدش از بازار ایران دارد.

۴. سو ایست A۵

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

یک سدان خوش چهره چینی که طرح ظاهری نسبتا پخته‌ای دارد و در کابین به شما امکانات خوبی هدیه می‌هد. سو ایست که قبلا با ون‌های زشت دلیکا در بازار ایران شناخته شده این خودرو جدید را با الگوبرداری از نسل فعلی تویوتا کرولا و با نیم نگاهی به کیا سراتو طراحی کرده و خب بالاتر از حد انتظار هم ظاهر شده است. سدان ۱۰ هزار دلاری A۵ که به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۱۵ اسبی مجهز است، به گیربکس CVT مجهز بوده و دقیقا ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. اعدادی که مستقیما این خودرو را به محصولی مناسب در کلاس سدان‌های اقتصادی سایز c بدل کرده و فضا را برای چری آریزو ۵، دنا و رهام تنگ می‌کند. هنوز مشخص نیست سو ایست را کدام شرکت ایرانی تولید خواهد کرد، اما شواهد اولیه از شروع آزمایش‌های این خودرو در جاده‌های کشور حکایت دارد.

۵. سمند K۱۳۲

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

خب نوزاد تازه متولدشده ایران خودرو واقعا قرار است تا اواخر سال ۹۹ به بازار بیاید. به نظر می‌رسد این اتفاق خواهد افتاد و به رغم همه بدقولی‌های ایران خودرو، این شرکت توانایی مناسبی برای تامین موتور و گیربکس K۱۳۲ دارد. چیزی که هم‌اینک به بحران تمام عیار برای شرکت سایپا و محصول شاهین تبدیل شده است. سدان تازه ایران خودرو که باید آن را نمونه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ دانست قطعا خودرو ارزانتر و ضعیفتری نسبت به ۳۰۱ است و کیفیت سواری آن هم کاهش یافته چرا که در بسیاری از قطعات آن بازنگری شده و ضمنا بسیاری از آپشن‌های خودرو حذف شده‌اند. در عین حال طرح ظاهری به روز رسانی شده و با نمونه مشتری پسندی تعویض شده که شانس ایران خودرو را برای موفقیت در این پروژه بالا می‌برد.

۶. جک S۴

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

کراس‌اوور جدید کرمان موتور از برند چینی جک شانس این را دارد که در شرایط نامناسب کنونی و نبود محصولات تازه بخش زیادی از تقاضای انباشته شده در بازار را مال خود کند. این محصول که از زبان طراحی تازه جک هم سود می‌برد، امکانات به‌روزتری به نسبت اس ۵ و اس ۳ داشته و حد فاصل این دو محصول را پر می‌کند. نیروگاه ۱.۵ لیتری توربوشارژ هم به لطف بهره بردن از سیستم پرخوران قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است. برای انتقال قدرت و گشتاور، یک گیربکس خودکار CVT طراحی کرده است. با توجه به وزن تقریبی ۱۳۵۰ کیلوگرمی جدیدترین محصول جک در ایران، احتمالا این خودرو عملکرد خوب و قابل قبولی را در بخش فنی از خود نشان خواهد داد.

۷. رهام کراس کانتری

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

اولین شاسی‌بلند ایرانی با زبان طراحی مخصوص به خود قرار است برای انبوهی از مدل‌های چینی دردسرساز شود، اما با اطلاعاتی که اخیرا سایپا از موتور به کار رفته در نسخه سدان شاهین منتشر کرده، به نظر می‌رسد ما در بهترین حالت با یک جک S۳ روبروییم که فقط به درد استفاده‌های شهری می‌خورد. خب اگر اطلاعات اعلام شده درباره موتور توربوشارژ تیبا درست باشد، واقعا باید از رهام کراس کانتری ترسید. کسانی که دور اول عرضه سورن‌های توربوشارژ را به یاد دارند به خوبی از ناهماهنگی‌های پیش آمده در موتور ملی خبر دارند و احتمالا همین اتفاق برای پیشرانه ارتقایافته تیبا رخ خواهد داد. فارغ از اینها، اما طرح ظاهری جذاب این کراس‌اوور در کنار قیمت کمتر دو امتیاز این خودرو در بازار خواهد بود. اینکه اولین شاسی‌بلند ایرانی به سرنوشت تلخی دچار می‌شود و شکست می‌خورد یا اینکه پیروز می‌شود، هنوز مشخص نیست و زمان آن را ثابت می‌کند.

۸. رانا نیوفیس

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

هیچ تغییر مهم و خاصی در این خودرو لحاظ نشده تا بتوان به آینده آن امیدوار شد. رانا که زمانی با هدف عرضه گسترده و جانشینی ۲۰۶ سدان طراحی گشت، بعد از یک دهه با چند تفاوت ساده قرار است دوباره با همان رنگ و لعاب به مشتریان ارائه گردد. نکته‌ای که این خودرو البته از آن برخوردار است موتور نسبتا قوی و پایداری بالا در کنار ظاهر متوازن است که آن را بر ساینا و تیبا برتری می‌دهد. در عین حال قیمت بالاتر و امکانات معمولی دو موردی است که علیه رانا دست به کار می‌شوند. البته شاید رانا با گران شدن بیش از حد دیگر محصولات اندکی اوضاعش در بازار بهتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    اول بزار ببینیم سال آینده زنده میمونیم بعد این آشغالهارو بکنید تو ملت

    پاسخ ها

    • بدون نام

      والا

    • بدون نام

      دمت گرم

    • بدون نام

      دقیقن

  • بدون نام

    خودرو های گرانتر بی کیفیت تر

    پاسخ ها

    • بدون نام

      سمند مدل ۹۸ خریدیم مفت نمی ارزه

  • بدون نام

    خدا رو شکر انواع و اقسام برندهای معتبر دنیا دارن وارد میشن

    پاسخ ها

    • جلاد

      همینها هم به سبکِ ایرانی میسازن مثه سمند k132 که پلت فرمشو از پژو ۳۰۱ الگو گرفته بجای اینکه با همون طراحی بسازن میان مسخره میسازنش

  • حمید

    پراید نیو فیس هم تولید کنید. قطعا فروش خوبی خواهد داشت.

  • ملارضا

    حالا ببینیم با این ویروس کرونا تا سال دیگه زنده میمونیم، فعلا که منتظریم ببینیم ویروس کرونا میزار زنده بمونیم یا نه. به هر حال انشاا... که همه مردم جون سالم بدر ببرند. خواهشا دیگه به پراید توهین نکنین. ببین آهش گرفت. ویروس کرونا آمد. لطفا مواظب خودتون باشید.

  • هما

    تا سال اینده زنده ایم آیا؟

  • بدون نام

    زرشک

  • امیر

    همون ماشین های داغون همیشگی با ظاهری نو

  • p. m

    فورد رو میزارن جای تاکسی!

  • بدون نام

    داغونای سایپا ایران خودرو ارزش خرید هم ندارند احترام به مشتری هم بلد نیستند

  • بدون نام

    این دو کارخانه زالو بسته بشه.....درش گل بگیرن.......با مفت خوری......دوشیدن دولت در هر جهت.....کلاه برداری از مردم.....همه رو جمع کنی......میشه بهترین ماشین وارد بشه در حد بنز وب ام و

  • بدون نام

    هر چی میخواد بیاد بیاد ما که پول نداریم

  • بدون نام

    انا لله و انا الیه راجعون

  • منطق

    فورد خوب آمدی،ماشین آمریکائی،کمک میخاد بکنه نمیزارن،گفتگو نمیزارن،این دیگه چه صیغه ایه،نکنه از فوردای چین،هه،جکای قشنگی بود

  • میرو

    همشون اشغال هستند

  • بدون نام

    چقدز سطح توقعاتمون پایین امده نه خبری از بنز هست نه بی ام و ...حتی رنو و فیات هم نه،یسری چهار چرخه های بی کیفیت چینی که تو خود دورترین جاهای چین هم اجازه تردد ندارن ،در سطح نامیبیا و سودان پایین امدیم

  • بدون نام

    اوف تنوع رو بیبین

  • بی نام

    الحمدلله ما هنوز تو پراید مدل ۷۸ گیریم

  • بدون نام

    سال 96 سانتافه فول آپشن 220میلیون. ولی الان.......

  • بدون نام

    اگر قراره پرای 5میلیونی 60 میلیون وپژو 10 میلیونی 100 میلیون حداقل باشند باید حداقل حقوق 50میلیون وکارشناسان ومهندسین بین 100 میلیون تا300 میلیون حقوق بگیرند تا بتوانند برای زندگی ماشین بخرند وپس انداز خرید خانه داشته باشند .

  • بدون نام

    گفتن شورای نگهبان تصویب نکردە کە خودرو وارد کنن

  • بدون نام

    خدا وکیلی رانا رو رو چیکار کردید شده نیوفیس؟
    بابا انقدر با شعور ما ملت بازی نکنین

  • بدون نام

    لطفا به پراید توهین نکنید پراید اولین و اخرین سیستم ماشین ایران هستش

  • بدون نام

    چرا نظر من ثبت نمیشه

  • بدون نام

    چهار تا قالپاق جدید انداختن رو رانا بعدش معلوم نیست با چه قیمتی بفروشن.

    پاسخ ها

    • ممدمحمد

      چهارتا قالباق جدید میزارن میگن اپشن جدیدبعدم اگه شصدتوم قیمت داره میگنصدتومن یادلار رفته بالا جمش کن بابا

    • ممدمحمد

      باقیمت بنز

  • بدون نام

    لطفاً به جای ساخت خودرو های جدید خودرو های ثبت نامی را تحویل بدهید.

    پاسخ ها

    • ممدمحمد

      منطزر فصل سوم یا بعدشن تا بالاتر ببرن دیگه بعد ماشینارو تحویل بدن

  • .....

    این رانل
    ا آخریه کجاش فیس لیفته ؟

  • بدون نام

    خودروهایی آشغال قیمت نیم ملیاردتومن مفت مردمم مثه چی میخرن سرملت هرچی بیادحقشونه اینجاایران است کشوردروغ ودزدی اختلاس آقایون مدیران زحمتکش سارق

  • بدون نام

    رانا کجاش نیو فیسه . غارتمون کردین با این حکومته به اصطلاح اسلامی غیر از دزدی هیچی نصیب مردم نشده بعد از انقلاب تا حالا

  • جلاد

    همه ی خودروهای ایرانی دارن هی خراب میکنن آخه مگه ما ایرانیها انقدر داغونیم که ماشینهای ایرانیمونو این شکلی داغون طراحی میکنن و میسازن؟!! یه ذره طراحی داخلی و بیرونیِ ماشین یه خورده مدرن تر بشه میگن طرح از خارج هست خب تا کی باید این وضع رو تحمل کنیم برا چی ما انقدر همه چیزمون باید اینجوری مسخره باشه؟؟؟!!

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج