۵۵۱۶۹۹
۱۰ نظر
۵۱۳۴
۱۰ نظر
۵۱۳۴
پ

۱۰۰ خودروی مزخرف تاریخ (۴)

اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر، برخی از لحاظ قدرت و...

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: اگر ماشین های بد در دنیا نبودند، پس چگونه می توانستیم ارزش ماشین های خوب را بدانیم؟ حتما در گذشته لیستی از ۱۰۰ ماشین برتر تاریخ را که برایتان آماده کردیم را مشاهده کرده اید؛ اما اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر برخی از لحاظ قدرت و... ضعیف بودند.
متاسفانه بسیاری از این نمونه های وحشتناک در طول تاریخ در بازار آمریکا تردد داشته اند.نکته قابل توجه در مورد این ماشین ها این است که برخی از آنها متعلق به خودروسازان بزرگ می باشند.
۳۹. شورلت دیزل C/K - ۱۹۷۸

در واقع کمپانی دیزلی اولدزموبیل نقش موثری در ساخت این شورلت پیک اپ نیم تنی داشت؛ موتور این ماشین125 اسب بخار قدرت ایجاد می کرد که برای حرکت این ماشین سنگین اصلا کافی نبود. همان جادوی دود سیاهی که جنرال موتورز را در نهایت متلاشی کرد به این پیک آپ هم رسید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۳۸.شورلت سری M - ۱۹۲۳

این شورلت قدیمی که موتورش از سیستم خنک کننده خاصی استفاده می کرد از سیلندرهای مجزایی که با پین های مسی به یکدیگر وصل بودند، بهره می برد. تنها 500 عدد از این ماشین ها ساخته شد و به جرات می توان گفت تمامی آنها طی فراخوانی جمع آوری شدند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۳۷.داتسون B۲۱۰ - ۱۹۷۳

یک نیسان زشت و ابتدایی که تقلیدی از مدل opec oil 1973 به شمار میرفت.سواری بد و وزن بسیار کم آن، رانندگی با این ماشین را تا حدی خطرناک می کرد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

36. جم - 2002

این ماشین به سفارش NHTSA ساخته شد و همه چیز برای موفقیت این ماشین برقی مهیا بود، اما قوانین اجازه تردد آن در جاده ها را نداد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۳۵.تریومف استگ - ۱۹۷۰

ظاهراً مشکلات بی پایان این ماشین رودستر 4 سرنشین و 8 سیلندر با پیشرانه 3 لیتری که از تجهیزات برقی دیم لوکاس و بدنه میشلوتی نیز استفاده می کردبیشتر شبیه کارت پوستال های لیلاندزهای انگلیسی که بچه ها نگهداری می کردند، بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

34. کورسلی هات شات - 1950

بهترین نامی که بر روی بدترین ماشین می توان گذاشت! موتور ۷۵۰ سی سی این ماشین اصلا برای این ماشین مناسب نبود چرا که از قطعات بسیاری در ساخت موتور آن استفاده شده بود. این ماشین کوچک را می توان نهایت زشتی لقب داد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۳۳.سوزوکوی سامورایی - ۱۹۸۶

این ماشین دو محوره قابلیت آف رود نیز داشت اما آنقدر کوچک بود که برای سواری واقعی از آن در بزرگراه ها باید احتیاط می کردیم.این ماشین از یک پروژه دبیرستانی در نهایت به خط تولید رسید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

32.پلیموث کریکت - 1971

پلیموث قصد داشت در جواب پینتو و وگای ساخت شرکت هیلمن اونجر، ماشینی در خور ارائه کند اما نتیجه نهایی به یک فاجعه انگلیسی منجر شد چرا که این ماشین بسیار ضعیف از کار در آمد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۳۱.شورلت کوروت - ۱۹۷۵

قدرت پایه این ماشین با موتور 8 سیلندر ZQ3 و 350 اینچ مکعبی حدود 75 اسب بخار بود که البته قابلیت رسیدن به 165 اسب بخار را نیز داشت اما در تریم های اختصاصی که موتور L82 در آن به کار رفته بود قدرت موتور این ماشین به 205 اسب بخار نیز می رسید. ساخت این ماشین در مجموع خروجی خوبی از آب در نیامد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

30. نش متروپلیتن - 1954

این ماشین تلفیقی از طراحی دهه ۵۰ آمریکا و مهندسی و گردآوری انگلیسی بود. در پیچ ها این ماشین بسیار بد عمل می کرد و پیشرانه ۱.۲ لیتری آستین آن نیز سرعت آن را به شدت کاهش داده بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۲۹. لینکلن ورسالیز - ۱۹۷۷

کمپانی لینکلن در واکنش به ساخت کادیلاک سویل این ماشین را ساخت و با تغییرات پیچیده ای که بر روی مدل مرکوری مونراخ انجام داد، این ماشین را تولید کرد. سپر کانتینتال بر روی درب کاپوت قرار گرفته بود که در نوع خود طراحی عجیبی به نظر می رسید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

28.داج اسپن / پلیموث ولر - 1976

کمپانی کرایسلر این ماشین های کوچک را برای سهولت در رانندگی ساخت اما نتیجه نهایی بسیار وحشتناک تر از تصور آنها بود چرا که سواری با این ماشین آنقدر بد بود و که کمپانی مجبور به فراخوان تعمیر بسیاری از آنها شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۲۷.شورلت مالیبو مکس SS - ۲۰۰۷

این ماشین در واقع نوعی واگن استیشن به حساب می آید که از نظر ظاهر و عملکرد البته بسیار پایین تر از آنها عمل می کرد. این ماشین را می توان بدترین شورلت سری SS نامید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

26.اینفینیتی M30 کانورتیبل

سیستم تعلیق اسفنجی، موتوری که بد کار می کرد، ساختار و طراحی ضعیف برای به زمین زدن این مدل از اینفینیتی کافی بود. پس از این تجربه ناموفق، اینفینیتی هرگز به فکر بهبود این ماشین نیفتاد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

25. کادیلاک سویل - 1983

این ماشین از طراحی ساده در قسمت جلو طراحی شلوغ و عجیب در قسمت پشتش استفاده کرده بود. با تولید این ماشین خاطره خوش اولین سویل دیفرانسیل عقب از بین رفت. موتور بسیار ضعیف ۸ سیلندر (البته آپشنهای ۶ سیلندر و ۴ سیلندر نیز موجود بود)این ماشین تنها قادر به ایجاد قردتی برابر با ۸۱ اسب بخار داشت.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

24.فورد تارائوس - 1996

بازطراحی پرفروش ترین سدان فورد، محصولی وحشتناک از آب در آمد که بازار این خودروساز را ت مرز نابودی کشاند. این ماشین آنقدر عجیب طراحی شده بود که اصلا نیازی به انجام چنین طراحی پیچیده دیده نمی شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

23.کادیلاک آلانته - 1987

یک رودستر محور جلو که ساخت آن به این شکل بی معنی به نظر می رسید. این ماشین با طراحی نه چندان جالبی که داشت بسیار گران قیمت بود چرا که بدنه آن را کمپانی معروف ایتالیایی یعنی پینین فارینا ساخته بود و برای تکمیل ساخت به دیترویت منتقل شد. این ماشین یک تلاش ناموفق برای به زیر کشیدن مرسدس های SL به شمار می رود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۲۲.کادیلاک کاترا - ۱۹۹۷

تلفیقی از یک یک اپل آلمانی 3900 پوندی با 200 اسب بخار قدرت و یک موتور 6 سیلندر انگلیسی کند و یک سیستم انتقال 4 دنده فرانسوی منجر به تولید این ماشین شد. سه کشور در پروسه ساخت این ماشین دخیل بودند و در نهایت جنرال موتورز آن را کادیلاک نامید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

21. فیات استرادا/ریتمو - 1978

یک مینی کامپکت ضعیف از فیات که به اشتباه با محور جلو ساخته شده بود. این ماشین مایه ننگ فیات در آمریکای شمالی در سال ۱۹۸۳ بود. این ماشین پس از ۲۸ سال از تولید آن هنوز بازطراحی نشده است.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)

۲۰. AMC پیسر - ۱۹۷۵

کمپانی AMC بر روی ساخت ماشین های کوچک 6 سیلندر موسوم به گلخانه ای سرمایه گذاری کرد اما این کمپانی را می توان یکی از بازندگان بزرگ این کلاس دانست.
100 خودروی مزخرف تاریخ (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ایرانی

    مزخرف از نظر کی؟ از نظر من ایرانی ک پژو هم دارم.
    مزخرف یعنی ایران خودرو یعنی سایپا
    دو عنصر کشتار ایرانی...

  • بدون نام

    پس پراید و پیکان و ۲۰۶ و ۲۰۷ و پراید وانت و نیسان آبی و پیکان وانت کجان

    پاسخ ها

    • بدون نام

      اینایی که اسم بردی بیشتر شبیه شوخی هستند تا خودرو !!!

  • بدون نام

    چجوری میاین میگین پراید پس کو؟؟؟ نوشته خودرو های مزخرف تاریخ نه ایران اصن ماشیانا ایران جزو تاریخ حساب میشن؟؟حالا هی بگید پراید کو پژو کو

  • بدون نام

    اگه اینا مزخرفن پراید چیه

  • بدون نام

    اقا ننویس این چیزا رو مردم رو مسخره کردی
    یدفعه بنویس ایران خودرو و سایپا

  • ام جی

    خدمت دوستانی که راجع به پراید و پیکان و... میگن عرض شود خودروهایی که تواین لیست هستن یکسری حداقل هایی رو باید داشته باشن که بررسی بشن که هیچکدوم از خودروهای ایرانی اون حداقل ها رو ندارن, درضمن ردیف ۳۹ پیکاپ شورلت رو نیم تن نوشته که احتمالا اشتباهه چون نیم تن برای یک پیکاپ وزن کمیه نه زیاد...

  • امیرحسین

    من نمیدونم برداشت من اشتباه بود یا واقعا نویسنده با یک دشمنی عجیب و تقریبا واضحی ضد انگلیسو امریکا نوشته و به تمسخر گرفته
    حد اقل با این اشتباه ها باید بریم ببینیم الان کجا هستن
    ما که بد تریم جیره خور برندای متوسط ارووا و کره هستیم و با بدبختی مدلای معمولی ۳۰ سال پیش رو میدیم دست مردم همین پراید هم یکی از شکست های کمپانی فورد هست که به مردم میفروشن و و و و بهتره لال بشیم و به این قلم زشت شما عادت کنیم چون قلم و مملکت دست شماست

  • بدون نام

    زود قضاوت نکنید حالا باید تا رده 1 که مزخرف ترین خودروی تاریخ هست بره که مسلماً این مقام ارزشمند به پراید میرسه!!

  • حامد

    واقعا دوست دارم بدونم چرا هربحثی تو فضای مجازی میشه ، تمام ایرانیا میشن کارشناس و عجیب اینکه تو تمام رشته ها دارای تخصص هستیم و نظر میدیم . اولا این مطلب ترجمس از یک مجله تخصصی بین المللی خودرویی . دوما پژو ۴۰۵ و پراید که نام بردید ،مخصوصا پراید برای شرکت خودشون در زمان خودشون یه موفقیت محسوب میشدند . پراید یه طراحی از یه شرکت آمریکاییه که در زمان خودش چندین شرکت دیگه به خاطر طراحی موفقش امتیازش رو خریداری کردند و سایپا هم اون رو از شرکت کیای کره امتیاز گرفت . اگه توجه کنید در مقاله، اتومبیلی رو در لیست آورده که دارای دردسر تعمیر ،خرابی بالا برای مصرف کننده و طراحی بد باشه ،در صورتیکه اکثر خودروهایی رو که ایران خودرو و سایپا دارن تولید میکنن در زمان خودشون جزو خوبها بودن ، اگه اینا بعد از سی سال هنوز این مدلها رو ول نمیکنن تقصیر شرکتهای خارجی نیست ...

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج