۱۰۰ خودروی مزخرف تاریخ (۴)
اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر، برخی از لحاظ قدرت و...
در واقع کمپانی دیزلی اولدزموبیل نقش موثری در ساخت این شورلت پیک اپ نیم تنی داشت؛ موتور این ماشین125 اسب بخار قدرت ایجاد می کرد که برای حرکت این ماشین سنگین اصلا کافی نبود. همان جادوی دود سیاهی که جنرال موتورز را در نهایت متلاشی کرد به این پیک آپ هم رسید.
۳۸.شورلت سری M - ۱۹۲۳
این شورلت قدیمی که موتورش از سیستم خنک کننده خاصی استفاده می کرد از سیلندرهای مجزایی که با پین های مسی به یکدیگر وصل بودند، بهره می برد. تنها 500 عدد از این ماشین ها ساخته شد و به جرات می توان گفت تمامی آنها طی فراخوانی جمع آوری شدند.
۳۷.داتسون B۲۱۰ - ۱۹۷۳
یک نیسان زشت و ابتدایی که تقلیدی از مدل opec oil 1973 به شمار میرفت.سواری بد و وزن بسیار کم آن، رانندگی با این ماشین را تا حدی خطرناک می کرد.
36. جم - 2002
این ماشین به سفارش NHTSA ساخته شد و همه چیز برای موفقیت این ماشین برقی مهیا بود، اما قوانین اجازه تردد آن در جاده ها را نداد.
۳۵.تریومف استگ - ۱۹۷۰
ظاهراً مشکلات بی پایان این ماشین رودستر 4 سرنشین و 8 سیلندر با پیشرانه 3 لیتری که از تجهیزات برقی دیم لوکاس و بدنه میشلوتی نیز استفاده می کردبیشتر شبیه کارت پوستال های لیلاندزهای انگلیسی که بچه ها نگهداری می کردند، بود.
34. کورسلی هات شات - 1950
بهترین نامی که بر روی بدترین ماشین می توان گذاشت! موتور ۷۵۰ سی سی این ماشین اصلا برای این ماشین مناسب نبود چرا که از قطعات بسیاری در ساخت موتور آن استفاده شده بود. این ماشین کوچک را می توان نهایت زشتی لقب داد.
۳۳.سوزوکوی سامورایی - ۱۹۸۶
این ماشین دو محوره قابلیت آف رود نیز داشت اما آنقدر کوچک بود که برای سواری واقعی از آن در بزرگراه ها باید احتیاط می کردیم.این ماشین از یک پروژه دبیرستانی در نهایت به خط تولید رسید.
32.پلیموث کریکت - 1971
پلیموث قصد داشت در جواب پینتو و وگای ساخت شرکت هیلمن اونجر، ماشینی در خور ارائه کند اما نتیجه نهایی به یک فاجعه انگلیسی منجر شد چرا که این ماشین بسیار ضعیف از کار در آمد.
۳۱.شورلت کوروت - ۱۹۷۵
قدرت پایه این ماشین با موتور 8 سیلندر ZQ3 و 350 اینچ مکعبی حدود 75 اسب بخار بود که البته قابلیت رسیدن به 165 اسب بخار را نیز داشت اما در تریم های اختصاصی که موتور L82 در آن به کار رفته بود قدرت موتور این ماشین به 205 اسب بخار نیز می رسید. ساخت این ماشین در مجموع خروجی خوبی از آب در نیامد.
30. نش متروپلیتن - 1954
این ماشین تلفیقی از طراحی دهه ۵۰ آمریکا و مهندسی و گردآوری انگلیسی بود. در پیچ ها این ماشین بسیار بد عمل می کرد و پیشرانه ۱.۲ لیتری آستین آن نیز سرعت آن را به شدت کاهش داده بود.
۲۹. لینکلن ورسالیز - ۱۹۷۷
کمپانی لینکلن در واکنش به ساخت کادیلاک سویل این ماشین را ساخت و با تغییرات پیچیده ای که بر روی مدل مرکوری مونراخ انجام داد، این ماشین را تولید کرد. سپر کانتینتال بر روی درب کاپوت قرار گرفته بود که در نوع خود طراحی عجیبی به نظر می رسید.
28.داج اسپن / پلیموث ولر - 1976
کمپانی کرایسلر این ماشین های کوچک را برای سهولت در رانندگی ساخت اما نتیجه نهایی بسیار وحشتناک تر از تصور آنها بود چرا که سواری با این ماشین آنقدر بد بود و که کمپانی مجبور به فراخوان تعمیر بسیاری از آنها شد.
۲۷.شورلت مالیبو مکس SS - ۲۰۰۷
این ماشین در واقع نوعی واگن استیشن به حساب می آید که از نظر ظاهر و عملکرد البته بسیار پایین تر از آنها عمل می کرد. این ماشین را می توان بدترین شورلت سری SS نامید.
26.اینفینیتی M30 کانورتیبل
سیستم تعلیق اسفنجی، موتوری که بد کار می کرد، ساختار و طراحی ضعیف برای به زمین زدن این مدل از اینفینیتی کافی بود. پس از این تجربه ناموفق، اینفینیتی هرگز به فکر بهبود این ماشین نیفتاد.
25. کادیلاک سویل - 1983
این ماشین از طراحی ساده در قسمت جلو طراحی شلوغ و عجیب در قسمت پشتش استفاده کرده بود. با تولید این ماشین خاطره خوش اولین سویل دیفرانسیل عقب از بین رفت. موتور بسیار ضعیف ۸ سیلندر (البته آپشنهای ۶ سیلندر و ۴ سیلندر نیز موجود بود)این ماشین تنها قادر به ایجاد قردتی برابر با ۸۱ اسب بخار داشت.
24.فورد تارائوس - 1996
بازطراحی پرفروش ترین سدان فورد، محصولی وحشتناک از آب در آمد که بازار این خودروساز را ت مرز نابودی کشاند. این ماشین آنقدر عجیب طراحی شده بود که اصلا نیازی به انجام چنین طراحی پیچیده دیده نمی شد.
23.کادیلاک آلانته - 1987
یک رودستر محور جلو که ساخت آن به این شکل بی معنی به نظر می رسید. این ماشین با طراحی نه چندان جالبی که داشت بسیار گران قیمت بود چرا که بدنه آن را کمپانی معروف ایتالیایی یعنی پینین فارینا ساخته بود و برای تکمیل ساخت به دیترویت منتقل شد. این ماشین یک تلاش ناموفق برای به زیر کشیدن مرسدس های SL به شمار می رود.
۲۲.کادیلاک کاترا - ۱۹۹۷
تلفیقی از یک یک اپل آلمانی 3900 پوندی با 200 اسب بخار قدرت و یک موتور 6 سیلندر انگلیسی کند و یک سیستم انتقال 4 دنده فرانسوی منجر به تولید این ماشین شد. سه کشور در پروسه ساخت این ماشین دخیل بودند و در نهایت جنرال موتورز آن را کادیلاک نامید.
21. فیات استرادا/ریتمو - 1978
یک مینی کامپکت ضعیف از فیات که به اشتباه با محور جلو ساخته شده بود. این ماشین مایه ننگ فیات در آمریکای شمالی در سال ۱۹۸۳ بود. این ماشین پس از ۲۸ سال از تولید آن هنوز بازطراحی نشده است.
۲۰. AMC پیسر - ۱۹۷۵
کمپانی AMC بر روی ساخت ماشین های کوچک 6 سیلندر موسوم به گلخانه ای سرمایه گذاری کرد اما این کمپانی را می توان یکی از بازندگان بزرگ این کلاس دانست.
نظر کاربران
مزخرف از نظر کی؟ از نظر من ایرانی ک پژو هم دارم.
مزخرف یعنی ایران خودرو یعنی سایپا
دو عنصر کشتار ایرانی...
پس پراید و پیکان و ۲۰۶ و ۲۰۷ و پراید وانت و نیسان آبی و پیکان وانت کجان
پاسخ ها
اینایی که اسم بردی بیشتر شبیه شوخی هستند تا خودرو !!!
چجوری میاین میگین پراید پس کو؟؟؟ نوشته خودرو های مزخرف تاریخ نه ایران اصن ماشیانا ایران جزو تاریخ حساب میشن؟؟حالا هی بگید پراید کو پژو کو
اگه اینا مزخرفن پراید چیه
اقا ننویس این چیزا رو مردم رو مسخره کردی
یدفعه بنویس ایران خودرو و سایپا
خدمت دوستانی که راجع به پراید و پیکان و... میگن عرض شود خودروهایی که تواین لیست هستن یکسری حداقل هایی رو باید داشته باشن که بررسی بشن که هیچکدوم از خودروهای ایرانی اون حداقل ها رو ندارن, درضمن ردیف ۳۹ پیکاپ شورلت رو نیم تن نوشته که احتمالا اشتباهه چون نیم تن برای یک پیکاپ وزن کمیه نه زیاد...
من نمیدونم برداشت من اشتباه بود یا واقعا نویسنده با یک دشمنی عجیب و تقریبا واضحی ضد انگلیسو امریکا نوشته و به تمسخر گرفته
حد اقل با این اشتباه ها باید بریم ببینیم الان کجا هستن
ما که بد تریم جیره خور برندای متوسط ارووا و کره هستیم و با بدبختی مدلای معمولی ۳۰ سال پیش رو میدیم دست مردم همین پراید هم یکی از شکست های کمپانی فورد هست که به مردم میفروشن و و و و بهتره لال بشیم و به این قلم زشت شما عادت کنیم چون قلم و مملکت دست شماست
زود قضاوت نکنید حالا باید تا رده 1 که مزخرف ترین خودروی تاریخ هست بره که مسلماً این مقام ارزشمند به پراید میرسه!!
واقعا دوست دارم بدونم چرا هربحثی تو فضای مجازی میشه ، تمام ایرانیا میشن کارشناس و عجیب اینکه تو تمام رشته ها دارای تخصص هستیم و نظر میدیم . اولا این مطلب ترجمس از یک مجله تخصصی بین المللی خودرویی . دوما پژو ۴۰۵ و پراید که نام بردید ،مخصوصا پراید برای شرکت خودشون در زمان خودشون یه موفقیت محسوب میشدند . پراید یه طراحی از یه شرکت آمریکاییه که در زمان خودش چندین شرکت دیگه به خاطر طراحی موفقش امتیازش رو خریداری کردند و سایپا هم اون رو از شرکت کیای کره امتیاز گرفت . اگه توجه کنید در مقاله، اتومبیلی رو در لیست آورده که دارای دردسر تعمیر ،خرابی بالا برای مصرف کننده و طراحی بد باشه ،در صورتیکه اکثر خودروهایی رو که ایران خودرو و سایپا دارن تولید میکنن در زمان خودشون جزو خوبها بودن ، اگه اینا بعد از سی سال هنوز این مدلها رو ول نمیکنن تقصیر شرکتهای خارجی نیست ...