۳۸۶۲۰۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

رنو کولئوس ۲۰۱۷، ققنوس فرانسوی

عرضه‌ی نسل دوم رنو کولئوس در استرالیا یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات مربوط به رنو بوده است. این موضوع که استرالیا اولین بازاری است که این خودرو را می‌بیند قابل‌توجه و تأمل‌برانگیز است.

وب‌سایت پدال - شاهین احمدزاده: عرضه‌ی نسل دوم رنو کولئوس در استرالیا یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات مربوط به رنو بوده است. این موضوع که استرالیا اولین بازاری است که این خودرو را می‌بیند قابل‌توجه و تأمل‌برانگیز است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی

این خودروی فرانسوی رقبایی چون مزدا CX-۵، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان جدید را دارد و برای در صدر قرار گرفتن راهی سخت را پیش رو دارد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
کولئوس جدید بر پایه‌ی همان معماری ثابت‌شده‌ی نیسان X-Trail بنا شده و در کره جنوبی نیز توسط سامسونگ موتور ساخته می‌شود. این خودرو بزرگ‌تر، گران‌بهاتر و قطعاً باارزش‌تر از قبل است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
ما انتظار ارتباط و ایمنی بالا و طراحی زیبا را به همراه صندلی‌های عقب جادار و هزینه‌های سواری یکسان یا پایین‌تر نسبت به رقبای ژاپنی داریم. با در نظر گرفتن این نکته که همه‌ی نسخه‌های کولئوس به‌طور استاندارد از گیربکس اتوماتیک سود می‌برند باعث شده که این خودرو ارزش بالاتری داشته باشد.

خب به نظر همه‌چیز خوب است اما در عمل کولئوس چگونه است؟

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
ریشه‌های مربوط به نیسان X-Trail در نسبت‌های طراحی این خودرو مشهود هستند و از نمای کناری شاهد انحناهای تقریباً یکسان و مشابهی هستیم. البته استایل جلوی خودرو با نشان غالب رنو، چراغ‌های L شکل و جزئیات برجسته کرومی تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهند.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
داخل کابین تفاوت‌های بیشتری وجود دارد. مدل پایه‌ی Life (29990 دلار استرالیا) و مدل سطح میانی Zen (33990-36490 دلار استرالیا) دارای صفحه لمسی 7 اینچی با نرم‌افزار R-Link هستند.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
با انتخاب مدل سطح بالای Intens (۴۳۴۹۰ دلار استرالیا) صفحه لمسی باارزش ۸.۷ اینچی را به دست می‌آورید که یادآور ولوو Xc۹۰ است. همچنین روشنایی فوق‌العاده ممتازی نیز داخل کابین دیده می‌شود.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
لیست تجهیزات خودرو با توجه به قیمت کلی و وجود رقبای ژاپنی و کره‌ای کاملاً خوب است و مزیت‌های یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان می‌دهد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
مدل پایه در واقع ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از نیسان X-Trail ST است و البته بهای زیر ۴۵ هزار دلار مدل Intens بهایی کمتری نسبت به نسخه‌های فول بسیاری از رقبا دارد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی Life دارای 6 کیسه هوا، پایش فشار باد لاستیک‌ها، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، میله‌های سقف، دوربین پشتی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی Arkamys با 8 بلندگو، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نورپردازی LED کابین، صفحه‌نمایش TFT و غربیلک فرمان چرمی است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
با پرداخت ۴ هزار دلار بیشتر صاحب مدل نیمه فول Zen می‌شوید که علاوه بر موارد قبلی دارای ترمز پارک الکتریکی، صندلی راننده‌ی برقی، تریم چرم مصنوعی صندلی‌ها، صندلی‌های جلوی گرم شونده، استارت دکمه‌ای، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و شیشه‌های دودی است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۲۵۰۰ دلار اضافی تنظیمات چهارچرخ محرک را نیز سفارش دهید.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
مدل فول کامل و دو دیفرانسیل Intens دارای صفحه‌نمایش 8.7 اینچی، استارت ریموتی، چراغ‌های جلوی LED، حسگرهای پارک کناری، تریم چرم واقعی، پورت‌های USB عقب و سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو و یک ساب، سانروف و درب پشتی برقی با حسگر خاص است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
شما همچنین بسته‌ی ایمنی مخصوص را با ویژگی‌هایی چون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را در مدل فول به دست می‌آورید. البته سفارش این بسته ایمنی در مدل نیمه فول ۱۴۹۰ دلار هزینه دارد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
کابین کولئوس فضای خوبی دارد و شاهد موقعیت رانندگی بالا و کیفیت ساخت خوب هستیم. تنها نقاط ضعف موجود به استفاده از برخی پلاستیک‌های متوسط و پایه‌ی تخت و کوتاه صندلی‌های اشاره کرد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی

با طول ۴۶۷۲ میلی‌متری و فاصله‌ی ۲۷۰۵ میلی‌متری بین محورها، کولئوس جدید بزرگ‌تر از نسل قبلی بوده و به یکی از بزرگ‌ترین خودروهای این کلاس بدل شده است. فضای زانوی عقب نیز با پیشرفتی چشمگیر از ۷۷ به ۲۸۹ میلی‌متر رسیده که بنا به ادعای رنو بهترین در کلاس خود است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
صندلی‌های عقب نیز برجسته هستند و فضای کافی برای سرنشینان با قدی بلندتر از 180 سانتی‌متر وجود دارد. دید رو به بیرون نیز خوب است. فضای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود داشته و شاهد چراغ‌های مطالعه‌ی انفرادی و ورودی‌های هوای مستقل برای سرنشینان عقب هستیم. البته جای شرمندگی است که پورت‌های USB را تنها می‌توان در مدل فول مشاهده نمود.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
فضای محفظه بار نیز خوب است و حجم ۴۵۸ لیتری آن قابل‌افزایش به ۱۶۹۰ لیتر است که در بین رقبا مناسب نشان می‌دهد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
شما همچنین لاستیک زاپاس فول سایز را زیر کف محفظه بار دارید. نکته‌ی دیگر اینکه برخلاف نیسان X-Trail 7 نفره، کولئوس تنها 5 سرنشین را می‌تواند حمل کند.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
زیر کاپوت خودرو پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری متعلق به X-Trail قرار دارد که می‌تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این پیشرانه به گیربکس CVT اتوماتیک با حالت دستی متصل شده است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
رنو ادعا می‌کند که این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر سوخت می‌سوزاند اگرچه که ما در طول زمان آزمایش به ندرت به مصرف زیر 10 لیتر دست پیدا کردیم. شایان‌ذکر است که نسخه‌ی توربودیزل این خودرو در اواسط سال آینده عرضه خواهد شد.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
برای انجام وظایف شهری نیروی تولیدی پیشرانه خوب و مناسب است؛ و با فشردن آرام پدال گاز خودرو عملکرد نرمی به نمایش می‌گذارد.

اما در سبقت‌گیری‌ها و یا حتی عبور از تپه‌ای نسبتاً کوچک شاهد فقدان گشتاور زیاد بوده و صدای اضافی از پیشرانه و گیربکس برمی‌خیزد. این عملکرد برای مدل 30 هزار دلاری Zen خوب است اما باید قوای محرکه‌ی بهتری را برای مدل فول Intense در نظر گرفت.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
از نظر دینامیکی کولئوس عملکرد مناسبی دارد. سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فرمان الکتریکی شرایط خوبی را فراهم می‌کنند. کمی صدای لاستیک به گوش می‌رسد اما این موضوع بدتر از مزدا CX-۵ نیست.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی

در راه‌های مارپیچ و تحرکات سریع، تکان‌های بدنه نسبت به برخی رقبا نظیر توسان بیشتر به چشم می‌آید.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
از نظر مالکیت و هزینه‌ها رنو کولئوس واقعاً برجسته است و شاید شما را شگفت‌زده کند. این خودرو دارای گارانتی 5 ساله نامحدود است.

حتی بهتر از آن فاصله سرویس‌های سالانه‌ی این خودرو است. در مجموع چنین عملکردی را از یک خودروساز فرانسوی انتظار نداشتیم!

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
خب رنو کولئوس 2017 پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود که چندان قابل‌اعتنا نبود محسوب می‌شود. کولئوس جدید دارای کابینی جادار و البته ارزشی بالاست. به نظر می‌رسد که هدف‌گذاری رنو برای فروش 200 دستگاهی این خودرو در هر ماه کاملاً دست‌یافتنی باشد. آیا این خودرو قاتل CX-5/توسان/کوگا/تیگوان است؟! قضاوت نهایی دراین‌باره الآن سخت است اما رنو واقعاً خوب عمل کرده است.

رنو کولئوس 2017، ققنوس فرانسوی
امتیازات رنو کولئوس

  • کارایی و مصرف سوخت: ۶.۵
  • فضای کابین و راحتی: ۸.۵
  • تکنولوژی و ارتباطات: ۸
  • قیمت و تجهیزات: ۸.۵
  • سواری و هندلینگ: ۷
  • امتیاز کلی: ۷.۵
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • alijooon

    خیلی موتور ضعیفی داره.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج