معرفی کوپه لوکس مرسدس بنز
در برندهای خودروسازی دنیا نام مرسدس کلا تافته ای جدا بافته در نزد علاقه مندان به خودرو به شمار می رود طوری که در برخی از مثال های رایج هم نام این خودروساز اصیل آلمانی شنیده می شود،
برترین ها: برای شروع مقاله می توانیم بگوییم در برندهای خودروسازی دنیا نام مرسدس کلا تافته ای جدا بافته در نزد علاقه مندان به خودرو به شمار می رود طوری که در برخی از مثال های رایج هم نام این خودروساز اصیل آلمانی شنیده می شود، این کمپانی بزرگ مدل های مختلفی را به نمایش گذاشته و راهی خیابان ها کرده و در هر کدام از آنها که دقیق شوید متوجه یک آپشن خاص یا یک تکنولوژی برتر می شوید اما باید در نظر داشته باشیم که لوکس بودن و کلاس بالا مخصوص بنز است چرا که مدل های مختلف آن را هم با عبارت کلاس می شناسیم حال به سراغ مرسدس بنز کلاس CL رفته ایم تا در مورد این خودرو کمی بیشتر بدانیم خودرویی که به تازگی نزدیک به ۳۰ دستگاه آن در کشورمان پلاک شده است و شاهد تردد کم و بیش مرسدس های CL در شهر هستیم.
کلاس CL مرسدس بنز یک مرسدس کوپه است که مانند کلاس S طراحی و تولید شده است یعنی همانطور لوکس و دارای اتاق بزرگ و تشریفاتی است، می توانیم عامیانه بگوییم مرسدس بنز CL دارای شخصیت برجسته ایست که اگر هم اسپرت طراحی شده اسپرتی است که سوار شدنه آن مخصوص هرکسی نیست و یک عده خاصی می توانند پشت رول مرسدس CL بنشینند، مرسدس قدرتمند CL با کد اتاق C۲۱۶ شناخته می شود و خودرویی که در این مقاله به شما معرفی خواهد شد یک CL۵۰۰ است که مجهز به کیت ۶۳ شده و این امر باعث زیباتر شدن این اتومبیل لوکس شده است، این اتومبیل رقبایی چون آستون مارتین - فراری ۶۱۲ و ب ام و M۶ دارد که کمی کار برای این اتومبیل سخت می شود چراکه هرکدام از آن یک دنیای خاص برای خود دارند.
رینگ های این اتومبیل کوچک و مطمئنا برای این خودرو نبوده اند که مالک محترم افزود از زمانی که این اتومبیل را خریداری کرده است این رینگ ها بر روی این خودرو بوده اند، لبه این رینگ ها کم است و سایز آنها نیز برای این خودرو مناسب نیست به همین دلیل با دیدن آن در نگاه اول پیش خود فکر می کنید که این اتومبیل افزایش ارتفاع داشته است، منتقدان زیادی از قسمت عقب این کوپه لاکچری مرسدس بنز ایراد گرفته اند اما واقعا به نظر نگارنده قسمت انتهای اتومبیل پر از هماهنگیست، چراغ هایی که ادامه خط گلگیر خودرو هستند با وجود طراحی صندوق عقب و زاویه قرار گیری شیشه عقب و در آخر دیفیوزر حرفه ای با قرار گیری دو اگزوز در هر طرف نمایی است که فقط می شود آن را نوشت اما واقعا باید به تیم طراحی این اتومبیل خسته نباشید گفت چرا که طراحی CL کاریست بس شگفت.
راندن خودرویی چون CL باید لذت بخش باشد چراکه پیشرانه های مرسدس بنز با وجود اینکه نسبت به لیتراژ همیشه قدرت را آن طور که باید نمی دهند (که این هم سیاست کمپانی است)، اما راندن با این گونه خودروها کاریست بسیار جذاب و خاطره انگیز، داخل خودرو که نشستیم از کیفیت تمامی قطعات به کار رفته در خودرو لذت بردیم و واقعا متوجه آن شدیم که بنز همیشه بنز است و بنز هم خواهد ماند ! درون این اتومبیل بزرگ و فراخ است صندلی های چرمی و راحت با ماساژور در اختیار است و کنسول و داشبورد چوبی به همراه ساعت آنالوگ مرسدس و پخش CD یک کابین رویایی را برای راننده CL به ارمغان می آورد.
البته نکته قابل توجه اسن است که اتومبیل مورد صحبت ما در قسمت داخلی به دلیل کارکرد زیاد و نگهداری نادرست مالک قبلی در امارات آنچنان که باید نسبت به 2008 بودن خودرو سالم می بود، نبود و ضعف در این قسمت خودرو هم مشاهده شد، اولین چیزی که کمی ناراحت کننده بود خراب شدن هرچند محدود قسمت های چرمی غربالک فرمان بود، دومین نکته هم کارکرد 130000 کیلومتری اتومبیل در طول این چند ساله بود که واقعا این مسافت کارکرد برای یک خودروی مدل 2008 کارکرد بسیار زیادی است و همین هم باعث افت همه رقمه خودرو می شود. بهتر بود مالک فقط برای مناسبت های خاص تر رویCL500 حساب باز کند.
خودروی لوکسی چون این اتومبیلی که از آن صحبت می شود درست است که خودروی شهری است و ایده آل برای سواری داخل شهر اما همانطور که گفتیم سوار شدن CL برای هرکس نیست با توجه به شرایط خاص آن و نوع و کلاس خودرو، خودرویی است که عده خاصی آن را می پسندند کسانی که CL را می پسندند همان هایی هستند که در زمان میانسالی نیز S را می پسندند و آن را برای سواری و لذت بردن از رانندگی انتخاب می کنند، اما اگر با این اتومبیل اگر زیاد هم می خواهید لذت ببرید باید شرایط خوبی را برای نگهداری آن فراهم کنید که داخل خودرو هم همانند بیرون آن تمیز باشد و زمانی که درون هستید از تمیزی آن لذت ببرید، متاسفانه در کشورهای عربی این امر به خوبی رعایت نمی شود و اکثر خودروهای کارکرده که از آن سمت به کشور وارد می شوند مشکلات زیادی دارند که اکثرا هم از این همین قسم هستند.
این اتومبیل پیشرانه ۸ سیلندر وی شکل به حجم ۵۴۶۱ سی سی دارد که قدرت آن ۲۸۵ کیلووات در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور آن نیز ۵۳۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۸۰۰ دور می باشد، قطر سیلندر در کورسیستون این موتور ۸ سیلندر ۹۰.۵×۹۸ میلی متر می باشد و نسبت تراکم آن نیز ۱۰.۷ به ۱ می باشد، این ۳۲ سوپاپ مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ هاست و با توجه به انتقال قدرت بر روی چرخ های عقب و گیربکس ۷ سرعته می تواند به خوبی راننده را غافلگیر کند، ضریب دیفرانسیل این خودرو ۲.۶۵ می باشد. از زمانی که خودرو استارت خورد تا زمانی که ما این غول را به آشیانه باز گرداندیم نیمه مخزن سوخت خالی شد و با چراغ روشن باز گشتیم، صدای سیستم اگزوز این اتومبیل زیباست و این تازه همان صدای استاندارد CL۵۰۰ است چرا که کیت ۶۳ این اتومبیل سیستم اگزوز AMG ندارد و همانطور که گفتیم این صدای قدرت موتور ۸ سیلندر CL است، رانندگی با این اتومبیل عالیست اما آنچه اظهار مالک خودروست این است که چون قبلا S داشته است آن را بیشتر از CL می پسندد و می گوید برای من که به دنبال قدرت نیستم و راحتی خودرو ملاک است S یک انتخاب ایده آل است. به هر حال نباید قدرت CL را کتمان کرد چراکه این اتومبیل از لاکچری های قدرتمند مرسدس بنز است و اگر شما عدد ۶۵ را پشت خودرو ببینید و واقعا این عدد ۶۵ صحت داشته باشد دیگر سوپر اسپرت ها هم شاید از پس آن برنیایند و این یک صحبت بسیار جدی است، مصرف سوخت که مانند همیشه بالاست اما کیفیت سواری خودرو عالیست و CL از آن دسته از اتومبیل هایی است که بسیار سریع به آن عادت می کنید و با رانندگی کردن آن آداپته خواهید شد.
نظر کاربران
چی میشد ما هم یکی داشتیم؟؟؟
به این میگن اتومبیل
سلام.من یه کرولا۹۲دارم که هروقت سوار اون میشم لذت میبرم.تازه آمپر بنزین اون هم خیلی دیرترازاین بنز!!پایین میاد.بنظر من اگرکسی میخوادتو زندگی کیف کنه باید ازاون چیزی که داره لذت ببره وحسرت نداشته هاش رو نخوره .