۱۴۶۵۷۳۴
۳۱۵
۳۱۵
پ

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

در این مطلب با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

گجت نیوز: بسیاری از مشتریان در هنگام خرید خودرو به چیزهای معقولی مانند هزینه‌ها، دوام و قابلیت اطمینان و همچنین ایمنی، توجه می‌کنند؛ اما خیلی از مشتریان در بازارهای جهانی، به جنون سرعت مبتلا هستند و دوست دارند با اتومبیل خود و با نهایت سرعت در جاده‌ها رانندگی کنند. این دسته از مشتریان اگر بودجه کافی داشته باشند و البته به مسیرهای مناسب برای رسیدن به حداکثر سرعت نیز دسترسی داشته باشند، می‌توانند خودروهایی را خریداری کنند که رسیدن به سرعت ۴۰۰ یا حتی ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برایشان شبیه به یک شوخی است.

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

در حال حاضر رسیدن به چنین سرعتی با یک خودرو، دیگر یک آرزو نیست و خودروهای زیادی را در بازارهای جهانی می‌توانید پیدا کنید که قادر هستند به سرعت‌های جنون‌آمیزی برسند. به همین منظور در این مطلب قصد داریم سریع‌ترین خودروهای جهان برای رانندگی در جاده در سال ۲۰۲۴ میلادی را معرفی کنیم؛ خودروهایی که فقط یک اتومبیل معمولی نیستند و می‌توانیم آنها را شاهکار مهندسی و یک هیولای واقعی بدانیم.

۱. کونیگزگ یسکو ابسولوت – بیش از ۴۹۸ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

کونیگزگ یک خودروساز اصالتا سوئدی است که در چند دهه اخیر، برخی از دیوانه‌کننده‌ترین هایپرکارهای جهان را تولید و عرضه کرده است. در بین تمامی محصولات Koenigsegg، قطعا یکسو ابسولوت، دیوانه‌وارترین آنها محسوب می‌شود. این هیولای رام‌نشدنی به یک پیشرانه V8 توئین توربوشارژ با قدرت 1600 اسب بخار مجهز شده و می‌تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در مدت 2.5 ثانیه طی کند.

این خودروساز سوئدی به‌صورت رسمی اعلام کرد که Jesko Absolut قادر است به حداکثر سرعت بیش از 498 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ اما هیچکس تاکنون نتوانسته در یک آزمایش واقعی با این خودرو به چنین سرعت دیوانه‌کننده‌ای برسد. با این حال، این سرعت بر اساس آزمایش‌های کامپیوتری و تست‌های داینو، به اثبات رسیده است. شاید در آینده نیز کونیگزگ یسکو ابسولوت در پیست به‌صورت واقعی به همگان ثابت کند که رسیدن به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت، کار سختی برایش نخواهد بود.


۲. اس اس سی تواتارا – ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

نمی‌توان شگفت‌انگیز بودن پیشرانه پیچیده W16 بوگاتی شیرون را کتمان کرد؛ اما هر خودرویی با هر قوای فنی، نمی‌تواند به‌راحتی یک پیشرانه V8 فوق‌العاده که به چند سیستم توربو مجهز شده را شکست دهد. ابرخودرو SSC Tuatara به یک پیشرانه V8 توربوشارژ دوقلو مجهز شده که در صورت استفاده از اتانول می‌تواند تا حداکثر قدرت 1750 اسب بخار را تولید کند. با این حال در مورد حداکثر سرعتی که این هایپرکار می‌تواند به آن دست یابد، اختلاف نظر وجود دارد.

اس اس سی ادعا کرده که تواتارا در ماه اکتبر 2020 توانسته با رسیدن به سرعت 532 کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع ترین خودرو جهان را به خود اختصاص دهد؛ اما بعدا مشخص شد که این سرعت به‌دلیل خطای GPS، اشتباه نشان داده شده و SSC نیز به اشتباه خود اعتراف کرد. در اوایل سال 2022 نیز آزمایش‌های جدیدی انجام شد که نشان داد این خودرو توانسته به سرعت واقعی 475 کیلومتر بر ساعت برسد که باز هم عدد شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود.


۳. بوگاتی توربیون – ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

خیلی از عاشقان دنیای خودرو، مسابقه بوگاتی ویرون با یک هواپیمای جنگنده در Top Gear در دهه 2000 میلادی را به یاد می‌آورند؛ خودرویی که برای مدت طولانی توانسته بود در صدر لیست سریع ترین خودروهای جهان قرار بگیرد. بوگاتی، میراث ویرون را در طی این سال‌ها ادامه داده و ما اکنون می‌توانیم ابرخودرو جدید این خودروساز با نام Tourbillon را در خیابان‌ها ببینیم.

بوگاتی توربیون دارای یک پیشرانه V16 با قدرت 1800 اسب بخار است که این موشک لوکس 3.2 میلیون پوندی را در کمتر از 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. احتمالا تا چند سال آینده، نسخه سریع‌تری از این هایپرکار جذاب معرفی و عرضه خواهد شد؛ چرا که بوگاتی با مدل شیرون توانسته بود از سرعت 480 کیلومتر بر ساعت نیز گذر کند و قرار نیست برای Tourbillon نیز به سرعت 445 کیلومتر بر ساعت بسنده کند.


۴. هنسی ونوم اف ۵ – ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

رتبه چهارم سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ به یک سوپراسپرت کاملا آمریکایی رسیده است. هنسی ونوم F5 از پیشرانه 6.6 لیتری توربوشارژ دو قلو V8 با قدرت 1817 اسب بخار و گشتاور 1617  نیوتن‌متر بهره می‌برد و با این قوای فنی، رکوردهای جالبی را در زمینه سرعت و شتاب از خود بر جای گذاشته است.

ابرخودرو Hennessey Venom F5 برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، تنها به 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد و دستیابی به حداکثر سرعت 437 کیلومتر بر ساعت نیز برای آن کار ساده‌ای خواهد بود. با این حال، هنسی قصد دارد بهره بیشتری از ونوم اف 5 ببرد و رسیدن به سرعت بیش از 480 کیلومتر بر ساعت در سال 2024 یا 2025 را برای خود هدف‌گذاری کرده است.


۵. ریمک نورا – ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

خودروهای برقی به‌لطف گشتاور خیره‌کننده موتورهای الکتریکی خود، می‌توانند به شتاب فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که وزن اضافی باتری‌ها، ممکن است محدودیت‌هایی را برای رسیدن به حداکثر سرعت در این خودروها، ایجاد کند. با این حال، این محدودیت‌ها در خصوص Rimac Nevera صدق نمی‌کند و این ابرخودرو، آمار و ارقام چشمگیری را در زمینه شتاب و حداکثر سرعت، به ثبت رسانده است.

این هایپرکار الکتریکی دارای چهار موتور برقی است که در مجموع می‌توانند قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن‌متر را تولید کنند. این میزان قدرت و گشتاور برای رسیدن به شتاب ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها در یک ۱.۹ ثانیه، کافی است. همچنین ریمک نورا می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو تقریبا به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کمتری داشته باشد. فضای داخلی ریمک نورا نیز بسیار دوست‌داشتنی است و تجملاتی که از یک خودروی ۲ میلیون پوندی انتظار دارید را به شما ارائه می‌کند.


۶. مک لارن اسپیدتیل – ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

مک لارن، خودرو Speedtail را فقط برای جابه‌جا کردن رکوردهای جهانی طراحی نکرده و اهداف بزرگی از تولید و عرضه این خودرو در سر داشته است؛ اما اسپیدتیل با رسیدن به حداکثر سرعت بیش از 400 کیلومتر بر ساعت توانست به سریع ترین خودروی جاده‌ای که این شرکت تاکنون ساخته، تبدیل شود.

اسپیدتیل از آخرین خودروی سه سرنشین مک لارن، یعنی F1 افسانه‌ای نیز سریع‌تر است. در بدنه فوق‌العاده این خودرو، خبری از بال‌های کششی نیست و وقتی به طراحی آن نگاه می‌کنیم، انگار که مستقیما از آینده یا از دل یک فیلم سایبرپانکی، بیرون آمده است.


۷. کونیگزگ رگرا – ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

دومین محصول کونیگزگ که در لیست سریع ترین خودروهای جهان در سال 2024 قرار می‌گیرد، Regera است. این خودرو به یک پیشرانه V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی مجهز شده که در مجموع، حداکثر قدرت 1500 اسب بخار را تولید می‌کنند.

بر خلاف هر خودروی دیگری در این لیست، کونیگزگ رگرا می‌تواند تنها با یک دنده، از حالت سکون به سرعت 402 کیلومتر بر ساعت برسد. در واقع مهم نیست که می‌خواهید با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید یا به حداکثر سرعت بیش از 400 کیلومتر بر ساعت برسید؛ فقط یک دنده برای رانندگی دیوانه‌وار با Koenigsegg Regera کافی است.


۸. استون مارتین والکری – ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

استون مارتین Valkyrie بیشتر شبیه به یک ابرخودرو مسابقه‌ای تمام عیار برای پیست LeMans به‌نظر می‌رسد؛ اما اشتباه نکنید. شما می‌توانید با این خودرو به‌صورت قانونی در خیابان‌ها نیز رانندگی کنید. در این خودرو، یک پیشرانه 6.5 لیتری هیبریدی V12 با قدرت 1160 اسب بخار در پشت سر راننده قرار گرفته است که می‌تواند آن را در مدت 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت بیش از 400 کیلومتر بر ساعت را تحقق ببخشد.

در طراحی و ساخت استون مارتین والکری از خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده و به همین دلیل، جای تعجب نیست اگر بدانید که وزن آن کمی بیشتر از یک تن است.


۹. پاگانی هوایرا – ۳۸۳ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

در رده نهم سریع ترین خودروهای جهان در سال 2024 میلادی، با یک خودروی فوق‌العاده به نام Pagani Huayra مواجه می‌شویم. تمام جزئیات پاگانی هوایرا، به‌معنای واقعی، نفیس و خیره‌کننده است. این خودرو به یک پیشرانه V12 توربوشارژ دو قلو مجهز شده که از AMG قرض گرفته و قدرت 730 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

این قوای فنی برای رسیدن به حداکثر سرعت ۳۸۳ کیلومتر بر ساعت، کافی خواهد بود. بدنه پاگانی هوایرا، عمدتا از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کمی داشته باشد. همچنین این خودروساز در ساخت هوایرا توجه ویژه‌ای به بحث آیرودینامیک داشته است.


۱۰. شورولت کوروت زد آر ۱ – ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

دهمین گزینه از سریع ترین خودروهای جهان در سال 2024، از سایر گزینه‌های این لیست، متفاوت است. تا مدتی پیش، این رتبه در اختیار لامبورگینی Revuelto قرار داشت؛ اما شورولت کوروت ZR1 توانست تا رسیدن به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت، این رتبه را در اختیار خود بگیرد و جالب اینجاست که این خودرو در اکتبر 2024، رکورد خود را ارتقا بخشید و به سرعت 375 کیلومتر بر ساعت رسید.

بر خلاف لامبورگینی رووئلتو، این ابرخودرو تمام آمریکایی از یک سیستم هیبریدی پیچیده V12 نیرو نمی‌گیرد. در پشت سر راننده، یک پیشرانه 5.5 لیتری V8 با توربوشارژ دو قلو قرار دارد که قدرت 1064 اسب بخار را تولید می‌کند. این قوی‌ترین پیشرانه V8 تولید شده در ایالات متحده، توسط یک خودروساز است.

جمع‌بندی

این لیست بر اساس حداکثر سرعتی که یک خودرو می‌تواند در جاده طی کند، رتبه‌بندی شده است. اگر بخواهیم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ملاک خود قرار دهیم، ریمک نورا با طی کردن شتاب ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۱.۹ ثانیه، سریع ترین خودرو جاده‌ای جهان است. اما اگر ملاک ما، حداکثر سرعت باشد، کونیگزگ یسکو ابسولوت با حداکثر سرعت بیش از ۴۹۸ کیلومتر بر ساعت، این عنوان را در اختیار خود می‌گیرد.

سریع‌ترین خودروهای سال؛ تاج پادشاهی را حاضر کنید!

با این حال توجه داشته باشید که سرعت نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برای کونیگزگ یسکو ابسولوت به‌صورت تئوری بیان شده و تاکنون این خودرو به‌صورت واقعی نتوانسته به چنین سرعتی دست پیدا کند. تا آن زمان، می‌تونیم بوگاتی شیرون سوپراسپورت ۳۰۰ پلاس را با حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت در یک جاده آسفالت واقعی، سریع ترین خودروی جهان بدانیم. اندی والاس، راننده تست بوگاتی، توانسته بود با یک خودرو شیرون سوپراسپورت ۳۰۰ پلاس به چنین سرعتی دست پیدا کند؛ یعنی سریع ترین سرعتی که هر کسی توانسته با یک خودرو طی کند. البته اندی گرین با یک خودرو مافوق صوت تراست اس اس سی (Thrust SSC) که به موتور جت مجهز شده، توانسته بود به سرعت 1228 کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما این سرعت مربوط به یک خودروی تولیدی واقعی نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج