۱۴۶۴۴۶۹
۳۹۷
۳۹۷
پ

با خرید این ۵ خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

در این مطلب تعدادی از خودروهای چینی بی‌کیفیت در بازار ایران معرفی خواهد شد.

برترین‌ها: در این مطلب تعدادی از خودروهای چینی بی‌کیفیت در بازار ایران معرفی خواهد شد.

با خرید این 5 خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

تا چند سال پیش که خودروی باکیفیت‌تری در ایران تولید می‌شد، مانند نیسان ماکسیما، رنو، مگان و قبل از نوسانات دلار خودروهای چینی با شرایط آسان و بدون پیش پرداخت و یا با شرایط بدون بهره چند ساله توسط خودروسازان عرضه می‌شد و رقبتی برای خرید آنها دیده نمی‌شد اما به یکباره هجوم مردم مثل همیشه به قول دوستان ملت همیشه در صحنه برای خرید خودرو، قیمت‌های نجومی برای این خودروهای بی‌کیفیت و ناایمن را رقم زد، تاجایی که در حال حاضر خرید این خودروها به رویا تبدیل شده‌اند و فروشندگان آنها نیز داستانی برای تحویل آنها برای مردم رقم زده‌اند تا از آب گل آلود که همانند همیشه نقش پررنگ مردم و هجوم برای خرید خودرو دیده می‌شود ماهی بگیرند.

در زیر به معرفی برخی از بی‌کیفیت‌ترین خودروهای چینی بازار داخلی از دید مصرف کنندگان و دارندگان این خودرو پرداخته‌ایم:

جک J۴

با خرید این 5 خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

جک J4 نخستین بار در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی جک در چین و دیگر بازارهای هدف عرضه شد و در سال ۱۳۹۷  به ایران آمد. جک J4 یک سدان اقتصادی است اما در بحث امکانات نبود برخی از آپشن ها در این خودرو واقعا اذیت کننده است. انتظار می‌رود خودرویی در این رده همانند رقبا، امکاناتی مثل دوربین عقب و سانروف را داشته باشد که متاسفانه در این خودرو خبری از این آپشن‌ها نیست.

لذت پایین رانندگی با گیربکس CVT : البته که وجود گیربکس CVT در یک خودروی اقتصادی کاملا طبیعی است اما علاقه مندان به خودرو عملکرد گیربکس اتوماتیک AT را به CVT ترجیح می دهند. اگرچه تعویض دنده های مصنوعی را در این خودرو داریم اما هیچوقت لذت رانندگی با آن به پای رقبایی که گیربکس AT دارند، نمی رسد.

طراحی نه چندان به روز : سدان J4 برای سال ۲۰۱۲ طراحی نسبتا خوبی داشت اما باید قبول کنیم حالا نسبت به ترند های روز طراحی، چهره J4 واقعا قدیمی بنظر می رسد. طراحی J4 اگرچه به عنوان یک محصول اقتصادی مهم ترین المان در انتخاب نیست اما باید پذیرفت که چهره رقبای همرده به مراتب از J4 به روز تر است. البته کرمان موتور با ارائه ایگل قرار است طراحی به روز تری را برای سدان ملی خود ارائه دهد.

ضعف ترمز در موقع روشن بودن کولر: به عنوان آخرین مورد در فهرست معایب جک جی 4 باید به ضعف سیستم ترمز در موقع روشن بودن کولر اشاره کنیم. کولر جک j4 از نظر قدرت خنک‌کاری کابین وضعیت خوبی دارد اما توان زیادی را از موتور می‌گیرد. تا جایی که در هنگام درگیر بودن کمپرسور کولر و به خصوص وقتی که گیربکس در حالت دنده عقب قرار دارد، سیستم ترمز خودرو مقداری ضعیف می‌شود.


ام وی ام x۲۲

با خرید این 5 خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

ام وی ام X22 یکی از خودروهایی است که در سال‌های گذشته همواره در معرض نقدهای تند و تیز به‌دلیل عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش پیشرانه قرار داشته است. خیلی از رانندگان معتقدند که برخلاف ظاهر اسپرت و مدرن، این خودرو توان شتاب‌گیری ایده‌آل ندارد. موضوعی که باعث شده بعضا مزایای ام وی ام X22 نیز نادیده گرفته شوند.

قدرت موتور به شدت معمولی: امروزه اگر درپوش محفظه موتور هرکدام از کراس اوورهای چینی را بالا بدهید، به احتمال قوی موتوری با حداقل توان خروجی ۱۴۰-۱۵۰ اسب بخار مقابل شما ظاهر می‌شود، اما ام وی ام ایکس ۲۲ به خود زحمت نداده تا از یک موتور قوی‌تر استفاده کند و تنها به ۱۰۵ اسب بخار قدرت به اضافه ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور کفایت کرده است. درنتیجه از نظر شتابگیری و همچنین کشش در سربالایی‌ها خیلی چابک و پرقدرت عمل نمی‌کند.  با این تفسیر متاسفانه باید توان فنی نسبتا کم پیشرانه این خودرو خصوصا در نمونه‌های اتوماتیک را به‌عنوان یکی از معایب ام وی ام x22 در کارنامه فنی کوچک‌ترین کراس اوور مدیران خودرو ثبت کنیم.

سواری نسبتا خشک: اصولا کراس اوورها به‌منظور کاهش حرکات عرضی بدنه و مهار اتاق خودرو حین عبور از پیچ‌ها، از سیستم فنربندی نسبتا خشک‌تری نسبت به خودروهای سدان برخوردار هستند تا تعادل خودرو در این مواقع به‌خوبی حفظ شود. با این حال سازندگان تلاش دارند تا با استفاده از تکنیک‌های جدید، میزان خشکی سواری این خودروها را به حداقل برسانند و آسایش بیشتری برای سرنشینان به وجود بیاورند.اما mvm x22 سعادت چندانی در این زمینه نداشته و به خصوص در ردیف عقب کوبش‌های زیادی از سیستم تعلیق به سرنشینان منتقل می‌کند.

گرانی نسبی لوازم بدنه:  با اینکه MVM X22 به‌عنوان یک کراس اوور تقریبا اقتصادی در بازار ایران حضور دارد، اما لوازم بدنه آن نسبت به محصولات هم‌رده داخلی بسیار گران‌تر بوده و این مسئله موجب انتقاد برخی صاحبان این خودرو شده‌است. بنابراین بهتر است پیش از خرید ام وی ام  x22 نگاهی هم به قیمت لوازم بدنه آن بیندازید تا خدای‌نکرده بعد از وقوع تصادف، از دیدن قیمت آینه‌های بغل، سپرها و سایر بخش‌های بدنه ام وی ام  x22 خیلی متعجب و نگران نشوید.


لیفان ایکس ۶۰

با خرید این 5 خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

با ورود چینی‌ها به عرصه خودرو و تولید شاسی بلندهای ارزان قیمتی نظیر لیفان ایکس 60 اغلب علاقه‌مندان به کراس‌اوورها توانایی خرید این دسته از محصولات را پیدا کردند. با این وجود سوالی که برای برخی خریداران مطرح می‌شود این است که آیا خرید یک شاسی بلند با قیمتی بین 100 تا 130 میلیون تومان معقول و منطقی است؟

بازار فروش نامناسب: این خودرو بعد از سال ۱۳۹۷ دیگر تولید نشد و قطعات آن هم در بازار زیاد نیست. همین امر موجب شده تا بازار این خودرو در سطح کشور ضعیف باشد و خریداران تمایل زیادی به استفاده از این ماشین نداشته باشند. پس باید توجه داشته باشید که بعد از خرید این اتومبیل فروش آن سخت خواهد بود و امکان دارد مجبور شوید که اتومبیل خود را زیر قیمت بازار به فروش برسانید.

کابین پر سر و صدای خودرو: صدای زیادی در کابین لیفان ایکس ۶۰ شنیده می‌شود که به طور عمده از سمت گیربکس و موتور آن است. در مدل دنده‌ای این خودرو یک ناهماهنگی بین موتور و گیربکس است که موجب وارد آمدن فشار به موتور می‌شود. همین امر باعث شده تا صدای آن در کابین خودرو شنیده شود. همچنین در مدل اتوماتیک آن هم از گیربکس CVT استفاده شده که دور موتور خودرو روی یک محدوده مشخص تنظیم می‌شود و باعث می‌شود که صدای موتور وارد اتاق خودرو شود.

پایین بودن قدرت کشش موتور: متأسفانه قدرت کشش موتور این خودرو در جاده‌های خاکی و آفرودی بسیار ضعیف است و عملا توانی برای حضور در این نوع جاده‌ها ندارد. از همین رو اگر تصمیم دارید با این خودرو به سفرهای طولانی خارج از شهر و جاده‌های ناهموار بروید کمی در تصمیم خود تجدید نظر کنید.


KMC J۷

با خرید این 5 خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

جک J7 که در بازار ایران با نام تجاری کی ام سی J7 شناخته می‌شود. این خودرو، به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب برای خریداران ایرانی بود اما دیگر اینگونه نیست و مشتریان از خریدش پیشمان شدند.

عملکرد ضعیف موتور: یکی از شایع‌ترین و نگران‌کننده‌ترین مشکلاتی که در نسل اول JAC J7 گزارش شده است، به طور خاص به عملکرد موتور مربوط می‌شود. رانندگان این خودرو بارها از کمبود نیروی محرکه و عدم تسریع مناسب شکایت کرده‌اند و برخی از آنان حتی تجربه‌های ناگواری را گزارش داده‌اند مبنی بر اینکه موتورهایشان ناگهان از کار می‌افتند یا به طور کلی قادر به روشن شدن نیستند.

سیستم پر اشکال تعلیق: یکی دیگر از مشکلات رایج و نگران‌کننده در نسل اول JAC J7، به طور خاص مربوط به سیستم تعلیق این خودرو بود. رانندگان متوجه شدند که سواری اغلب به صورت ناهموار و پرچالش تجربه می‌شود، به طوری که سر و صدا و لرزش بیش از حد در حین رانندگی می‌تواند احساس ناراحتی زیادی را برای مسافران ایجاد کند. این وضعیت معمولاً ناشی از ضربه‌های فرسوده یا آسیب‌دیده، پایه‌ها یا سایر اجزای کلیدی سیستم تعلیق است که می‌تواند بر کیفیت کلی رانندگی تأثیر بگذارد.

مشکل در سیستم انتقال و برق: در کنار این مسائل، برخی از رانندگان با مشکلاتی در سیستم انتقال و برق جک J7 مواجه شده‌اند که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. این مشکلات شامل چالش‌های مرتبط با جابجایی خودرو هستند، به طوری که در برخی مواقع ممکن است خودرو به راحتی دنده را عوض نکند یا در حین حرکت دچار لغزش شود. همچنین، مواردی از توقف ناگهانی نیز گزارش شده است که می‌تواند امنیت راننده و سایر کاربران جاده را به خطر بیندازد.


 MVM ۳۱۵

با خرید این 5 خودروی چینی قطعا پولتان را دور می‌ریزید!

رسیدن به درک درست از معایب یک خودرو در تصمیم‌گیری برای خرید آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام 315 ذکر شده، توجه نمایید.

پیشرانه معمولی: ام وی ام 315 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر و 16 سوپاپ برخوردار است. حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو 206 و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایه‌مند هستند. هرچند این موضوع عمومیت ندارد.

شتاب‌گیری ضعیف: رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است.

سیستم ترمز نه‌چندان: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است. این خودرو از ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS برخوردار است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج