۱۴۶۴۶۴۸
۲ نظر
۱۶۸۷
۲ نظر
۱۶۸۷
پ

پزشکیان شعار اصلی طرفدارانش را تبدیل به خاکستر کرد

افزایش بی‌سابقه نرخ دلار در دولت پزشکیان که طی روزهای اخیر به بهانه شرایط منطقه شدت گرفته، باعث نگرانی مردم و تولیدکنندگان داخلی شده است.

برترین‌ها: افزایش بی‌سابقه نرخ دلار در دولت پزشکیان که طی روزهای اخیر به بهانه شرایط منطقه شدت گرفته، باعث نگرانی مردم و تولیدکنندگان داخلی شده است. با این اتفاق بعد از مدتی کوتاه، قیمت مواد اولیه افزایش یافته و بالتبع قیمت تمام شده کالا هم بالا می‌رود و این وسط، اغلب مردم جامعه هستند که متضرر می‌شوند، اما دولت و صادرکنندگان دو گروهی هستند که در این میان نفع اصلی را خواهند برد. برای همین است که گروهی از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند این افزایش نرخ، برنامه پزشکیان برای جبران کسری بودجه شدید دولت است که با هدایت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی انجام می‌شود. سابقه عبدالناصر همتی (وزیر اقتصاد) در دولت روحانی به عنوان رئیس بانک مرکزی در افزایش نرخ ارز این ادعا را تایید می‌کند.

پزشکیان شعار اصلی طرفدارانش را تبدیل به خاکستر کرد

افزایش نرخ دلار با واکنش برخی کاربران فضای مجازی همراه بود. در بین این افراد کسانی هم بودند که در دولت شهید رئیسی به افزایش دو برابری دلار واکنشی نشان نداده بودند: 

محمد پارسی (روزنامه‌نگار) از تبعات این تصمیم نوشت: افزایش نرخ سکه و دلار فقط عدد و رقم پشت شیشه صرافی نیست، امید برباد رفته یک ملت است، عرق شرم پیشانی پدران و چهره خجالت‌زده مادران است، قایق غرق شده‌ی بخت دختران و نگاه اندوهگین‌جوانان بیکار بر چهره نگران پدرانی است که سر رشته امور را گم‌ کرده‌اند.

کاربری توئیتری به نام «راست پوتین» هم تحلیل خود از نرخ دلار تا پایان سال را ارائه داد: دلار داره صعود میکنه و کسی جلو راهش نیست.اگر از محدوده بنفش که مشخص کردم عبور کنه و از اونجا کندل منفی نزنه،دلار ۶۹ هزار تومانی و‌بعد اون دلار ۸۰ هزار تومانی تا اخر سال در دسترس خواهد بود.این فقط یک تحلیل هست، نه پیشنهاد. به امید ارزش گرفتن ریال و زندگی مردم.

پزشکیان شعار اصلی طرفدارانش را تبدیل به خاکستر کرد

کاربری به نام «صدرا» هم خطاب به وزیر اقتصاد توئیت کرد: همت جان گند زدی، قیمت دلار نیما رو بالا بردی قیمت بازار آزاد هم از دستت فرار کرد، امیدوارم این گندی که زدی رو نندازی گردن جنگ.

«مهدی خادم» به کنایه نوشت: با انتشار و به بازار آمدن پول بریکس دیگه نگران افزایش قیمت دلار نباشید

سیدعلی موسوی (نویسنده) سوالی از مسئولان مطرح کرد: اگر متهم به سیاه نمایی نمی شوم، کاش یکی از مسئولین امر جهت پاسخ به افکار عمومی احساس مسئولیت کند و علت افرایش قیمت دلار و طلا را بیان کند.

سعید مشکات (تحلیلگر اقتصادی) پشت پرده این تصمیم را فاش کرد: مرداد سال ۹۷ همتی رئیس بانک مرکزی شد، دلار ۹هزار تومان بود، در طی ۲ماه دلار به ۱۹هزار تومان رسید، یک شبه دلار تا ۱۰ هزار تومان ریزش کرد و جمع کثیری متضرر شدند. مشابه این اتفاق در مهر سال ۹۹ رخ داد، دلار ۳۲ هزار تومان شد، چند ماه بعد تا ۲۰هزار تومان هم افت کرد. رشد و سقوط بورس سال ۹۹ هم که خاطرتان هست. خلاصه مراقب باشید نوسان‌تان را نگیرند.

برخی کاربران به کنایه خطاب به طرفداران پزشکیان در زمان انتخابات نوشتند: او شعار «فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور می‌شود» را با این گرانی در شروع کار دولتش پوچ و بی‌معنا کرد، چون همه دولت‌ها کسری بودجه خود را با افزایش نرخ دلار و ایجاد تورم تامین می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بنده خدا

      در نهایت ... آرزوها و جوانی بر باد رفته ی آدم هایی که دیگر زندگی برایشان معنایی ندارد، کاش انسان ها قبل از تولدشان می توانستند انتخاب کنند کجا به دنیا بیایند

    • ناشناس

      بله دیگه بدبخت مردم بیچاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج