۶۷۲۳۸۷
۴ نظر
۵۲۵۷
۴ نظر
۵۲۵۷
پ

طنز؛ ما مردم عصبانی خشمگین

علیرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: موسسه گالوپ در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده که ایرانی‌ها خشمگین‌ترین مردم دنیا هستند. البته نیازی به تحقیق و پژوهش نبود.

علیرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: موسسه گالوپ در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده که ایرانی‌ها خشمگین‌ترین مردم دنیا هستند. البته نیازی به تحقیق و پژوهش نبود. به جای صرف این‌قدر هزینه و انرژی می‌آمدند از خودمان می‌پرسیدند. حالا این موسسه گالوپ شمایی؟ این گالوپ رو شما به من نشان بده.
گالوپ و بزرگ‌ترش هیچ اشتباه خاصی نمی‌توانند بکنند. ما مردم عصبانی و خشمگینی هستیم؟ ما؟! حتما اشتباهی شده است. ما در طول تاریخ آریایی به صبر و بردباری و تفاهم معروف هستیم. مگر این گالوپیان منشور کوروش را نخوانده‌اند و نمی‌دانند ما چه مردم خوب و باحالی بوده‌ایم. مگر اینکه من این گالوپ را تنها توی خیابان گیر نیاورم، با قفل فرمان چنان به جانش می‌افتم که از حرف خودش پشیمان شود و فریاد مردم مهربان و انسان دوستش به آسمان برود. حالا بگذریم که اعلام شده بسیاری از قتل‌ها در ایران بر اثر دعوا سر جای پارک و بوق زدن اتفاق می‌افتد.

شما خودتان کلاه‌تان را قاضی کنید؛ کسی که بیخودی بوق می‌زند و اعصاب‌تان را خطی‌خطی می‌کند یا جای پارکی که شما نشان کرده‌اید را پر می‌کند باید نوازشش کرد؟ معلوم است که کم‌ترین کار این است که او را بکشید و به سزای اعمالش برسانید. اگر خود گالوپ هم توی تهران و با این وضعیت ترافیک و آلودگی زندگی می‌کرد، روزی دوتا قتل کم‌کم روی شاخش بود.

ما اصلا مردم عصبانی و خشمگینی نیستیم. فقط داریم مثل آدم زندگی‌مان را می‌کنیم. مثلا اگر پدرت از صبح تا شب به خاطر کشیدن مواد مخدر و بیکاری به شما گیر بدهد، با آن پدر چه کار می‌کنید؟ من می‌خواهم این را از موسسه گالوپ بپرسم؛ حتما او را می‌کشی.

مثلا اگر توی خیابان راه بروی و یکی بیخودی بپیچد جلویت، می‌نشینی و نگاهش می‌کنی؟ می‌گویی حق داری که پیچیدی جلوی من؟ کمترین کار یک قفل فرمان و قفل پدال است که باید روی سرش بشکنی.

ما نه، شما خودت قضاوت کن. صبح بیدار می‌شوی و خوشحال و خندان می‌روی تخم مرغ بخری، می‌بینی در اثر آنفولانزای مرغی قیمت تخم مرغ افزایش پیدا کرده، می‌روی و با مرغ‌ها صحبت می‌کنی که بیشتر تخم بگذارند؟ یا اینکه تخم‌مرغ فروش را به سزای اعمالش می‌رسانی؟

واقعا چه توقعاتی از آدم دارند. حالا با این تفاسیر واقعا ما خشن‌ترین و خشمگین‌ترین مردم دنیا هستیم؟ من نمی‌دانم چه کسی به این گالوپ مجوز داده؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باحال بود

    • بنده

      مشکل عصبانیت ایرانیها اینه که چرا با این تاریخ و فرهنگ کهن آلان اینقدر تو دنیا بی اعتباریم،اینه که معتادترین کشور دنیایم،چرا درعین ثروتمندی فقر بیداد میکنه و چرا

    • بدون نام

      عاااالی بود

    • بدون نام

      چون چرخ بکام یک خردمند نگشت

      خواهی تو فلک هفت شمر خواهی هشت

      چون باید مرد و آرزوها همه هشت

      چه مور خورد بگور و چه گرگ بدشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج