۴۵۲۷۴
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

۷۰ ايراني داوطلب مهاجرت ابدي به مريخ

سال گذشته ميلادي، نهادي خصوصي و غيرانتفاعي به نام مارس-وان در هلند، با مطرح كردن سفري بي‌بازگشت به مريخ اعلام موجوديت كرد. اين طرح كه در ابتدا غيرواقعي به نظر مي‌رسيد با حمايت مردمي‌ و شركت‌هاي خصوصي ديگر مواجه شده است و حال مصمم‌تر از پيش درصدد مهيا كردن ملزومات اين سفر است.

70 ايراني داوطلب مهاجرت ابدي به مريخ

هفت صبح: پروژه مارس- وان، طرح جنجالي براي سفر يك سويه بشر به سياره سرخ است. از زماني كه انسان قدم بر ماه گذاشت، نيم قرن مي‌گذرد و بسياري تصور مي‌كردند كه زميني‌ها خيلي زود سوار بر فضاپيماهاي خود راه سفر به كرات ديگر را در پيش مي‌گيرند.

با اين حال هزينه‌هاي گزاف فضاپيماهاي سرنشين‌دار و چالش‌هاي پيش روي سفرهاي طولاني بشر در فضا، منجر به اين شد كه تا به امروز فقط فضاپيماهاي بي‌سرنشين بر خاك مريخ فرود آيند و انسان در نهايت به ايستگاه فضايي در مدار زمين سفر كند.

سال گذشته ميلادي، نهادي خصوصي و غيرانتفاعي به نام مارس-وان در هلند، با مطرح كردن سفري بي‌بازگشت به مريخ اعلام موجوديت كرد. اين طرح كه در ابتدا غيرواقعي به نظر مي‌رسيد با حمايت مردمي‌ و شركت‌هاي خصوصي ديگر مواجه شده است و حال مصمم‌تر از پيش درصدد مهيا كردن ملزومات اين سفر است.

70 ايراني داوطلب مهاجرت ابدي به مريخ

يك طرفه به مريخ

قرار است با ثبت نام از داوطلبان و سپس گزينش آنها، برگزيده‌ها در برنامه‌اي تلويزيوني مشخص شوند. فروش حق پخش اين برنامه مي‌تواند بخشي از هزينه‌هاي اين نهاد براي تامين ملزومات سفر به مريخ را تامين كند. پس از آن شش گروه چهار نفره از ميان آنها انتخاب خواهد شد و گروهي كه بهترين ارتباط و مشاركت را با هم داشته باشند، نخستين مسافران سفر به مريخ خواهند بود.

اين مسافران طبق برنامه قرار است با فضاپيماي طراحي شده در شركت اسپيس ايكس راهي مريخ شوند و در سال ۲۰۲۳ نخستين انسان‌هايي باشند كه به سياره سرخ قدم مي‌گذارند. اين مسافران البته هيچ‌گاه به زمين بازنخواهند گشت و تا دو سال بعد كه گروه چهارنفره ديگر به اين سياره اعزام مي‌شود، تنها ساكنان مريخ خواهند بود.

فروش حق پخش تلويزيوني زندگي اين افراد در مريخ، باقي هزينه‌هاي مارس-وان را تامين خواهد كرد و اين پروژه تا كلوني‌سازي بر خاك مريخ پيش خواهد رفت. اعزام گروه‌هاي چهار نفره هر دو سال يكبار و محموله مايحتاج روزمره از زمين، تنها دلخوشي مردان و زناني خواهد بود كه چشم از سياره مادري خود پوشيده‌اند و مهاجران ابدي مريخ لقب مي‌گيرند.


70 ايراني، داوطلب مهاجرت ابدي به مريخ

باس لنسدورپ، مديرعامل پروژه مارس-وان، در گفت‌وگويي اعلام كرده است كه با استقبال چشمگيري از ايرانيان مواجه شده‌اند. او تعداد داوطلبان ايراني تا زمان انجام گفت‌و گو را 70 نفر برشمرده‌ است درحالي كه تعداد داوطلبان از ايتاليا 45 نفر و از آلمان 34 نفر بوده است. او همچنين در اين گفت‌وگو اعلام كرده است كه درصددند تا به‌رغم وجود تحريم‌ها، حضور ايراني‌ها را در اين پروژه ميسر كنند.

او در حاشيه گفت‌و‌گو اشاره كرده است كه به احتمال زياد، ايران يكي از كشورهاي اصلي انتخاب داوطلبان خواهد بود. سفر يك سويه به سياره‌اي ديگر، پر از خطرهاي نامعلوم است. به طور مثال حتي اگر فضانوردان به سلامت به سياره سرخ برسند و با مشكلات احتمالي روانشناختي دوري از سياره زمين كنار بيايند و مايحتاج‌شان كم نيايد، معلوم نيست بدن انسان در طولاني مدت و تحت جاذبه ‌اندك چه تغييراتي خواهد كرد.

ضعيف شدن عضلات اين مهاجران طي مرور زمان يكي از همين معضلات خواهد بود كه حتي در صورت برقراري سفر بازگشت به زمين،‌ احتمالا آنها را از بازگشت به سياره مادري بر حذر مي‌دارند؛ چرا كه عضلات آنها ديگر تاوان جاذبه زمين و كشيدن بدن را ندارد.

همچنين مشخص نيست نخستين مسافران مريخ، به محض تامين مايحتاج‌شان در سياره سرخ با فناوري موجود بر سياره، دست به نافرماني مي‌زنند و از زميني‌ها اعلام استقلال مي‌كنند يا اينكه دوستي‌شان با زميني‌ها ابدي خواهند ماند.

هر چه باشد اين سفر را به سبب مشكلاتش نه ناسا و نه سازمان فضايي اروپا انجام نخواهد داد، بلكه سازماني مردمي‌ با پشتيباني داوطلبان پيش خواهد برد. آيا يك ايراني جزو نخستين مريخي‌ها خواهد بود؟ دست كم بايد 10 سال شكيبايي به خرج دهيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • کاربر

      چجوری میشه ثبت نام کرد؟ من هر کاری کردم نتونستم پیدا کنم.

    • ناشناس

      اين مطلب متعلق به مجله نجوم و نه روزنامه هفت صبح است.
      http://www.nojum.ir/fa/events/1391/12/15/nojum-226.aspx

    • کاربر

      چجوری میشه ثبت نام کرد؟ من هر کاری کردم نتونستم پیدا کنم

    • اکسیژن

      ههه...از زمین چی نصیبمون شد که حالا بریم مریخ؟؟؟ نه آقا من ثبت نام نمی کنم

    • ali

      منم میام بکنش71نفر

    • MohammadMTZ

      همگی بند و بساط و جمع کنیم 13 بدم 2023 مریخیم :دی
      منتها باید سبزه رو به جای آب بندازیم تو مدار زمین :دی

    • راهنما

      با ارسال پست الکترونیکی در حال حاضر می توان ثبت نام کرد
      http://mars-one.com/en/faq-en/222-selection-and-preparation-of-the-astronauts

      http://mars-one.us5.list-manage1.com/subscribe?u=24d8ce153d9cbd2546aca36de&id=68735e115d

    • majid

      اقا اجازه ما هم بیایم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج