الگوریتم فیس بوک برای افزایش بازدید خبرها
شرکت فیس بوک مطالعه جدیدی را روی مشترکان آمریکایی خود انجام داد تا وابستگی های ایدئولوژیک آنها در پروفایل شخصی شان مشخص شود.
هفته نامه عصر ارتباط: شرکت فیس بوک مطالعه جدیدی را روی مشترکان آمریکایی خود انجام داد تا وابستگی های ایدئولوژیک آنها در پروفایل شخصی شان مشخص شود. این مطالعه میزان دقت کاربران در جریان مواجه شدن با اخبار مختلف سیاسی و اجتماعی در بخش News Feed ار هم سنجید تا طی آن مشخص شود تعامل کاربران با الگوریتم های جدید فیس بوک برای این بخش چگونه است.
این مطالعه نشان داد میزان کلیک کردن کاربران روی اخبار بسته به محتوای صفحه تغییر می کند و بر این اساس الگوریتم های فیلترینگ می توانند تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشند. همچنین احتمال کلیک کردن روی اخباری که در بالای صفحه قرار گرفته اند 10 تا 15 درصد بیشتر است.
فیس بوک الگوریتم پیچیده ای برای بخش اخبار خود در نظر گرفته که سلیقه هر کاربر را می سنجد و بر این اساس اخبار را به صورت گرایشی برای او نمایش می دهد تا احتمال کلیک کردن روی آنها افزایش یابد. بر این اساس یکی از هر 20 خبر برای کاربران فیس بوک حذف می شد.
ارسال نظر