۱۱۰۹۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رحمتی را به جام جهانی نبردیم تا نقطه قوت به نقطه ضعف تبدیل شود

نکیسا: هیچ شانسی برای صعود قائل نیستم

دروازه‌بان تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی ۱۹۹۸ که توانست در دیدار نخست تیم‌ملی در آن رقابت‌ها عملکرد خوبی مقابل یوگسلاوی داشته باشد، روند آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ را اصلا نمی‌پسندد و معتقد است با این روش در جام‌جهانی نباید امیدی به صعود داشته باشیم.

آی اسپورت: دروازه‌بان تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی ۱۹۹۸ که توانست در دیدار نخست تیم‌ملی در آن رقابت‌ها عملکرد خوبی مقابل یوگسلاوی داشته باشد، روند آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ را اصلا نمی‌پسندد و معتقد است با این روش در جام‌جهانی نباید امیدی به صعود داشته باشیم. نکیسا از غیبت مهدی رحمتی درون دروازه حسرت می‌خورد و دانیل داوری را در حد گلرهایی که داخل ایران هستند، نمی‌داند. در ذیل گفت‌وگوی روزنامه شهروند را با نیما نکیسا درخصوص وضع تیم‌ملی کشورمان در آستانه جام‌جهانی می‌خوانید.

تجربه حضور در جام‌جهانی ۹۸ را دارید، آماده سازی تیم آن زمان چقدر به شرایط فعلی شبیه بود؟

آماده‌سازی تیم ما در‌ سال ۹۸ قطعا شرایط بهتری نسبت به تیم فعلی داشت. یک‌سال است که راهی جام‌جهانی شدیم اما یک بازی دوستانه با تیم‌هایی که در جام‌جهانی حضور دارند، نداشتیم و تا شروع این بازی‌ها هم نخواهیم داشت. تیم کی‌روش با گینه و تیم‌های باشگاهی آفریقا بازی می‌کند اما ما آن زمان با کرواسی بازی کردیم که در همان دوره سوم جام‌جهانی شد. حتی بازی با آنگولا و مونته‌نگرو نیز نمی‌تواند محک خوبی برای ما در آستانه جام‌جهانی باشد.

با این وضع باید شانسی برای صعود تیم‌ملی از گروهش قائل باشیم؟

اگر بتوانیم در بازی نخست مقابل نیجریه پیروز شویم یا حداقل یک مساوی بگیریم، شاید بتوانیم در دیدار سوم بوسنی را شکست دهیم اما اگر به نیجریه ببازیم کار برای ما صددرصد تمام شده است. روی بازی با آرژانتین هم که اصلا نباید حسابی باز کرد زیرا در خواب هم نمی‌توانیم آنها را ببریم. حتی اگر به بازی بسته و ضدفوتبال هم روی بیاوریم، آنها بازیکنانی دارند که می‌توانند این دفاع را باز کنند. قطعا از نگاه آرژانتین این گروه بسیار ساده است. شخصا هیچ شانسی برای صعود تیم‌ملی قائل نیستم.

در خط دروازه کدام گلر را برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت می‌پسندید؟

آن چیزی که من از دانیل داوری دیدم، می‌توانم بگویم که هیچ‌چیز بیشتر از دروازه‌بانان داخل ایران ندارد. درست است که در بوندس‌لیگا روبه‌روی بازیکنان بزرگی بازی می‌کند اما روی تکنیک‌های دروازه‌بانی مخصوصا توپ‌های نزدیک کاملا مشکل دارد. شما به گل‌هایی که در ترکیب تیم‌ملی از گینه، تایلند و لبنان خورد توجه کنید که با یادآوری آنها برای خط دروازه کاملا نگران می‌شویم. به نظرم رحمان احمدی به مراتب می‌تواند گزینه بهتری باشد.

سیدمهدی رحمتی هم شانس حضور در جام‌جهانی را از دست داد. این کار کی‌روش را حرفه‌ای می‌دانید؟

شاید از نگاه خیلی‌ها کنار گذاشته شدن رحمتی حرفه‌ای باشد اما وقتی با حضور می‌توانستیم خط دروازه را یک نقطه قوت در تیم‌ملی تصور کنیم، چرا باید این خط تبدیل به نقطه ضعفمان شود؟ باید با پادرمیانی و قدرت فدراسیون این مساله ختم به‌خیر می‌شد که متاسفانه این‌طور نشد، البته در خیلی از پست‌های دیگر نیز بازیکنانی که خارج از ایران بازی می‌کردند، جایگزین داخلی‌ها شدند که این فرصت را از پدیده‌های فوتبال ایران برای چهره شدن در جام‌جهانی می‌گیرد.

اگر از گروهمان در جام‌جهانی صعود کنیم، اتفاقی در فوتبالمان رخ می‌دهد؟

امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم زیرا این‌بار دیگر موقعش رسیده تا از گروهمان صعود کنیم و در این راه گروه سختی هم نداریم. اگر از گروهمان بالا برویم، مطمئن باشید، اتفاقات خوبی در فوتبالمان رخ می‌دهد یا به به روایتی دیگر می‌توان گفت که اگر صعود نکنیم، تبعات زیادی برای فوتبالمان خواهد داشت زیرا مثل‌ سال ۲۰۰۶ حاشیه‌ها تا یکی، ۲‌سال فوتبالمان را دچار رکود می‌کنند. کره‌جنوبی وقتی ‌سال ۱۹۹۶ از تیم‌ملی ایران که من عضو آن بودم، ۶ گل خورد، کرکره فوتبالش را پایین کشید و راه جدیدی را آغاز کرد تا این‌که با آوردن گاس هیدینگ ۸‌سال بعد به مقام چهارم جام‌جهانی رسید. ما باعث شدیم، فوتبال آنها پیشرفت کند اما خودمان درجا می‌زنیم.

به نظرت کی‌روش در این مدت چیزی به فوتبالمان اضافه کرده است؟

در این‌که کی‌روش مربی بزرگ و بین‌المللی است شکی ندارم و اگر در یک بازی تیم‌ملی در ۲، ۳ بازی اخیر یک حرکت تاکتیکی دیده بودم، به کار او در ایران رای مثبت می‌دادم اما هر موفقیتی هم که رقم خورده با توانایی شخصی بازیکنان ایرانی بوده است. به نظرم او در ایران خساست علمی به خرج می‌دهد زیرا هیچ فشاری روی آن نیست و وقتی هم که می‌خواهد ایران را ترک کند، مطمئنا در دلش می‌گوید اینها چقدر ناآگاه بودند! اگر او به ایران یک ذره هم تعصب داشت، هر روز نمی‌گفت فلان تیم مرا می‌خواهد. درود به شرف آری‌هان و کلمنته که وقتی آمدند و شرایط ایران را دیدند، گفتند خداحافظ.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج