۱۴۶۱۴۶۱
۱۸۵۲
۱۸۵۲
پ

گرگعلی با ترک پرسپولیس فیکس تیم ملی شد!

علی نعمتی که هم‌تیمی‌ها به او لقب گرگعلی داده بودند با هدف ملی‌پوش شدن از پرسپولیس رفت و خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد به آرزویش رسید.

همشهری آنلاین: قبل از بازی ایران و ازبکستان، مهم‌ترین علامت سوالی که در مورد ترکیب تیم ملی ایران وجود داشت مربوط به جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان در این مسابقه بود. زوج همیشگی شجاع خلیل‌زاده در خط دفاعی تیم ملی، در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ برتر آسیب دید و هر دو بازی مهرماه تیم ملی را از دست داد. دو مسابقه‌ای که اتفاقا از سخت‌ترین بازی‌های تیم ملی در گروه A محسوب می‌شوند و انتخاب یک مدافع برای تقابل با دو تیم ازبکستان و قطر، بزرگ‌ترین چالش کادر فنی تیم ملی محسوب می‌شد. این مدافع باید از میان بازیکنانی انتخاب می‌شد که همگی آنها در رده ملی کم‌تجربه محسوب می‌شوند و اتفاقا امیر قلعه‌نویی این پست را به کم‌تجربه‌ترین آنها سپرد تا خیلی‌ها از دیدن علی نعمتی با شماره۱۳ در ترکیب اصلی تیم ملی متعجب شوند. نعمتی تا پیش از این مسابقه نه در بازی‌های رسمی و نه حتی در دیدارهای دوستانه در ترکیب تیم ملی قرار نگرفته بود و کمتر کسی فکرش را می‌کرد که او در یک بازی سخت در زمین ازبکستان اولین بازی ملی‌اش را تجربه کند. جالب اینکه همین انتخاب غیرمنتظره، یک نمایش خوب و کم‌نقص مقابل ازبکستان داشت و به گواه سایت‌های آنالیز فوتبال، از برترین بازیکنان میدان بود. علی نعمتی چگونه فیکس تیم ملی شد و چگونه توانست یکی از بهترین نمرات را در این مسابقه دریافت کند؟

گرگعلی با ترک پرسپولیس فیکس تیم ملی شد!

همه جا بین برترین‌ها

سایت متریکا در نمراتی که بعد از مسابقه منتشر شد، علی نعمتی را به عنوان دومین بازیکن برتر ایران در این میدان معرفی کرد. در این سایت، سعید عزت‌اللهی با نمره ۷.۵۰ بهترین بازیکن زمین شد و علی نعمتی با اختلافی ناچیز پشت سر او قرار گرفت و با نمره ۷.۴۰ دومین بازیکن برتر تیم ملی ایران بود. در سایت ورزش۳ اوضاع برای علی نعمتی از این هم بهتر بود. مدافع فولاد در این سایت به نمره ۷.۷ رسید و بالاتر از همه ستاره‌های باتجربه تیم ملی، عنوان بهترین بازیکن ایران مقابل ازبکستان را از آن خودش کرد. این سایت در مورد سعید عزت‌اللهی با متریکا هم‌نظر بوده و به هافبک دفاعی تیم ملی نمره ۷.۵ را اختصاص داده است. اما سعید که در متریکا با همین نمره به عنوان برترین بازیکن زمین برگزیده شد، در ورزش۳ علی نعمتی و مهدی طارمی را بالاتر از خودش می‌بیند. در اینجا مهدی طارمی با نمره ۷.۶ بالاتر از عزت‌اللهی قرار گرفته و علی نعمتی نیز با نمره ۷.۷ بالاتر از همه این اسامی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است. تفاوت دیگر این نمرات با نمرات متریکا هم انتخاب بهترین بازیکن زمین از تیم ازبکستان بوده است. در متریکا، عزت‌اللهی بهترین بازیکن میدان شده و در میان ازبک‌ها هیچ‌کس نتوانسته بهتر از او نمره بگیرد. اما در ورزش۳ عنوان بهترین بازیکن میدان به خوسانوف -مدافع میانی ازبکستان- رسیده که نمره‌اش ۷.۹ بوده است. در این بین به گروه آنالیز «یازده» هم باید اشاره کرد که علی نعمتی را با نمره ۷.۳ سومین بازیکن برتر ایران می‌داند. در سایت «یازده» شجاع خلیل‌زاده با نمره ۷.۵ و میلاد محمدی با نمره ۷.۴ بالاتر از نعمتی قرار گرفته‌اند. وجه مشترک تمامی سایت‌ها این است که بهترین نمرات را به مدافعان دو تیم داده‌اند و فقط سعید عزت‌الهی که در متریکا بهترین بازیکن شده در این بین استثنا است.

رقبای داخلی، سخت‌تر از ازبکستان

ببینیم سایت مرجع متریکا که اعتبارش از سایر سایت‌ها و گروه‌های مشابه بالاتر است، نمره خوب ۷.۴ را بر اساس چه عملکردی به نعمتی داده است. در آمارهای این سایت، نعمتی با ۹۳بار لمس توپ پرکارترین بازیکن تیم ملی در جدال با ازبکستان بوده است. او در دقت پاس، بالاترین درصد را ثبت کرده و با ۱۳عملکرد دفاعی در این زمینه هم بالاترین عدد را به ثبت رسانده است. نعمتی یک بار هم در موقعیت ضربه‌ زدن به دروازه حریف قرار گرفته که ضربه‌اش درون چارچوب بوده است. نعمتی نسبت به زوج باتجربه‌اش در دفاع میانی یعنی شجاع خلیل‌زاده ۴لمس توپ و ۳عملکرد دفاعی بیشتر داشته و بالاتر از او قرار گرفته است. در اردوی تیم ملی با احتساب علی نعمتی، ۵بازیکن حضور داشتند که جانشین کنعانی‌زادگان باید از میان آنها انتخاب می‌شد. محمد دانشگر (سپاهان)، محمدامین حزباوی (سپاهان)، محمدمهدی زارع (گل‌گهر سیرجان) و امید نورافکن (ملوان) رقبای نعمتی در این راه بودند. البته نورافکن به عنوان هافبک به تیم ملی دعوت شده اما همه می‌دانند که او توانایی بازی در دفاع میانی و دفاع چپ را هم دارد و در دوره اسکوچیچ با هر بار غیبت کنعانی یا شجاع بلافاصله این امید نورافکن بود که جانشین آنها می‌شد. امید این بار هم در اردو حضور دارد و جالب اینکه با نمرات عالی‌اش در سایت متریکا به عنوان صدرنشین جدول بازیکن‌ها و برترین چهره لیگ تا این جای فصل به اردو آمده است. اما قلعه‌نویی رغبتی به تغییر پست این بازیکن نشان نداد و او روی نیمکت نشست تا در نیمه دوم به جای قدوس به میدان برود. محمدمهدی زارع با رتبه پنجم و حزباوی‌پور با رتبه شانزدهم در جدول متریکا، تا اینجای لیگ برتر موفق‌تر از نعمتی عمل کرده‌اند اما قلعه‌نویی از آنها عبور کرد و به سراغ علی نعمتی رفت که رتبه چهل‌ودوم را در اختیار دارد. محمد دانشگر هم با رتبه۷۰ در اردو حضور داشت و سامان فلاح با رتبه۶۸ بر خلاف اردوهای قبلی این بار دعوت نشده بود. به هر حال از میان تمامی این نام‌ها نعمتی انتخاب شد تا با درخشش در اولین بازی ملی‌اش یکی از شیرین‌ترین خاطرات فوتبالی خود را رقم بزند. او وقتی در ابتدای فصل از پرسپولیس جدا شد دقیقا عنوان کرد که با هدف حضور مداوم در بازی‌ها و دعوت به تیم ملی راهی فولاد می‌شود. جالب اینکه همین اتفاق هم رخ داد و آقای شماره۱۳ خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد طعم دعوت به تیم ملی و بازی در ترکیب این تیم را چشید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج