۱۴۵۸۲۶۶
۴۱۵
۴۱۵
پ

تزریق ویروس ناکامی از فوتبال به فوتسال!

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ حذف شد که قبل از شروع این رقابت‌ها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود.

خبرورزشی: تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ حذف شد که قبل از شروع این رقابت‌ها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود.

تزریق ویروس ناکامی از فوتبال به فوتسال!

حتما طی روزهای اخیر ویدیوهای زیادی از تلفیق لحظه ناکاتیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی و شکست تیم ملی ایران مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا دیده اید. ویدیوهای تلخی که کپشن‌های احساسی و ناامید کننده ای دارند و  از شباهت‌های این دو شکست گویند. البته که هر دوی این شکست‌ها با مربیان ایرانی رقم خورد و شباهت‌های جالبی هم دارند. مضمون همه این ویدیوها یکی است: تکرار تلخی‌ها و ناکاها برای ورزش ایران.البته این تلخی و ناکافقط منحصر به فوتبال و فوتسال نیست و ورزش ایران همین دو ماه پیش در المپیک ۲۰۲۴ هم نتایج امیدوار کننده ای کسب نکرد و انگار ویروس ناکابه همه جای ورزش ایران تزریق شده است.

تیم ملی فوتسال ایران درحالی در نخستین بازی از دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، یعنی در مرحله یک‌هشتم نهایی در برابر تیم ملی فوتسال مراکش با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد که بهترین نتیجه اش در ادوار جام جهانی در کلمبیا رقم خورد. تیم ملی فوتسال ایران در جام‌جهانی کلمبیا سوم شد و بهترین عملکرد خود را در ادوار این مسابقات به ثبت رساند.

تیم ملی فوتسال ایران در آن مسابقات با آذربایجان، اسپانیا و مراکش همگروه بود. شاگردان ناظم‌ الشریعه برابر آذربایجان به تساوی دست یافتند. از اسپانیا شکست خوردند و برابر مراکش پیروز شدند تا با چهار امتیاز و به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند. ملی‌پوشان ایران در مرحله یک هشتم نهایی، برزیل صاحب سبک را در ضربات پنالتی شکست دادند و بعد از پیروزی برابر پاراگوئه راهی نیمه نهایی شدند و در دیدار با روسیه شکست خوردند تا به سکوی سوم قناعت کنند. در جام جهانی ۲۰۲۱ هم ایران در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد با این حال امید زیادی به تیم فعلی در جام جهانی امسال بود و انتظار رفت ایران با توجه به قرار گرفتن در رتبه چهارم دنیا یکی از مدعیان قهرمانی باشد اما حذف تلخ در یک هشتم نهایی نشان داد حال فوتسال هم مثل فوتبال خوب نیست.

تغییرات کار دست تیم ملی داد؟

وحید شمسایی تغییرات زیادی را در تیمش برای جام جهانی ۲۰۲۴ درنظر گرفت. تغییراتی که روی سبک بازی تیم ملی هم تاثیر داشت و تمرکز تیم روی بازی‌های ترکیبی و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته بود. البته این تغییرات افزایش تعداد گل‌های زده تیم ملی شد اما انگار آقای سرمربی فراموش کرد تیمش به دفاع هم نیاز دارد. در نهایت هم عملکرد ضعیف تیم ملی فوتسال در فاز دفاعی باعث حذف زودهنگام و دراماتیک ما از جام جهانی ای شد که قرار بود یکی از مدعیان آن باشیم. درواقع یکی از مشکلات اصلی تیم ملی به ویژه در دیدار مقابل مراکش، اشتباهات متعدد در خط دفاعی که به مراکش اجازه داد تا گل‌های بیشتری به ثمر برساند. همچنین استرس بالای بازیکنان و عدم تمرکز آنها باعث شد موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست بدهند؛ درست شبیه بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا که در آن مسابقات هم با حذفی تلخ از گردونه مدعیان خارج شدیم.

اهالی فوتسال معتقدند جوانگرایی ای که خود شمسایی وعده آن را داده بود هم در این مسابقات عملی نشد تا دلمان به این خوش شود که با وجود شکست، در حال پرورش یک نسل جدید هستیم. در جام جهانی ۲۰۲۴ تنها ۷ نفر از تیم دوره قبل حضور داشتند اما در عمل جز سه بازیکن، هیچ بازیکنی زیر ۲۵ سال سن نداشت و در واقع جوانگرایی که آقای سرمربی مدعی انجام آن بود عملی نشد. متوجه شباهت این وضعیت فوتسال با تیم ملی فوتبال هستید که؟

آینده فوتسال چه شود؟

فوتسال ایران در سال‌های گذشته از قدرت‌های برتر در دنیا بوده و قطعا توقعات زیادی از این تیم رود. لازم است که کمیته فوتسال و کادرفنی تیم ملی هرچه سریعتر به واکاوی این شکست بزرگ بپردازند و با ارایه راه حل‌های مناسب جلوی تکرار چنین ناکاهایی را بگیرند. فعلا که شمسایی فقط بابت این حذف عذرخواهی کرده و توضیح اضافه ای برای دلایل متعدد آن ارایه نکرده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج