۱۴۵۷۲۹۰
۱ نظر
۳۳۷۶
۱ نظر
۳۳۷۶
پ

گاریدو همه‌چیز را فدای دربی نکرد

باشگاه پرسپولیس از مدت‌ها قبل به دنبال این بوده و هست که محوطه‌ای از ورزشگاه شهید کاظمی را به ساخت زمین چمن اختصاص دهد تا این ورزشگاه صاحب زمین شماره دو برای برگزاری تمرینات سرخپوشان شود.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس از مدت‌ها قبل به دنبال این بوده و هست که محوطه‌ای از ورزشگاه شهید کاظمی را به ساخت زمین چمن اختصاص دهد تا این ورزشگاه صاحب زمین شماره دو برای برگزاری تمرینات سرخپوشان شود. رضا درویش تقریبا دو سال پیش چنین موضوعی را مطرح کرد و اخیرا نیز باز هم تاکید داشت که قصد دارند بعد از پایان فصل نقل و انتقالات پروژه ساخت زمین شماره دو ورزشگاه شهید کاظمی را آغاز کنند. اما در این زمینه باخبر شدیم این اتفاق به همین راحتی رخ نخواهد داد، از این جهت که ساخت چنین زمینی بسیار هزینه‌بر خواهد بود، درحالی‌که مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی همچنان برعهده اداره کل ورزش استان تهران است. درواقع این شهرداری تهران بود که دو ورزشگاه استقلال و پرسپولیس را در قبال گرفتن زمین‌هایی از اداره کل ورزش استان تهران با آنها تهاتر کرد. اما محمد آخوندی در آخرین اظهارنظرش درمورد مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی گفت: «در شورای شهر ششم اتفاقی افتاد و این بود که ورزشگاه شهید کاظمی را قانونی کرده و در صحن شورا تصویب کردیم و الان وزارت ورزش باید پیگیری کند که این دو ورزشگاه به دو باشگاه منتقل شوند. چیزی که قبلا اعلام شده بود و مدیران وقت ورزش هم تاکید داشتند این بود که دو ورزشگاه متعلق به دو باشگاه است اما ما روال قانونی را طی و مصوب کردیم و الان ادامه مسیر و اینکه رسما تحویل دو باشگاه شود، برعهده وزارت ورزش است.» این در شرایطی است که علی جوادی، مدیرکل ورزش استان تهران اخیرا در واکنش به مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی و ورزشگاه امام رضا (محل تمرینات تیم‌های پایه استقلال) گفته بود: «این دو ورزشگاه متعلق به اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران است و از طرف شهرداری به ما داده شده. ما تحت رصد دستگاه‌های نظارتی‌ایم و طبق صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و بلافاصله پس از پایان لیگ با مکاتباتی که با دو مدیرعامل داشتیم، اعلام کردیم حاضریم ورزشگاه را با رقم کارشناسی به آنها واگذار کنیم. این دو ورزشگاه در حال حاضر متعلق به ماست که در اختیار دو باشگاه است.» درواقع این صحبت جوادی نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس اگر مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی را می‌خواهد، باید به‌نوعی آن را از اداره کل استان تهران بخرد. با توجه به این موضوع، تا زمانی که مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس تعلق نگیرد این باشگاه برای ساخت زمین شماره۲ آن اقدامی نخواهد کرد. این احتمال هم وجود دارد که باشگاه پرسپولیس تصمیم بگیرد برای مدت زیادی ورزشگاه محل تمرینات خود را از اداره کل اجاره کند.

گاریدو همه‌چیز را فدای دربی نکرد

بادامکی رفتنی است؟

عملکرد معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی چندان باب میل هواداران این تیم نبود. البته نه اینکه بازیکنان خوبی به این تیم نیامده باشند بلکه نحوه مذاکرات، طولانی شدن مذاکرات، دخالت واسطه‌ها در خرید‌ها و... همه اینها باعث شد حواشی زیادی پیرامون این قضیه به وجود بیاید. هرچند در مسائل مربوط به نقل و انتقالات تنها بادامکی تصمیم‌گیرنده نبود. ناگفته نماند، اگر کمک هوادار متمول نبود شاید نیمی از این بازیکنان هم جذب پرسپولیس نمی‌شدند. به هر جهت با تغییراتی که در هیات‌مدیره باشگاه اتفاق افتاد، گفته می‌شود برخی افراد برای پست معاونت ورزشی به مدیریت این باشگاه سفارش شده‌اند. در همین راستا و با توجه به اینکه درویش هم چندان از عملکرد بادامکی رضایت ندارد، ممکن است به‌زودی بادامکی جایش را به فرد دیگری دهد.

عدم استقبال از بازگشت باقری

همان‌طور که قبلا خبر داده بودیم؛ احمد میرزایی، عضو جدید هیات‌مدیره باشگاه که درواقع همشهری کریم باقری هم به حساب می‌آید به دنبال پیگیری مقدمات بازگشت او به نیمکت پرسپولیس است. در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باقری اواسط هفته آینده به پرسپولیس باز خواهد گشت. اما این خبر چندان به مذاق برخی از افراد نیمکت‌نشین در پرسپولیس خوش نیامده است. به‌هر‌حال جدایی باقری از پرسپولیس باعث شد یک‌سری افراد در اطراف این تیم قدرت زیادی پیدا کنند و یکی از افراد قدیمی روی نیمکت را نیز حامی خود ببینند. حالا بازگشت باقری می‌تواند مجدد این افراد را از تیم دور کند و این همان چیزی است که برخی دوست ندارند رخ دهد.

تمرین اختصاصی خط‌خورده‌ها

پرسپولیس برای دربی بازیکنانی چون یاسین سلمانی، سعید صادقی، اوستون اورونوف و تعدادی بازیکنان جوان را در لیست خود نداشت. در همین راستا این نفرات روز گذشته با حضور در ورزشگاه شهید کاظمی طبق برنامه‌ای که کادرفنی به آنها ارائه داده بود به تمرین پرداختند. البته اورونوف همچنان فیزیوتراپی و تمرینات اختصاصی را در برنامه خود قرار داده تا با آمادگی مطلوب بتواند در بازی با پاختاکور که دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود به میدان برود. ناگفته نماند که صادقی برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود، هیچ مصدومیتی ندارد و به خاطر مسائل انضباطی از لیست سرخپوشان در بازی شب گذشته خط خورد.

تصمیم منطقی گاریدو درمورد ۲ ستاره تیمش

یکی از تصمیمات مهم خوان گاریدو برای دربی 104 درمورد بازی دادن اوستون اورونوف و ایوب العملود در این مسابقه بود. در این بین ایوب با مشکل کشیدگی جزئی مواجه بود و اورونوف هم از ناحیه همسترینگ درد جزئی داشت. هر دو بازیکن در ابتدای این هفته دردی در پای خود احساس نکردند اما با این حال کادر پزشکی از آنها خواست به فیزیوتراپی ادامه دهند. ایوب دو روز مانده به دربی شرایط تمرین کردن را پیدا کرد اما همچنان در استارت‌ها ترس داشت که مبادا کشیدگی‌اش تشدید شود. اورونوف هم به خاطر اینکه بازیکنی سرعتی و انفجاری است، پزشک پرسپولیس این هشدار را درمورد او به گاریدو داد که اگر بخواهد استارت بزند ممکن است درد قبلی در همسترینگ به سراغش بیاید. در همین راستا گاریدو با وجود اینکه می‌توانست درمورد هر دو بازیکن ریسک کند و آنها را در دربی در ترکیب ثابت قرار دهد از این کار صرف نظر کرد. شاید هر مربی ایرانی بود به خاطر اینکه دربی را ببرد هر دو بازیکن را در ترکیب قرار می‌داد اما سرمربی اسپانیایی با تجربه‌ای که داشت ترجیح داد فارغ از هر نتیجه‌ای که در دربی رخ می‌دهد، ستاره‌های تیمش را برای بازی با پاختاکور و دیگر بازی‌های مهم داخلی و آسیایی حفظ کند. یک تصمیم منطقی و دور از احساس که درواقع هم به سود پرسپولیس بود و هم به سود هر دو بازیکن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بختیاری ایذه

      اتفاقا بادامکی باید از تیم کنار گذاشته بشه نه پرستیژ داره نه ابهت بدرد لیگ دو میخوره اقا کریم هم باید بیاد تا سروش و بقیه بازیکنان تفرقه انداز را کنترل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج