آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۶۰۷۴
۱ نظر
۳۴۸۷
۱ نظر
۳۴۸۷
پ

مستقیم از ذوب‌آهن به استقلال؛ خوب، بد، زشت

اولین خرید استقلال برای لیگ بیست و چهارم، محمدحسین اسلامی بود.

فوتبالی: اولین خرید استقلال برای لیگ بیست و چهارم، محمدحسین اسلامی بود. وینگر جوانی که به عنوان بازیکن آزاد با ترک ذوب‌آهن به پیراهن آبی رسید.

مستقیم از ذوب‌آهن به استقلال؛ خوب، بد، زشت

بازیکنان زیادی در تاریخ هستند که برای هر دو تیم بازی کرده‌اند شامل عبدالعلی چنگیز، رضا احدی، شاهرخ بیانی، رشید مظاهری، مهدی مهدی‌پور، ارسلان مطهری، عارف غلامی، سجاد آقایی، علی دشتی، حسن اشجاری، مجتبی حق‌دوست، فرشاد محمدی‌مهر، رتضی تبریزی، حمید عزیززاده، هادی شکوری، فراز فاطمی، هوار ملامحمد، زبیر نیک‌نفس، ابراهیم تقی‌پور، عبدالعلی چنگیز، محمد قاضی، مصطفی اکرامی، محسن بیاتی‌نیا، هاشم بیک‌زاده، شاهین خیری، بختیار رحمانی، میلاد فخر الدینی، ایمان موسوی و حالا محمدحسین اسلامی. در این بین اما فقط 6 نفر به صورت مستقیم با ترک ذوب‌آهن راهی استقلال شدند. 5 نفر قبلی چه کسانی بودند و چه سرنوشتی در استقلال داشتند؟

* هادی شکوری

در نیمه دوم لیگ هفتم با ترک العربی قطر راهی اصفهان شد و پیراهن ذوب‌آهن را به تن کرد. بعد از نیم‌فصل پوشیدن پیراهن گاندوها، راهی استقلال شد و توانست با آبی‌ها در لیگ هشتم قهرمانی را جشن بگیرد. شکوری 3 فصل در استقلال حضور داشت. او به عنوان یک مدافع، روزهای بدی را در استقلال سپری نکرد و مورد اعتماد قلعه‌نویی، مرفاوی و مظلومی بود. شکوری 62 بازی برای استقلال از در لیگ برتر انجام داد (از مجموع 102 بازی) و 3 گل زد.

* کاوه رضایی

به عنوان یک ستاره با ترک ذوب‌آهن راهی استقلال شد درحالیکه جنگ عجیبی بین سرخابی‌ها برای جذبش وجود داشت. رضایی تنها یک فصل در استقلال حضور داشت و بهترین و موثرترین بازیکن آبی‌ها در لیگ شانزدهم بود. او با پیراهن استقلال صاحب یک رکورد استثنایی بین بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم شد: گلزنی در 5 بازی پیاپی. رضایی در 28 بازی لیگ برتر برای استقلال به میدان رفت، 7 گل زد (بهترین گلزن فصل) و 8 پاس گل داد (بهترین پاسور فصل). درمجموع رضایی در 40 بازی پیراهن استقلال را به تن کرد، 13 گل زد و 12 پاس گل داد.

* مرتضی تبریزی

با صرف یک مبلغ هنگفت بابت رضایتنامه‌اش، ذوب‌آهن را در لیگ هجدهم ترک کرد و راهی استقلال شد. تبریزی در همان اولین بازی با پیراهن آبی، دروازه تراکتور را باز کرد و امیدواری‌ها را به اوج رساند ولی هر چه زمان جلو رفت، تبریزی دچار افت شد و محبوبیتش نزد هواداران، کاهش یافت. او در فصل اول حضورش، 5 گل برای استقلال در لیگ برتر زد و بهترین گلزن آبی‌ها لقب گرفت. در لیگ نوزدهم، گلی نزد و البته به دلیل پارگی رباط صلیبی، بازیهای زیادی را از دست داد. به یاد ماندنی‌ترین صحنه از حضور تبریزی در استقلال به بازی با ماشین‌سازی در لیگ نوزدهم برمی‌گردد که در فاصله 2 متری دروازه خالی و بدون دروازه‌بان، توپ را در دقیقه 2+90 به بیرون زمین فرستاد. تبریزی برای ترک استقلال و خارج شدن نامش از فهرست این تیم هم پول خوبی گرفت. او برای استقلال، مهره خوب و موثری نبود ولی استقلال برای او، سود مالی خوبی داشت.

* مهدی مهدی‌پور

در ذوب‌آهن، ستاره شد. با ترک این تیم به تبریز رفت تا دوران خدمتش را بگذراند. در نیمه‌های لیگ نوزدهم به اصفهان برگشت ولی تنها نیم‌فصل دوام آورد. در ابتدای لیگ بیستم هم به عنوان چهارمین خرید استقلال معرفی شد. او هنوز هم بازیکن استقلال است ولی به دلیل پارگی رباط صلیبی در هفته‌های پایانی فصل قبل، فعلا شرایط بازی را ندارد و بعید است به نیم‌فصل اول لیگ بیست و چهارم برسد. مهدی‌پور، هافبکی کاملا متوسط است و توقع زیادی نباید از او داشت. در تمام این 4 فصل، او مرد ترکیب اصلی فکری، مجیدی، ساپینتو و نکونام بوده و توانسته نمره قبولی بگیرد. او در این مدت، 5 گل برای استقلال زده (که گلهایش به فولاد در لیگ 21 و صنعت نفت در لیگ 23، سوپرگل بودند)، یک بار به اشتباه دروازه خودی را باز کرده (که اگر نبود، آبی‌ها قهرمان لیگ بیست و چهارم شده بودند) و 14 پاس گل داده است (که 7تایش در لیگ بیست و یکم بود و او را بهترین پاسور فصل کرد).

* ارسلان مطهری

در نیمه لیگ نوزدهم بود که بالاخره به آرزویش رسید و با ترک ذوب‌آهن راهی استقلال شد. مطهری، شروع درخشانی با پیراهن آبی داشت وقتی دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرد و سپس در دربی، بریس کرد. زمان اما هرچه جلو رفت، اوضاع خراب شد. او قرار بود در لیگ بیست و دوم، از لیست خارج شود تا کاوه رضایی جایش را بگیرد. مطهری راضی به جدایی نشد و ماند. زمان زیادی را دور از تمرین و ترکیب سپری کرد ولی درنهایت ساپینتو را مجبور کرد به او بازی بدهد. وقتی برگشت، مهاجم مرکزی استقلال شد و جلوتر از محبی و قایدی قرار گرفت و گل قهرمانی استقلال در سوپرجام را زد. لیگ بیست و سوم به بهترین شکل برای او شروع شد ولی اتفاقاتی رخ داد که درنهایت او را به یک نیمکت یا سکونشین تبدیل کرد و درنهایت رای به خروج نامش از لیست داد. او استقلال را با زدن 20 گل در لیگ برتر ترک کرد که 4تایش در دربی بود. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      داستان سرایی
      لنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج