آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۰۶۸۹
۱۸۶۹
۱۸۶۹
پ

با این وضعیت با ۳ شکست از جام جهانی برمیگردیم

مسعود اقبالی کارشناس برجسته فوتبال کشورمان اعتقاد دارد با این شرایطی که تیم ملی دارد در جام جهانی در همان مرحله مقدماتی با سه شکست برمی گردیم.

همشهری آنلاین: مسعود اقبالی با اشاره به تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان و روندی که ملی پوشان در این بازی از خودشان نشان دادند تاکید کرد: نکته کلیدی در این بازی که از سوی بازیکنان بسیار نمود داشت اینکه بازیکنان در فصل نقل و انتقلات با تفکر محافظه کارانه و احتیات آمیز بازی می کردند تا خدای نکرده با مصدومیت مواجه نشوند و از قراردادهای نجومی بی بهره نباشند. اگر غیر از این موضوع باشد بازیکنان در خواب بودند یا به قول خود امیر قلعه نویی بدن بچه ها به دلیل فشار سفر و خستگی بازی قبلی تخلیه شده بود. اما اگر هم اینطوری بود باید در این چند روزی که بازیکنان در اردوی تیم ملی بودند تمرینات سبک و فقط به کارهای تاکتیکی می پرداختن و جنبه تمرینات فیزیکی را حذف می کردند.

وی ادامه داد: ولی از لحاظ سازماندهی دو گزینه وجود دارد. ما چه در کار دفاعی و چه در کار هجومی دارای اشکالاتی بودیم. میانگین سنی تیم ملی هم نزدیک به ۳۰ بود و این نشان می دهد آقای قلعه نویی یک تفکر سینوسی را دنبال می کند و قلعه نویی برای اینکه چشم و گوش مردم را ببندد دو تا جوان را بازی می دهد. خودش هم گفته بود برای اینکه در سید یک قرار بگیرد از همه عناصر و همه نیرو خود استفاده خواهد کرد.

با این وضعیت با ۳ شکست از جام جهانی برمیگردیم

او اضافه کرد: تا دو سال آینده با این مهره ها قرار است در جام جهانی بازی کنیم. چند نفر را باید کنار بگذارد. در حد تیم ملی نیستیم و با این رویه به جام جهانی می رویم و با ۳ تا بازی و سه تا شکست برمی گردیم. چراکه تیم ملی سازماندهی درستی ندارد. در کارهای دفاعی ضعف داریم و در حمله ارتباطی بین هافبک ها و مهاجمان وجود ندارد. نیمه اول سردار آزمون و طارمی بیکارترین بودند. در حالی که ازبکستان ضعیف ترین خط دفاعی را داشت. ما بعد از آنکه چندتا شوت زدیم فهمیدم می توانیم به دروازه این تیم حمله کنیم. متاسفانه فوتبال ما داری برنامه نیست و خیابانی شده است. می توانند شب ها فوتبال مدرن را از تلوزیون ببینند. فوتبالی که متکی بر مسایل تکنیکی، تاکتیکی و مسایل روانشناختی باشد.

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: بچه ها می خواهند عضو تیم ملی باشند تا روی قراردادشان تاثیربگذارد که به عنوان یک ملی پوش مذاکره می کنند. وگرنه در حین بازی آن شهامت لازم را نداشتند تا حدی که چند بار خود امیر قلعه نویی هم عصبی شد. شما دقت کنید همین ازبکستان تا چند سال پیش حرفی برای گفتن نداشت ولی الان کنترل بازی در نیمه اول دست آنها بود. در حالی که یک مقدار هم ترس داشتن. نیمه دوم هم مسایل تاکتیکی خاص خودش را دادند. متاسفانه بازیکن تیم ملی، زمان ارسال توپ به بازیکن خودی در عمق یا جناحین دچار اشتباه می شد. سرعت توپ زیاد یا کم بود و به بازیکن خودی نمی رسید.

اقبالی اضافه کرد: اصلا مشخص نبود پلی میکر کی هست؟ بازیکنی که بتواند با پاس های کوتاه و بلند خطوط دفاعی حریف را بشکند. موضوعی که خیلی مهم است اما بچه ها می ترسیدند پاس در عمق بدهند تا خط اول و دوم حریف را بشکنند. سرعت انتقال هم مهم است که می توان با ۴-۵ پاس به دروازه حریف رسید اما حتی یک پاس درست نداشتن. توان شوتزنی هم نداشتن. فقط نورافکن چند بار شوت زد. در حالی که باید اعتماد به نفس داشت و شوت هم زد.

او درباره اینکه با امیر قلعه نویی در جام جهانی چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی است گفت: الان پپ گورادیولا، فرگوسن و حتی کلوپ هم بیاوریم به جایی نمی رسیم چراکه ابزار نداریم. بهترین مربیان دنیا در بهترین تیم های دنیا کار می کنند که ابزار دارند. بازیکنان ما در حد انتظار نیستن. بازیکن متعددی هم نداریم. باید بگویم این تیم به جایی نمی رسد. تازه مشکل ما دو تا است.

در حال حاضر با توجه به ۸ سهمیه ای بودن قاره آسیا برای رفتن به جام جهانی صعود تیم ملی به این رقابت ها راحت تره شد نباید یک هدف بزرگتری داشته باشیم؟ اقبالی در این خصوص گفت: این یک تفکر پوپولیستی است. نمی شود به آن اتکا کرد. بلکه باید کارشناسی بررسی کنیم. ما ۴ دوره پشت سر هم به جام جهانی رفتیم ۱۰ دوره هم برویم به جایی نمی رسیم چراکه از لحاظ بنیادی ضعیف هستیم. روی پایه ها و آکادمی ها درست کار نمی کنیم و از متخصص استفاده نمی کنیم. در تیم های پایه اکثر به دنبال مسایل مالی هستند. برای همین اگر از رده ۶ تا ۱۸ سال خوب با بازیکنان کار نکنیم از لحاظ پشتوانه ضعیف خواهیم بود و به جایی نمی رسیم.

او در پایان تاکید کرد: تا تشکیلات بنیادی با حضور افراد متخصص درست نکنیم. تیم های پایه اصولی درست نکنیم تا ۲۰ سال آینده هم نمی توانیم پیشرفتی در فوتبال داشته باشیم در جام جهانی ۲۰۳۰ که هیچ در جام جهانی ۲۰۳۴ هم نتیجه ای نمی گیریم. بدتر می شویم که بهتر نمی شویم. الان تیمهای درجه دو آسیا مانند تاجیکستان، ازبکستان، تایلند، امارات، عمان و عربستان سرمایه گذاری کردند و پیشرفت های خوبی هم داشته اند. ولی ما زیرساخت نداریم حتی VIR هم نداریم بعد توقع دارید تیم ملی در جام جهانی نتیجه بگیرد!؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج