آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۹۱۳۴
۱۹۷۱
۱۹۷۱
پ

پایان رکورد ۱۵ ساله پرسپولیس در تیم ملی!

تیم ملی ایران برای اولین‌بار پس از ۱۵ سال در یک بازی رسمی بدون استفاده از بازیکنان پرسپولیس به میدان رفت.

فوتبال 360: در فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای ۲ بازی خرداد ماه، نام ۳ بازیکن از پرسپولیس که به تازگی قهرمان لیگ شده به چشم می‌خورد. از این ۳ نفر محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل محرومیت و مهدی ترابی به خاطر مسمومیت قادر به همراهی تیم ملی در بازی نخست نبودند.

پایان رکورد 15 ساله پرسپولیس در تیم ملی!

باتوجه به قطعی شدن صعود ایران و تشریفاتی بودن دیدار با هنگ‌کنگ، سرمربی تیم ملی به تعدادی از نفرات اصلی خود از جمله علیرضا بیرانوند استراحت داد تا تیم ملی بدون هیچ بازیکنی از پرسپولیس در این بازی حضور یابد.

دیدار با ونزوئلا، آخرین بازی در غیاب پرسپولیسی‌ها

پرسپولیس یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران است و ملی‌پوشان زیادی را به تیم ملی معرفی کرده است، مخصوصاً در سال‌های اخیر که این تیم در عصر طلایی خود به سر می‌برد، بازیکنانی در این تیم بازی کردند که در تیم ملی غیرقابل جایگزین به نظر می‌رسند که می‌توان به علیرضا بیرانوند، وحید امیری،‌ مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی‌زادگان و... اشاره کرد.

آخرین‌باری که هیچ بازیکنی از پرسپولیس در برای تیم ملی بازی نکرد، به بازی دوستانه با تیم ملی ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ برای آماده‌سازی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد. آن مقطع اوج تیرگی روابط سرمربی پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ و سرمربی تیم ملی کارلوس کی‌روش بود. در آن بازی بازیکنانی که به تازگی از پرسپولیس جدا شده بودند نظیر وحید امیری یا صادق محرمی به میدان رفتند ولی بازیکنی از پرسپولیس آن مقطع فرصت بازی پیدا نکرد. تیم ملی در آن بازی مقابل ونزوئلا به تساوی 1-1 رسید.

چشم‌پوشی از نام قرمزها پس از ۱۵ سال

در طول این سال‌ها شاید در مقاطعی پرسپولیس از روزهای آرمانی خود فاصله گرفته باشد ولی همیشه در دیدارهای رسمی حداقل یک بازیکن حتی به صورت تعویضی برای تیم ملی به میدان رفته است. آخرین‌باری که تیم ملی در یک بازی رسمی وضعیت مشابه بازی با هنگ‌کنگ را تجربه کرد به دیدار ایران- تایلند بازمی گردد. در سال ۲۰۱۰ و در انتخابی جام ملت‌های آسیا، افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس، هدایت تیم ملی را برعهده داشت. در آن بازی علی کریمی که سابقه بازی در پرسپولیس را داشت به میدان رفت ولی این بازیکن در آن مقطع بازیکن استیل آذین بود و تیم ملی بدون بازیکن پرسپولیسی بازی کرد. تیم ملی در آن بازی با تک گل دقیقه 90 جواد نکونام به پیروزی رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج