آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۵۴۸۷۱
۳۹۴۳
۳۹۴۳
پ

رونالدو جواهر خانگی بن سلمان!

عربستان می‌گوید این اتهام که هدفش از سرمایه‌گذاری برای جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال «ورزش‌شویی» بوده را قبول ندارد و هدف اصلی بالا بردن درآمد کشور بوده است.

ورزش سه: عربستان سعودی از زمان آغاز پروژه بلندپروازانه‌اش برای جذب ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال که با انتقال کریستیانو رونالدو به النصر آغاز شده و امسال تابستان با قدرت ادامه پیدا کرد با اتهامی مواجه است که از آن به عنوان ورزش‌شویی یاد می‌شود.

منتقدان می‌گویند عربستان برای دور کردن افکار عمومی دنیا از نقض حقوق بشر در این کشور با صرف میلیاردها دلار برای جذب ستاره‌های ورزشی دست به ورزش‌شویی اقدامات ضد حقوق بشری‌اش کرده است. اما محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در مصاحبه‌ای این انتقادها را رد کرد و گفت هدف کشورش چیز دیگری بوده است.

رونالدو جواهر خانگی بن سلمان!

محمد بن ‌سلمان می‌گوید هدف عربستان از پروژه فوتبالی‌اش تنها پیشرفت کشور و اقتصاد بوده و این در حالی است که امسال تابستان چهار باشگاه بزرگ فوتبال این کشور برای جذب ستاره‌های فوتبال اروپا بیش از 1 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. هزینه‌ای که توسط صندوق حکومتی توسعه این کشور تامین مالی شده است.

ورزش‌شویی اصطلاحی است که در سال‌های اخیر ابداع شده است. در اصل این واژه به استفاده از ورزش و ستاره‌های بزرگ برای ارتقای تصویر یک کشور اشاره دارد. اما ولیعهد عربستان می‌گوید پروژه ورزشی این کشور اهداف بلندپروازانه‌تری دارد.

او در مصاحبه خود گفت: "اگر ورزش‌شویی تولید ناخالص ملی ما را یک درصد افزایش دهد ما به ورزش‌شویی ادامه خواهیم داد". عربستان قصد دارد در ادامه پروژه ورزشی‌اش تولید ناخالص ملی را از این محل 1.5 درصد دیگر هم افزایش بدهد.

رونالدو جواهر خانگی بن سلمان!

مقامات این کشور پیش از این به صراحت مدعی شده بودند که عربستان از همین حالا موفق‌ترین پروژه قرن بیست و یکم را اجرایی کرده است.

دولت عربستان امیدوار است با سرمایه‌گذای در ورزش تصویر مثبت‌تری از این کشور در افکار عمومی دنیا ترسیم کند تا این تصویر مثبت در آینده به جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی و رونق گردشگری منجر شود. به این منظور برنامه‌ای تهیه شده که برای رسیدن به همه هدف‌ها سال 2030 را هدف گرفته است.

کریستیانو رونالدو یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران دنیاست. انتقال او به عربستان برای باشگاه النصر و کشور عربستان اتفاقی بزرگ بود. رونالدو شخصا از این انتقال دفاع کرده و می‌گوید چالش بازی کردن در لیگی جدید و نقش‌آفرینی در توسعه فوتبال در عربستان انگیزه‌هایش از این انتقال بوده است.

اهمیت کریستیانو رونالدو را دنیا یک بار دیگر در سفر روزهای گذشته او به تهران دید. استقبالی که از کاروان النصر در ایران شد تا حد زیادی به حضور رونالدو در این تیم برمی‌گشت. از قضا بن‌سلمان در این مصاحبه به استقبال از رونالدو در ایران اشاره کرد و گفت: "حضور النصر در تهران حرکت خوبی بود. این یک حرکت رو به جلو برای ما بود و دیدید که استقبال ایرانی‌ها از یک تیم عربستانی چقدر زیبا بود. ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم. این یک تغییر بزرگ است".

بعد از گشایش در رابطه دیپلماتیک ایران و عربستان بود که دو کشور موافقت کردند بعد از چندین سال برگزاری بازی‌های تیم‌های باشگاهی ایران و عربستان در کشور ثالث، در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بازی‌ها در ایران و عربستان برگزار شود. دیدار پرسپولیس و النصر اولین بازی‌ای بود که در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

صحبت‌های بن‌سلمان نشان می‌دهد عربستان قصد دارد بی‌توجه به انتقادها به حرکت در مسیر این پروژه ادامه بدهد. باید دید در ادامه پروژه، سرمایه‌گذاری‌های هنگفت این کشور چه تاثیری در دنیای فوتبال و در وضعیت اقتصادی عربستان خواهد داشت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج