۹۴۹۴۸
۱۸ نظر
۵۰۰۰
۱۸ نظر
۵۰۰۰
پ

پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سوال من از شما دوستان این است که با توجه به مجموع شرایط، پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران چقدر است و چه سقف درآمدی از خانوارها، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند؟

خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سوال من از شما دوستان این است که با توجه به مجموع شرایط، پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران چقدر است و چه سقف درآمدی از خانوارها، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود آورده است؛ اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم، مناسب دیدم ابتدا یکی از اشکالات مرحله اول را اجمالاً با هم مرور کنیم، سپس برای اجرای مرحله دوم از شما دوستان هم کمک فکری بگیرم.

یکی از اشکالات مرحله اول عدم تعادل در منابع و مصارف بود، بودجه‌ای که می‌توانست صرف اشتغال و توسعه و آبادانی کشور شود، بدون هیچ برنامه سودمندی بین ۷۷ میلیون نفر توزیع شد. (این رقم بالاتر از جمعیت کشور است درحالی که تعداد قابل توجهی از افراد هم از همان ابتدا برای دریافت یارانه‌ ثبت نام نکردند) طی این مدت کل درآمد دولت از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ۹۲ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که طی این بازه زمانی مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه توزیع شده است.

خوبست بدانید که کسری این مبلغ یعنی ۴۵ هزار میلیارد تومان از خزانه دولت و بانک مرکزی برداشت شده است؛ به عبارت ساده‌تر این رقم -که ۴ برابر بودجه عمرانی کشور است- به قیمت توقف فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای به بخش یارانه‌ها منتقل شده است.

این درحالی است که طبق قانون می‌بایست نصف رقم ۹۲ هزار میلیارد تومان نیز به بخش عمومی و تولید اختصاص داده می‌شد (یعنی ۴۶ هزار میلیارد تومان). خوبست بدانید که این تکلیف قانونی هم انجام نشده و بخش عمومی و تولید کشور نیز از کمکی که در قانون پیش بینی شده بود، محروم گردید.

اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی هستیم طبق قانون، دولت مکلف است که یارانه را به متقاضیان نیازمند اختصاص دهد و برای شناسایی آنها سقف درآمدی بگذارد. برخی کارشناسان، درآمد معاف از پرداخت مالیات، یعنی ماهی یک میلیون تومان (سالی ۱۲ میلیون تومان) را به عنوان سقف درآمد برای هر خانوار جهت دریافت یارانه پیشنهاد می‌کنند و برخی دیگر نیز با توجه به جمیع جهات، درآمد ماهیانه دومیلیون و پانصد هزار تومان (سالانه سی میلیون تومان (و برخی دیگر رقم هایی بین این دو را در نظر دارند. طبعاً هر قدر تعداد یارانه بگیران بیشتر شود برای تامین منابع آن باید یا قیمت حاملهای انرژی مثل بنزین و گاز و برق و... افزایش یابد یا مقدار یارانه کمتری به افراد اختصاص داده شود.

امروز سوال من از شما دوستان این است که با توجه به مجموع شرایط، پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران چقدر است؟

به عبارت دیگر با توجه به برنامه‌های دولت برای بهبود خدمات مربوط به بهداشت و سلامت،چه سقف درآمدیی از خانوارها، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند؟

ممنون می‌شوم چنانچه در حد یکی دو سطر هم مبانی استدلالتان را بیان فرمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • وحيد

      با سلام
      به نظر من افرادي که ماهيانه بيش از 15000000 ريال درآمد دارند بايد از دريافت يارانه صرف نظر کنند .

      پاسخ ها

      • علی ف

        نظر خوبی نیست

    • بدون نام

      پایین ترین سطح زندگی رو در نظر بگیریم یعنی فقط گذران روزمره زندگی باید حقوق بالای 2000تومن و در نظر گرفت.اجاره خونه پول آب برق گاز تلفن هزینه خورد و خوراک ماهانه هزینه تحصیل هزینه درمان و...
      همه چی سرسام آوره این یارانه ای که الان میدن هزینه برق و گازو تلفنم نمیشه

    • بدون نام

      مگه این همون یارانه ای نیست که دولت روی نان وسوخت وانرژی وشیرمیدادانوقت ازکجا میامدکه الان منتشوسرملت میذارن درضمن 45000دادندقیمت همه چیز10برابرشدازافزایش قیمت انرژی وسوخت چندین برابرشوازملت پس گرفتندنان وشیرو.....پیش کش اینهمه منت بدهکاری سرملت برای یارانه هامیذارند

    • عليرضا

      درآمدهاي ثابت 2 ميليون تومان به بالا چون هر چي دولت خدمات رو بهبود بده بازم از گروني نميشه فرار كرد (تو ايران)

    • من رفتم

      بعد اونوقت ما پاستوریزه های فیلترشکن ندار چه جوری بریم فیس؟

    • بدبخت

      زیر دومیلیون خیلی ها بجای رسیده اند که فکرخودکشی به سرشان میزند

    • بدون نام

      حداقل 2.5 میلیون

    • سجادی

      منابع طبیعی کشور مال همه ملت است .بالطبع منافع آن نیز مال همه است . ذینفع ،اگر نیازمند باشد ،استفاده میکند و گر نه به نیازمند میبخشد البته با دست خود وتشخیص خود . لذا هیچ نفر سوم حق نداردراجع به دیگران تصمصیم بگیرد .
      از طرف دیگر اگر سرپرست خانوار نیاز نداشته باشد دلیل است که همسر یا فرزندش هم نیاز نداشته باشد . هر کسی حقی در این کشور دارد .
      پس کسانی را در راس بگمارید که مشکل را حل کنند و از جیب ملت خرج نکنند .
      ویا اصلا بگید طرح موفق نبود وباطل همه چیز به وضعیت قبل از اجرا برگردد

    • eissa

      به نظر من یارانه هیچ کس نباید قطع شود زیرا تورم وگرانی پیش آمده همه را دوچار مشگل کرده است گرانی برای همه است نه به یک گروه خاص در ضمن نیاز است از کارخانجات و تولید داخلی حمایت شود به بهانه یارانه و بخش خصوصی کم کم همه دارن بیکار مشوند و یه فکری به جوانان جویای کار بکنند

    • HosseiN

      ما که تو یه شهر کوچیک و کم هزینه زندگی میکنیم با ما هی 1.5 میلیون زندگی به زور میگذره دیگه تو شهرهای بزرگ بماند...

    • هتـــی

      یارانه مال همه ی مردمه سهم هرکسیه که تو ایران زندگی میکنه و ایرانیه

    • میثم

      باید همه چی در نظر گرفته شود.این که یکی میاد میگه دو میلیون این اشتباهه.مثلا خانواده ای سه نفره دو میلیون حقوق میگیره با خانواده ای شش نفره که دو میلیون میگیره برابره؟
      ملاک ها:حقوق با توجه به تعداد افراد،شهر زندگی،روستایی یا شهری بودن،ملک و املاک،ماشین و و و ....

    • محمد

      با سلام اصل دادن یارانه ها این بود که سوبسیدی که بعضیها بی حساب از حق بقیه به صورت غیرمستقیم میگرفتن جلوش گرفته بشه. انرژی قیمتش بالا رفت و اجناس هم تبعیت کردن. هنوز یارانه ها حذف نشده قیمت برق بالا رفت و میگن بقیه هم بالا میره. اگه یارانه ها حذف بشه قطعا باید قیمتها کاهش پیدا کنه جور کم کاری بعضیها رو که مردم نباید بکشن. اگه یارانه حقه که همه باید بگیرن بی نیاز هم
      خودش باید تصمیم بگیره.

    • علی ف

      در یک خانواده 4 نفره در آمد کمتر از 3000000تومان یارانه دریافت کنند

    • فرخ مشرفي ميرزاعلي كندي

      باسلام طرحي كه درمورد يارانه ويا سبد كالا انجام دادهي جوز فريب مردم نيست خودايتان خوب مداني اينجاب حاضرم بااين مبلغي كه حدر مدهيد باطراحي درست كشور را بسوي صنعت و شكوفايه در سطح جهان انجام دهيم همكار ي خودم را بادولت اعلام مدارم با تظمين صدرصددر عرض دو سالشماره تماس 09147317740

    • علی اسد نژاد

      کار مندان از افراد محروم جامعه هستند دریافتی کارمندان را حساب کنید بیش از این به کارمندان ظلم نکنید

    • علی

      انرژی حق حیات یک ملت است و همه از آن حقی دارند نمی شود به کسی داد و به کسی نداد این ظلم است و حق الناس است دولت عدالت محور توجه کند و آن هم که روحانی است و حق الناس را می داند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج