۹۳۳۸۳۱
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

حذف افراد مسببِ نارضایتی مردم از دستگاه‌ها

رئیس دیوان عالی کشور گفت: متاسفانه در برخی جاها افرادی هستند که ممکن است در جایی ایجاد نارضایتی در مردم کنند که باید شناسایی و از دستگاه‌ها تسویه شوند.

خبرگزاری مهر: رئیس دیوان عالی کشور گفت: متاسفانه در برخی جاها افرادی هستند که ممکن است در جایی ایجاد نارضایتی در مردم کنند که باید شناسایی و از دستگاه‌ها تسویه شوند.

حجت‌الاسلام سید احمد رضا مرتضوی مقدم صبح پنجشنبه در نشست با قضات محاکم‌تجدید نظر استان کرمان بیان داشت: اولویت اول ما جلوگیری از اطاله دادرسی در استان‌ها است ضمن این که ورودی پرونده‌های ما زیاد می‌شود.

وی افزود: در دستگاه قضا نیاز به فکر و ابتکار هنر دارد در دستگاه دادگستری ابتکار کاربرد دارد که چه راهکارهایی به وجود بیاید تا اطاله دادرسی کاهش یابد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اولویت دوم ارتقا کیفیت آرا است برای ارتقا دادگاه‌ها باید کیفیت استدلال رای این باشد که این رای تایید شود ما دوست داریم رایی که داده می‌شود آنقدر مستدل باشد که نقض نشود.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم تصریح کرد: قضات به این فکر نباشند که یک مرحله دیگری هم هست بلکه اینطور فکر کنند که این رای نهایی است و قرار نیست کسی بر روی آن دوباره نظر دهد.

وی با بیان این که بسیاری از مردم به حقشان قانع هستند، یادآور شد: مردم خیلی به مسائل حقوقی آگاهی ندارند رای چون استدلال ندارد می‌گویند به لایحه و ادله من توجه نشد چرا چون استدلالی وجود ندارد.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: باید رای که داده می‌شود همراه با استدلال باشد تا مردم هم قانع شوند. یکسری پرونده‌ها هستند که وقت قضات را خیلی می‌گیرد که یکی از دلایل آن بی‌نظمی در پرونده است همچنین پرونده‌ها به اعتقاد من فهرست ندارند که اگر داشته باشند بهتر می‌شود بر روی پرونده کار کرد.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم یادآور شد: اولویت دیگر این است که کاری کنیم رضایت مندی مردم را جلب کنیم مقررات دست و پا گیر سبب می‌شود مردم ناراضی شوند ولی با یکسری کارها می‌شود رضایتمندی را از جمله خوشرویی توجیه طرف، حلم و بردباری و... و. جاری کرد.

مرتضوی مقدم بیان داشت: در این دوره جدید چیزی که مهم است کرامت مردم است که باید سعی شود تا جایی امکان دارد برخوردارها، برخوردهای باشد که رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

وی افزود: دادگاه باید فعال، پر کار و خوب باشد تا تمام ادارات دولتی را به جنب و جوش آورد و اگر اینچنین نباشد دستگاه‌های دیگر هم خمود و بی نظم می‌شوند.

رئیس دیوان عالی کشور ابراز کرد: دستگاه قضایی علاوه بر این که به کار خود مشغول است باید مطالبه‌گری هم از ادارات دیگر داشته باشد و هر جا یک اداره‌ای که به وظیفه خود درست عمل نمی‌کند به آن نظارت جدی داشته باشد و اعمال نظر کنیم و در مجموع رضایتمندی مردم را بالا ببریم.

وی افزود: متاسفانه در برخی جاها افرادی هستند که ممکن است در جایی ایجاد نارضایتی در مردم کنند که باید شناسایی شوند این گونه از افراد باید از دستگاه‌ها تسویه شوند که امیدوارم در این دوره جدید راه پیموده شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به بخش نظارت دیوان عالی کشور تصریح کرد: دیوان عالی کشور دو وظیفه مهم دارد که در قانون اساسی به آن تاکید شده اول نظارت دوم ایجاد وحدت لذا یک جزوه کامل باید تهیه شود تا قضات که پرکار یا کم‌کار هستند شناسایی شوند تا برای تذکر یا تشویق آن گام برداریم.

وی افزود: وحدت رویه باید ایجاد شود وحدت رویه برای کل کشور کارگشا است و کاربرد دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام لطفا جیره غذایی زندانی ها را به دو وعده کاهش دهید
      تا زندان هتلی برای اراذل واوباش نشود

    • بدون نام

      کاش این اتفاق میافتاد

    • satanicheel

      اگه بخوان اینکاروکنن باید حداقل نود درصدکسایی که دستشون توکاره بیرون بندازن

    • بدون نام

      اولین حذفی باید روحانی و بعد دارو دسته و اقوام روحانی حذف گردند

    • نشون به اون نشونی..تواون پیشونیت

      بیشتر شبیه جوک میمونه این حرفها باورکنیم؟!!!

    • رضا

      تکبر برخورد با ارباب رجوع چه هزینه ها و ضربات سختی به کشور تحمیل کرده.غیر قابل تحمل

    • بدون نام

      مردم یعنی کی؟اکثریت یا اقلیت از ما بهترون ؟

    • بدون نام

      خودتان رااصلاح کنیدباعث‌تمام‌بدبختی های ملت‌شماهاهستید

    • بدون نام

      فقط روی کاغذه .

    • علی اکبر

      سلام، همه مخالفان را به بهانه های مختلف حذف کنید و همفکران خودتون رو بذارید،، فکر خوبیه نفس کش هم که ندارید...

    • محمد

      ای اجان ذالنور اخراج میشه چون اول اون شروع به اعتراض کرد

    • بدون نام

      حرف حقی است ۰

    • بدون نام

      آقای نوبخت باید منفصل از دولت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج