پراید؛ رتبه اول در انحراف فرمان و گازهای آلاینده
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: خودرو پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد.
خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: خودرو پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد.
سید نواب حسینیمنش با بیان اینکه در حال حاضر دو خودروی نیسان و پراید بیشترین آمار مردودی در آزمونهای مراکز معاینه فنی را از آن خود کرده و رتبه نخست را به دست آوردهاند، تصریح کرد: خودروی پر تیراژ تولید داخلی، رتبه نخست را در مردودی از انحراف فرمان که نشاندهندهی جلوبندی ضعیف خودرو است به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز ۱۴گانه شهر تهران مراجعه کردهاند، اظهارکرد: ۲۷.۷ درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران مربوط به خودروی پراید است.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه گفت: متاسفانه ۹ درصد از خودروهای پراید مراجعهکننده بیش از یک ایراد داشتهاند که بر اساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل ۸۴ به بالا از تست آلایندگی ۱۷ درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل ۸۴ به پایین ۴۸ درصد است.
به گفته حسینیمنش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخها ۱۰.۵ درصد، در تست ترمز ۶ درصد و در تست کمکفنر ۵.۷ درصد است.
وی به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه که از سال ۹۹ شمارهگذاری خودرو سواری پراید متوقف میشود، اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ارائهشده از سوی پلیس راهور، ۳۴ درصد از جانباختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بودهاند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچکترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج میشود.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران حسینیمنش گفت: اولین پراید در سال ۱۹۸۸ در شرکت فورد آمریکا تولید شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط تولید آن به کره فروخته شد. آنها نیز دو سال پس از تولید باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط تولیدش را به ایران فروختند اما متاسفانه شاهدیم خودرویی که در کشورهای آمریکا و کره تنها سه سال تولیدشده، در کشور ما بهرغم تمام اظهارات کارشناسی در غیراستاندارد بودن این خودرو بیش از ۳۰ سال است که تولید میشود و تولیدکننده قصد توقف تولید آن را نیز ندارد.
نظر کاربران
صندلی عقب ماشین هم راحت نیست و کله آدم می چسبد به سقف !
لعنت به بانیان وارابه مرگ
اقا مگه قرار نبود اخر ۹۷ کلا متوقف بشه؟؟پولش کجا رفت؟؟
یه چیز میگم ولی فوش ندین.ولی بخاطر جون افراد میگم.جون یعنی بابا مرگ بفهمین اینو.و میگم هر پراید بخره یه احمق به تمام معناست.خواهشا بهتون برنخوره.شما میرید میخرید اونا هم میگن خوب احمقایی به تور ما میخورن
پاسخ ها
پول بده برم یه چیز دیگه بخرم
یه چیز میگم ولی فوش ندین.ولی بخاطر جون افراد میگم.جون یعنی بابا مرگ بفهمین اینو.و میگم هر پراید بخره یه احمق به تمام معناست.خواهشا بهتون برنخوره.شما میرید میخرید اونا هم میگن خوب احمقایی به تور ما میخورن
باز باج یه عده ای رو ندادن؟!!!!!!
ای جانم ای جانم پراید ؟؟؟؟ !!!! 30 ساله است که هنوز میتازد بتاز ایی اسلحه کشنده
یه کمی دیگه صبر میکردید دیگه نفری پیدا نمیکردید که براشون از پراید بگید از بس این خودرو ملی تون کشته و زخمی داده
این ماشین نیست بلکه آشغاله... حتی تیبا و پژو هم مالی نیست... از پارس رو به بالا خوبه... اونم بالای 95 میلیون قیمت داره.... .
پس اینهمه گاو با وجود ایراد پراید می خرن
این همون پراید ۸ میلیونی رو میگه یا این ۵۰ میلیونیه
خب اینکه تولید کننده قصد توقف تولید پراید را با این نقص بزرگ ندارد چه چیزی را ثابت میکند جز بی توجهی مسئولین امر که باید قاطعانه جلو تولید آنرا بگیرند؟؟. اگرنه ،پس معلوم میشود سر همه آنها در یک آخور است.
متاسفانه هیچ کس جوابگوی جان مردم نیست فقط به فکر جیبشونن،بلد نیستن خودرو خوب تحویل مردم بدن خب درشو تخته کنن ،
رتبه اول انحراف و مسئولین دزد رانت خوار اختلاس کننده قاچاقچی دروغگو فرصت طلب دارن
ملت دانا== نابودی ظلم و ستم به افراد حال و آینده
هیچ توقیفی نیست چند سال گذشت مگه استاندارد تونست جلوی خط تولیدش بگیره
خوش بحال مسئولین بیشتر پراید بفروشید
بزرگترین دشمن مردم ایران خودروسازهای داخلی هستند که با جان و مال مردم بازی می کنند
هنوز عده ای احمق وجود دارند که این گاریها رو با قیمت چند برابر می خرند
بالاترین تعرفه واردات خودرو در ایران باعث تولید بی کیفیت ترین خودرو در ایران شده ........
چرا مردم ایران محکوم به خرید بی کیفیت ترین و اشغال ترین خودرو با قیمت چند برابر هستند
چرا مردم ایران محکوم به خریدن بی کیفیت ترین و اشغال ترین خودرو هستند
چرا مردم ایران محکوم به خریدن بی کیفت ترین و اشغال ترین خودرو با قیمت چند برابر هستند
تا زمانیکه تعرفه واردات خودرو به زیر ۲۰ درصد کاهش نیابد مشکل حل نخواهد شد
پیاده بودن بهتر از خریدنشه که جونت کف دستته هر روز آمار تصادف و کشته های پراید رو انتشار میدن اما کسی اصلا توجه نمیکنه و اگه صد میلیون هم به مردم بندازن باز مشتری داره انگار همون پیکان خدابیامرزه
بی کیفیتی خودرو های ایرانی نتیحه حمایت دولت و بازار انحصاریست
تنها راه افزایش کیفیت خودرو های داخلی رقابتی شدن بازار و کاهش تعرفه هاست
با وجود تعر فه های بالای واردات خودرو وضع از این بهتر نمیشه
چرا دولت به فکر کنتل بازار نیست
چرا مردم ایرا ن مجبورند بی کیفیت ترین و نا ایمن ترین خودرو را استفاده کنند