دریافت جریمه فرسودگی خودرو تکذیب شد
مدیر واحد ساماندهی محدودهها و طرحهای ترافیکی شهرداری تهران به برخی ابهامات مطرحشده در طرح «کنترل آلودگی هوا» پاسخ داد.
خبرگزاری ایسنا: مدیر واحد ساماندهی محدودهها و طرحهای ترافیکی شهرداری تهران به برخی ابهامات مطرحشده در طرح «کنترل آلودگی هوا» پاسخ داد.
عمار سعیدیانفر در پاسخ به برخی مطالب عنوانشده مبنی بر اینکه از لحاظ زیرساخت، مجموعه شهرداری تهران آماده اجرای طرح کنترل آلودگی هوا نیست، گفت: همکاران بنده در معاونت حملونقل و ترافیک در جهت توسعه سیستم هوشمند، ۵۰۰ متر کابل فیبر نوری، ۱۵۰۰ متر کابل شبکه و همچنین ۴۰۰۰ متر کابل برق جهت راهاندازی دوربینها در معابر کنترل آلودگی هوا اضافه کردهاند.
وی افزود: همچنین با توجه به نیاز به پوشش تمامی معابر ورودی و خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا، ۱۰۹ سامانه جدید پلاکخوان شامل دوربین تشخیص خودکار پلاک در محورهای محدوده کنترل آلودگی هوا نصبشدهاند و زیرساختها بهطور کامل برای اجرای طرح مذکور آماده شده است.
وی بابیان اینکه تاکنون یکمیلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان در سامانه «تهران من» ثبتنام کردهاند تصریح کرد: شرط استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا، ثبتنام در سامانه «تهران من» است و افرادی که در تیرماه در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کردهاند، تا پایان تیرماه فرصت دارند تا در سامانه «تهران من» ثبتنام کنند.
سعیدیانفر ادامه داد: در هفته گذشته به تمام مالکان خودروهای پلاک تهران پیامکی مبنی بر اطلاعرسانی ثبتنام در سامانه «تهران من» ارسالشده است. افرادی که در گذشته در سامانه «تهران من» خودروی خود را ثبتنام نمودهاند، نیازی به ثبتنام مجدد ندارند.
مدیر واحد ساماندهی محدودهها و طرحهای ترافیکی در ادامه اظهار داشت: در حساب شهروندی شهروندان در سامانه «تهران من» قسمتی ایجادشده است که تعداد تردد رایگان صورت گرفته افراد در هر فصل در محدوده کنترل آلودگی هوا به نمایش درآمده است که شهروندان با مشاهده آمار تعداد تردد رایگان خود، میتوانند سفرهایشان را در هر فصل بهتر مدیریت کنند.
سعیدیانفر در پاسخ به برخی ابهامات به وجود آمده در خصوص افزایش جریمه فرسودگی خودروها گفت: مبلغی به نام جریمه فرسودگی از شهروندان توسط شهرداری تهران دریافت نمیشود و مطالب عنوانشده توسط بعضی از افراد نادرست است. شاید مطالب نادرست عنوانشده مربوط به ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزشافزوده باشد که عنوان کرده است که خودروهای بالای ۱۰ سال عمر، افزایش ۱۰ درصدی در عوارض سالیانه خود خواهند داشت که این ماده قانونی ارتباطی به عوارض دریافتی تردد در محدودههای کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک ندارد.
براساس گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان خاطرنشان کرد: آمار نشان میدهد پس از آغاز طرح کنترل آلودگی هوا، شاهد کاهش ترافیک در معابر خارج و داخل محدوده هستیم و این کاهش حجم ترافیک در ساعات اوج عصر اندکی بیشتر از ساعات اوج صبح است. همچنین در پنجشنبهها که طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا میشود شاهد نظم و ساماندهی ترافیکی بهتری در محدوده مرکزی و معابر اطراف و ورودی آنها هستیم که فضای مطلوبتری برای استفاده شهروندان تهرانی از مناطق مرکزی ایجاد کرده است.
نظر کاربران
جناب آقای سعیدیان فرد
این اظهارات شما با وقعیت منافات دارد. دو سال است که از اینجانب به این بهانه، چه حضوری و چه اینترنیتی، جریمه یا با هر عنوان دیگر ولی به نام فرسودگی دریافت می شود. این در حالی است که اینجانب بدور از هرگونه ارتباط غیر مقرراتی و روابط آن چنانی واین چنانی، به صورت کاملآ قانونی معاینه فنی دریافت میکنم. مبنای سن خودرو الزامآ شاخص کافی برای اعلام فرسودگی خودرو
نیست. لازم است ولی کافی نیست. مسولین به جای آن باید از شاخص آسیب رسانی به محیط زیست بهره گیرند. به نظر میرسد مسولین محترم صرفآ دیدگاهایی عینی داشته وحوصله تعمق در مسایل را ندارند! نتیجه همین آشفتگی وسیعی است که شاهد آن هستیم.
پاسخ ها
از ماهم بابت فرسددگی پول گرفتن در صورتیکه اتومبیل ما معاینه فنی داره وسالم است چون بالای ده سال هس می گیرن
سلام، همیشه در محدودیتها ، مثل بنزین سهمیه و طرح ترافیک ، برای آژانسها و وانتها تصمیم گیری شده ولی برای آموزشگاهها که مولد راننده هستند هیچ اظهار نظری نمیشود ، مگر برای ایتام توصیه نشده؟ ما که بالاسری و مسئولی نداریم ، رحم کنید.
ماشین روسی هم واردتولیدکشورکنند،البته بایدباآب وهوای ایران مطابقت داشته باشد