۸۶۳۵۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

۸۰ درصد قدیمی ها حداقل ۳ بچه داشته اند

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد نسل جدید حداکثر یک فرزند دارند، گفت: بررسیهای آماری نشان می دهد ۸۰ درصد نسل قدیم حداقل ۳ فرزند داشته اند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد نسل جدید حداکثر یک فرزند دارند، گفت: بررسیهای آماری نشان می دهد ۸۰ درصد نسل قدیم حداقل ۳ فرزند داشته اند.

علی اکبر محزون به بررسی انجام شده اشاره کرد و افزود: در بررسی های آماری که انجام شده ۲۴۰ هزار و ۵۶۵ زن، در نسل جدید (متولدین ۵۰ به بعد) و ۱۹۷ هزار و ۵۶۷ زن نیز در نسل قبل (متولدین قبل از ۵۰) مورد بررسی قرار گرفته اند و این افراد زنانی هستند که حداکثر یک بار تجربه ازدواج را داشته اند.

وی در خصوص تعداد فرزندان متولدین ۱۳۵۰ به بعد و همچنین قبل از آن گفت: این دو نسل را به عنوان نسل جدید و قدیم در نظر گرفته ایم و طی فاصله زمانی بررسی های آماری را انجام داده ایم که به نتایج جالب و قابل توجهی دست یافته ایم.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال، گفت: نتایج به دست آمده بسیار متفاوت از الگوی فرزندآوری در نتایج حاکی از آمار کل جامعه است که در گذشته اعلام شده بر همین اساس دو سرشماری سالهای ۸۵ و ۹۰ مورد بررسی قرار گرفتند در سرشماری سال ۸۵ ، ۲۶.۵ درصد از نسل جدید بدون فرزند، ۳۱.۲ دارای یک فرزند و ۲۲.۸ دارای دو فرزند بوده اند.

محزون با اشاره به اینکه در سرشماری سال ۹۰ آمارها کمی متفاوت است، گفت: در نسل جدید تعداد افرادی که بدون فرزند بودند ۲۳.۵ درصد، تک فرزند ۳۱.۳ درصد و دو فرزند ۲۷.۲ درصد بوده است که نسبت به سرشماری سال ۸۵ متفاوت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری سال ۹۰ ، ۳۳.۳ درصد کل جامعه حداکثر یک فرزند داشته اند که این آمار در نسل جدید ۵۴.۸ و در نسل قبل نیز ۷.۳ درصد بوده است که بسیار متفاوت و کمتر از نسل جدید است.

محزون در پاسخ به اینکه چه سهمی از جامعه حداکثر دو فرزنددارند، اظهار داشت: این آمار در کل جامعه ۵۴.۲ درصد ، در نسل جدید ۸۲ درصد و نسل قدیم ۲۰.۴ درصد بوده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال در خصوص افرادی که حداکثر ۳ فرزند داشته اند، نیز گفت: در کل جامعه این نسبت ۶۷.۳ درصد بوده این در حالی است که در نسل جدید ۹۲.۸ درصد و در نسل قبل نیز ۳۶.۴ درصد بوده است به طوری که ملاحظه می شود اختلاف زیادی میان این دو نسل وجود دارد.

وی به تحلیل انجام شده در خصوص حداقل ۳ فرزندی در این دو نسل نیز اشاره کرد و گفت: ۴۵ درصد از کل جامعه حداقل ۳ فرزند داشته اند و این در نسل جدید ۱۷.۷ درصد و در نسل قدیم ۷۸.۳ درصد بوده است.

محزون با اشاره به اینکه ۳۱.۲ درصد کل جامعه حداقل ۴ فرزند داشته اند گفت: این آمار در نسل جدید ۷ درصد و در نسل قدیم ۶۲.۴ درصد بوده است بطوریکه می توان گفت بیش از ۶۰ درصد نسل قدیم حداقل ۴ فرزند داشته اند.

به گفته وی، در نسل جدید ۲.۹ درصد و ۴۷.۴ درصد نیز در نسل قدیم حداقل ۵ فرزند داشته اند. و در کل جامعه نیز این آمار ۲۳ درصد بوده است بطوریکه می توان گفت نیمی از جامعه حداقل ۵ فرزند داشته اند.

مدیر کل دفتر اطلاعات، امار و جمعیت سازمان ثبت احوال اظهار داشت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد دلیل این تفاوت در تعداد فرزندان نسلهای قدیم و جدید، سبک زندگی و به تبع آن رفتار باروری نسلها بوده که برای مقایسه این دو نسل انتخاب شده اند.

وی گفت: دفتر آمار اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال همواره آماده دریافت نظرات کارشناسان خواهد بود بطوریکه پذیرای نقدهای شفاف و خارج از کلی گویی هستیم.

محزون اظهارداشت: هدف و وظیفه سازمان ثبت احوال بیان واقعیتهای آماری است که با روشها و تکنیکهای آمارهای واقعی به دست می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • babak

      خب این یه چیزروشن و مشخصی هست که درحال حاضرنسل جدید با نسلهای پیشین فرق داره، به غیر از مسئله اصلی که اقتصاد خانواده، درآمد پدرومادر وبالارفتن هزینه های زندگی ست عوامل دیگه ای هم دراین رابطه نقش دارند، زمانهای قدیم زندگی ها معمولی تربود، پدرومادرها زیاد سخت گیر نبودن وتربیت بچه اونقدرها براشون مهم نبوداما الان پدرومادر ترجیح می دهند یک فرزند را با توجهی بالا بزرگ کنند تا چند بچه با توجهی پایین، ازطرفی افراد پولدار هم خیلی تن به فرزندآوری زیاد نمی دهند واین به تغییرات الگوی فرهنگی جامعه ما و مردم ما برمی گرده، بایستی در فرهنگ و ایدئولوژی مردم بازنگری تازه ای بشه تا اگر نقاط مبهم و مشکوکی وجود داره با فرهنگ سازی درست تغییر داده بشه، آدمها بایستی هرکاری را با علتی درست و مفید انجام بدهند، علتهایی مفید برای خانواده و جامعه و خود شخص

    • پریسکه

      یکی به اینا بگه کور خوندین دیگه تموم اون دوران!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج