۸۳۸۵۷۴
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

عراقچی: اروپا برای حفظ برجام هزینه بپردازد

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه آلمان تصریح کرد: تنها وجود اراده سیاسی برای حفظ برجام کافی نیست و اروپا باید برای حفظ آن اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد.

خبرگزاری فارس: «فلیپ اکرمان» مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه آلمان که در چارچوب مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده است، عصر امروز (دوشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آکرمان در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت برجام به عنوان نشانه‌ای از موفقیت دیپلماسی و همچنین انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، اراده کشورش برای ادامه حمایت از توافق هسته‌ای را مورد تاکید قرار داد.

وی درخصوص تشکیل سازوکار مالی اینستکس اظهار داشت: علاقه مندی شرکت‌ها برای کار با ایران بعد از تشکیل سازوکار جدید بیشتر شده و تلاش برای اجرایی کردن آن در اولویت برلین قرار دارد.

در این دیدار عراقچی با اشاره به مواضع سیاسی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و همچنین اقدام اخیر سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در ایجاد اینستکس، از طولانی شدن فرآیند تشکیل سازوکار انتقاد کرده و خاطرنشان کرد: گام اخیر تنها بخشی از تعهدات طرف مقابل در اجرای برجام بوده و انتظار می‌رود طرف اروپایی برای نتایج عملی و ملموس برجام و عملیاتی شدن هر چه سریعتر اینستکس تلاش جد‌‌تری به عمل آورد.

معاون سیاسی وزارت خارجه افزود: تنها وجود اراده سیاسی برای حفظ برجام کافی نیست و اروپا باید برای حفظ آن اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد.

عراقچی همچنین با اظهار ناخرسندی از تصمیم دولت آلمان برای تعلیق پرواز‌های هواپیمایی ماهان، ضرورت بازنگری در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

در این ملاقات درخصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای نیز گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران باید یه هشدار خیلی جدی درباره خروج از برجام وباتعین مهلت به اورپا وچشم بستن روی ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به اروپا وهمکاری های بین الملی پاشو بکنه تو یه کفش وترامپ هم با نزدیک شدن انتخابات وامنیت منافع که داره به هیچ وجع نمیتونه به ایران حمله کنه ما مشکلمون اینه دولتمردامون بیشتر دنبال حاشیه هستن تا دنبال منافع کشور سه قوه بجای دست به دست هم بدن به همدیگه می تازن وگرنه بهترین وزیر امور خارجه دنیا راداریم همه دشمنامون از دستش چناکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر ۵ صبح زیاد تند نرو چرا ایران هزینه نده او در منطقه دست به همه سوراخی مکنه یادتون باشه چند روز پیش خود صالحی گفتن ما در زمان برجام همه خیلی کارها زیر ابی میرفتیم حالا هم میریم اراونیو یم چند هزارکیلو بیشتر داریم بجا اراک جادیگه ای اب سنگین تولید مکنیم خودشون حرفهاضد نقضن میزن این نوع صبحت ها هزینه داره

      • بدون نام

        هنوز جا داره تاهزینه که

    • اسد

      عجب خبر بی خودی بود اینم شد خبر!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بیشتر ااتماس کنید شاید افاقه کنه

    • بدون نام

      اگر از آنها گدایی هم بکنید چیزی بشما نخواهند داد تا چه رسد به هزینه کردن برای شما ول معطلید آقا جان ول.

    • AAAAAAAAAAA

      عراقچی زرنگ باش به اروپا ۱۰ روز مهلت بده تا بانک خود را به راه بیندازد،
      اگر انجام داد که فبحا،
      ولی اگر انجام نداد بر جام را طبق دستور رهبر جلوی چشم اروپا آتش بزن و بعد واکنش آنها را ببین.

    • بدون نام

      واقعا حرفهای بچه گانه میزنید .مگربرای اروپا چه مشکلاتی پیش می آید که هزینه بپردازد.

    • بدون نام

      اونها نه تنها به تعهداتشان عمل نکرده و نمیکنند که شروط تازه ای هم گذاشته اند

    • بدون نام

      نه جانم کور خوندی اونها فقط فکر منافعشون هستن و به وقتش پشتتون رو خالی میکنن. اسم خودتون رو گذاشتید سیاستمدار در حالی الف رو از ب تشخیص نمیدید.

    • بدون نام

      شمام اسکولین هنوز به اروپا دل بستین، مگه اینکه اینا فیلمتون باشه و برای رد گم کنی میگید که به برجام امید داریم که در خفا کارا رو پیش ببرید

    • بدون نام

      بسه دیگه چقدر بااین نامردها چونه میزنید،دیگه برای مردم مهم نیست،هرچه خواسته پیش امده،بسه دیگه یه مقدار باقی مانده از شرف وحیثیتمان را هم بگذارید برای خودمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج