یک دلیل آشنا اما عجیب برای گرانی اخیر خودرو!
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه زنده تلویزیونی با بیان این که ایران خودرو و سایپا سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان مازاد خود پرداخت می کنند، افزود: ۲۷۲۰ نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا هستند.
خراسان نوشت: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه زنده تلویزیونی با بیان این که ایران خودرو و سایپا سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان مازاد خود پرداخت می کنند، افزود: ۲۷۲۰ نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا هستند.
در عین حال، نماینده خودروسازان تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا را رد کرد و گفت: برای حفظ اشتغال، کارگران مازاد را اخراج نکردیم.
گفت وگوی ویژه خبری دو شب قبل به بررسی اقدام اخیر ایران خودرو در افزایش قیمت چهار محصول خود اختصاص داشت. در این برنامه سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که هنوز نتوانسته ایم میان حاشیه بازار و آنالیز قیمت تمام شده انتخاب درستی داشته باشیم، ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط فعلی خودروسازان باید براساس قیمت تمام شده، افزایش قیمت داشته باشند اما بخشی از قیمت تمام شده را هزینه های سَربار خودروسازان تشکیل می دهد. حال (سوال این جاست که) خودروسازان چرا حاضر نیستند هزینه های سَربارشان را کاهش دهند.
باستانی تصریح کرد: خودروسازی سایپا حدود ۱۱ هزار و ایران خودرو ۱۳ هزار نیروی مازاد دارند. از سوی دیگر در سایپا حدود ۱۱۸۰ نفر و در ایران خودرو ۱۵۴۰ نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی هستند.وی افزود: با این حساب این دو شرکت سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به نیروهای مازاد پرداخت می کنند.
سعید باستانی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا را زیان ده اعلام و تصریح کرد: زیان انباشته ایران خودرو حدود هشت هزار میلیارد و این زیان برای سایپا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.به گفته وی، هم اکنون مردم حدود یک میلیون تومان بابت سهام اضافه ای که خودروسازان نگه داشته اند، هزینه می کنند. در این زمینه، بنگاه داری خودروسازان یک نوع هزینه کردن از جیب مردم است.
در این گفت وگو، حسن قره ئی نماینده خودروسازان گفت: تعداد اعضای هیئت مدیره مطرح شده از سوی آقای باستانی ۱۰۰درصد اشتباه است. او در خصوص تعداد نیروها هم تصریح کرد: خودروسازان با هدف حمایت از اشتغال، نیروهای خود را اخراج نکرده اند.
نظر کاربران
اصلا چیزی به عنوان خودروساز چهل سال است که نداریم ، اینها شرکتهای مونتاژ کاری هستند که بوسیله رانت و سلیقه گی از جیب مردم اداره می شوند و باعث به وجود نیامدن کارخانجات خودروسازی در کشور شده اند .
این زیان برای اینه که دزدی زیاده تو این شرکتها من خودم مدیر مالی یکی از همین شرکتها بودم سال 94 بدلیل جلو گیری از دزدی مدیران اخراج شدم لطفا انتشار بده مجله برترینها
نظارت نیست .مفت خور هم زیاده نتیجش میشه این که پول حمام آقایون رو هم ما باید بدیم
بیشتر سود فروش خودرو به جیب خواص میرود پس کسی از مصرف کننده حمایت نخواهد کرد
این دولت دلش برا کارگرا نمی سوزه که به خاطر حفظ موقعیت شغلی یه عده ای ماشین رو گرون کنه . چون پول خودرو سازی مفته چسبیدن بهش . یه حلب میدی دست ملت 40 ملیون می گیری . این همه شرکت خصوصی تعطیل شد اینا دلشون نسوخت ، واسه کارگرا خودروسازی نگرانن؟
به نظرم بنده ک هیچ از اقتصاد وسیاست نمیدونم، آقایون خودروساز باید بامردم صادق باشن،هر چی هزینه های مربوط به خودرو باشد جمع بندئ کننداز خرید قطعات ودستمزد کارگر وکارمند ومالیات وحق تک تک سازمانها و....ببینند یک خودرو یک لگن بدردنخور مثل پراید چقد دستشون می گیره ،بعد قیمتها اعلام کنند واسه مردم بصرفه باشه،خوب میخرن نصرفه هم درش گل بگیرن،البته ک هموطنان عزیزم دراین شرایط درک می کنند که باید بیشتر دست به جیب باشند.
از کی اینها دلشون بحال کارگران سوخته مافیا خودرو فقط هدفشون غارت اموال مردمه اگه راست میگن واردات خودرو را ازاد کنن
چرا تولید خودرو تو کشور ما با همه کشور های دنیا فرق داره