خودروسازان به تعطیلات رفتند
خودروسازان و قطعهسازان از شنبه سوم شهریور به مدت یک هفته به تعطیلات میروند.
خبرگزاری ایسنا: خودروسازان و قطعهسازان از شنبه سوم شهریور به مدت یک هفته به تعطیلات میروند.
طبق رسمی نانوشته در صنعت خودرو و قطعهسازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی میروند. در این میان از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده میشود.
امسال نیز این اتفاق افتاده و از فردا (شنبه ۳ شهریور ماه) تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته آغاز خواهد شد. به موازات خودروسازان، صنایع قطعهسازی نیز در ایام تعطیلات تابستانی خودروسازان خطوط تولید خود را تعطیل میکنند.
اما امسال آغاز تعطیلات تابستانی خودروسازان و قطعهسازان در حالی است که این صنایع در وضعیت مناسبی به سر نمیبرند؛ بهگونهای که تولید خودرو در دو ماه اخیر برخلاف روند ماههای گذشته، سیری نزولی به خود گرفته است.
به موازات این وضعیت، قیمت خودروها در بازار آزاد نیز رشد بیضابطهای داشته است؛ بهگونهای که تفاوت قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها به حدود ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.
به عنوان مثال هماکنون خودروی مزدا ۳ تیپ ۴ در حالی از سوی شرکت سازنده ۱۴۳ میلیون تومان قیمتگذاری شده که قیمت آن در بازار حدود ۲۵۰ میلیون تومان است.
قیمت رسمی پژو ۲۰۰۸ نیز ۱۱۵ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. قیمت خودروی سراتو نیز در حالی در بازار به حدود ۱۸۰ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن ۱۱۳ میلیون تومان است.
در این شرایط مصرفکنندگان از وضعیت پیش آمده ناراضی بوده و بیشتر آنها موفق به خرید خودرو به قیمتهای رسمی از شرکتهای خودروساز نمیشوند، زیرا به دلیل اختلاف بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها، نقش واسطهها و دلالان در این بازار پررنگ شده و خودروهای تولیدی سر از بازار آزاد با قیمتهای آنچنانی در میآورند.
در چنین شرایطی اما خودروسازان و قطعهسازان هم از شرایط موجود ابراز نارضایتی میکنند؛ بهگونهای که آنان معتقدند به دلیل قیمتگذاری دستوری خودرو، سود تولید به جیب واسطهها و دلالان در بازار آزاد میرود.
این در حالی است که مصرفکنندگان واقعی نیز از اینکه موفق به خرید خودرو به قیمتهای رسمی از کارخانههای سازنده نمیشوند، ناراضیاند.
در این میان طبق برخی اخبار رسیده، مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاستگذار صنعت خودرو در حال بررسی شرایط برای رفع مشکلات موجود هستند. باید دید آنها تا چه حد موفق به سر و سامان دادن به بازار آشفته خودرو خواهند شد.
نظر کاربران
ضمن بیان این مطلب که همه دلالی ها زیر سر خود خودروسازها و زالوزاده هاست، باید گفت چند روزی عزرائیل هم میتونه بره مرخصی.هم وطنان لطفا خرید خودرو رو تحریم کنید. تا قیمت ها واقعی شوند. به امید تعطیلی شرکت های خودروساز داخلی و نابودی دلال ها و زالوزاده ها.
انشاالله دائم به مرخصی برند درب اون آشغالسازیها بسته بشه
یعنی انقدر سخته سرو سامان دادن به بازار ببینن دنیا چکار میکنه همون کارو بکنن . روحیه شون خوب انبارشون پر از ماشینه که میرن تعطیلات خدا ظالم رو لعنت کنه
تنها راه حل این وضعیت ازاد کردن واردات خودرو خارجی و رقابت عادلانه صنعت خودرو داخلی با خارجی است .اونوقت بازم ببینیم این دلالهای زالو صفت و خودروسازان پر مدعا توان انجام این زورگویی ها رو دارن یا نه
باسلام
بخدا معلوم نیست کی به کی هست؟!!! هر کاری بخواهند سر ما می آوردند وفریاد رسی نیست!!! یه درصد از شرکت های تولید کننده خودروهای کشورهای دیگر الگو بگیرید و ببینید چقدر به تعهدات و سلیقه و رضایت مندی مشتری احترام می گذارند.
خودرو پژو207 در طرح فجر سال گذشته ثبت نام نموده ام و تعهد تحویل 1397/4/31 بوده که تا کنون حتی دعوتنامه نیز صادر نشده!!!!؟
نه معامله گر هستم و نه دلال،،، به کی باید گفت؟؟؟ افسوس وصد افسوس که هیچ مرجعی به فریاد نمیرسد.
ان شا الله به تعطیلات دائم بروند
امیدوارم برای همیشه به تعطیلات بروند!!
دناپلاس ۲ماه پیش ۶۰میلیون بود،الان ۱۰۵میلیون!!
واقعا اوضاع وحشتناکه!
امیدوارم برای همیشه به تعطیلات بروند!!
دناپلاس ۲ماه پیش ۶۰میلیون بود،الان ۱۰۵میلیون!!
واقعا اوضاع وحشتناکه!
برن بمیرن
مردم رانقره داغ میکنند مثال سیلی دارد می ایدوتروخشک ندارد مصرف کننده واقعی رامی بلعیدند
اونا خیلی وقته رفتن تعطیلات
انشالله برای همیشه برن تعطیلات
انشاالله برن برنگردن قاتلای جون مردم
اشغال سازان و ملت اشغال خر
بهانه دیگری برای گرانتر کردن ۰۰۰۰برن برنگردن انشا الله
برن دیگه نیان
خوب ملت می چاپید
چرا نرن؟وضع مالیشون خوب شد..پرایدو 40تومن فروختند..روزانه سه میلیون به قیمت خودرو اضاف میشود..البته معتقدم مقصر اصلی مشتری است نه تولیدکننده..مشتری وقتی له له میزنه و قیمت براش مهم نیست خب تولید کننده هم درد نداره تولیدشو ارزان بفروشد .بازارو گرسنه نگه میداره که مشتری فکر کند امروز بهتر فرداست..
ارزوی قطعه سازان سوری و مونتاژکاران فروختن هر پژو به قیمت یک میلیون دلار است.خدا لعنتتون کنه.که با همکاری مسئولین دلال صفت فقط به فکر گران کردن هستید.
رفته رفته به تعطیلی کامل می روند.....
پاسخ ها
بزرگترین خیانت و ظلم آشکار رو همین دو آشغال ساز در حق مردم بیچاره میکنن این دو کاملا دولتی اند اینا خودرو ساز نیستن این قاتل جون مردم و غارتگر مال مردمن کدوم کشور تو دنیا خودرو سازاش دولتی اند؟از یه طرف در گمرک رو میبندن و از یه طرف بی کیفیت ترین خودرو های دنیا رو با قیمت ظالمانه چند برابری میندازن به ملت از همه جا به تنگ آمده خودرو سانتافه کره که قیمت جهانی اون تو تمام کشور ها بیست و هفت هزار دلار است و با دلار ده هزار تومنی هم میشه دویست و هفتاد میلیون تومان به مردم فلک زده ایران میدنش ششصد و پنجاه میلیون ناقابل تو دبی اگه برید میبینید که عربها خودرهای کره ای رو به عنوان تاکسی شهری استفاده میکنن!!!اونوقت تو ایران یه کارگر با حقوق یک میلیون تومانی تا آخر عمرش که جون بکنه نمیتونه یه پراید که بیشتر شبیه اسباب بازیست رو بخره اگه اینا ظلم علنی و آشکار نیست پس چیه ؟
تو کشورهای دیگر خودرورا با التماس وقسطی بدون سود میفروشن اما اینجا بر عکسه فقط خود خدا بدادمون برسه
خدا کنه دیگه برای همیشه تعطیل بشن