۷۴۹۰۳۸
۳۷ نظر
۵۰۰۴
۳۷ نظر
۵۰۰۴
پ

نزدیک شدن ۸۹۰ هزار خانوار به خط فقر

وزیر رفاه گفت: تحریم‌ها و فشارهای موجود باعث شده که ما ۸۹۰ هزار خانوار که ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار می‌شوند را به مجموعه پوششی و حمایتی خود اضافه کنیم.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی در برنامه تلویزنی نگاه یک در رابطه با وضعیت به وجود آمده ناشی از تحریم‌ها گفت: باید دیدارهای رو در رو داشته باشیم من حتی در جاهایی رفتم که تا حالا مدیرکل نرفته بود، ما نیاز داریم با تشکل‌ها و نخبگان جلساتی برگزار کنیم چرا که در اصلاح روش‌ها مؤثر است.

وی در مورد برنامه‌های رفع فقر مطلق گفت: ما به دنبال رفع فقر مطلق و کاهش فقر شدید بوده‌ایم با برنامه از بین می‌رود و باید هدفمند رفتار کنیم به این منظور برای یک یا دو دهک برنامه‌ریز کرده‌ایم و باید تا دهک‌های بعدی به دقت برنامه داشته باشیم چرا که اگر هدفمند حرکت نکنیم فقر عمیق‌تر می‌شود.

* برنامه جدید وزارت رفاه برای کاهش فقر

ربیعی با بیان اینکه بی‌عدالتی منطقه‌ای و بازتولید فقر بدون برنامه ایجاد می‌شود،‌گفت: تحقیقی کرده‌ایم که نشان می‌دهد مانند برنامه‌هایی مثل هدفمندی یارانه‌ها، فقر را کوتاه‌مدت برطرف کرده اما در میان‌مدت تشدید شده است چون با برنامه نرفته‌ایم به همین دلیل با کمک نخبگان،‌کمیته امداد، بهزیستی، بسیج مستضعفان و اوقاف که پای کار خواهند آمد برنامه‌ریزی شده پیش می‌رویم.

وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌های ما در این زمینه محقق شد اما به تحریم‌ها برخورد کردیم که بر فقر آثار خود را دارد به همین دلیل باید تاب‌آوری اجتماعی را داشته باشیم در تحریم دور اول مطالعات نشان داد که نرخ فقر در روستاها ۱۰ واحد درصد و در شهری ۳ واحد درصد تغییر و افزایش داشته است.

وزیر رفاه تأمین امنیت غذایی ، حمل و نقل کم‌هزینه و تأمین مسکن را از جمله برنامه‌های جدی این وزارتخانه دانست و گفت: امنیت غذایی، مدارک شبانه‌روزی کودکان و مادران باردار دچار سوء تغذیه پوشش داده می‌شود.

* افزایش فقر غذایی ناشی از تحریم

وی گفت: فقر غذایی ممکن است بر اثر تحریم‌های موجود دو واحد افزایش یابد که برنامه جامعی در نظر گرفته‌ایم و برآورد کرده‌ایم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال هزینه دارد.

* تأمین غذای فقرا به قیمت روز

وی گفت:‌ سبد غذا تأمین می‌کنیم برای افرادی که در اثر این تحریم‌ها و فشارها دچار فقر غذایی می‌شوند و برنامه‌ای داریم که این دهک‌ها غذای خود را به قیمت روز هزینه کنند و خوراک آنها به این صورت دستخوش تحریم نشود.

وی گفت: این برنامه را برای ۵ دهک از مردم به طور مستقیم خواهیم داشت و تبعات تحریم را برای دو دهکی که دچار فقر غذایی شدید هستند ادامه می‌دهیم و به این صورت سبد معیشت و کالاهای اساسی روزمره مردم را به قیمت روز بدون آنکه تحریم‌ها و تغییرات ارز بر آن اثری گذارد به دستشان می‌دهیم.

وی افزود: می‌خواستیم این برنامه را به صورت گسترده‌تری اجرا کنیم اما ۱۲ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد و این کشش وجود نداشته پس با حفظ قیمت‌ها و تخصیص ۲۳۰۰ میلیارد حمایت خود را از دهک‌های در معرض فقر غذایی خواهیم داشت.

* تضمین حداقل درآمد برای فقرایی که توانایی کار ندارند

وزیر رفاه با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه گفت: برای یک دهک و شاید کمی بیشتر برنامه‌ای برای تضمین حداقل درآمد داریم افرادی که به هیچ عنوان توانایی کسب درآمد ندارند با احتساب یارانه‌شان ۷۰ درصد حداقل دستمزد سالانه را خواهند گرفت.

* افزوده شدن 890 هزار خانوار به برنامه‌های حمایتی

ربیعی گفت: تحریم‌ها و فشارهای موجود باعث شده که ما ۸۹۰ هزار خانوار که ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار می‌شوند را به مجموعه پوششی و حمایتی خود اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: برای شناسایی این افراد پایگاه رفاهی اطلاعات ایرانیان را کامل کرد‌ه‌ایم البته با این پایگاه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز صرفه‌جویی شده و بیش از ۶۰ پایگاه اطلاعاتی به آن متصل شده است.

* جلوگیری از افزایش قیمت حمل و نقل برای فقرا

وزیر رفاه از افزایش کم‌کاری، شناسایی و پوشش دهک‌های پایین توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های بزرگ در سطح ملی خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم جلوگیری از افزایش قیمت حمل و نقل بین‌شهری از روستاها به شهرها است می‌خواهیم کاری کنیم که افزایش قیمت حمل و نقل گرفتار فقرا نشود.

ربیعی همچنین با اشاره به برنامه‌های دیگر این وزارتخانه گفت:‌تأمین مسکن با کمک واگذاری مسکن مهر به مددجویان محروم،‌ تأمین مسکن بازنشستگان و حمایت‌های درمانی از افراد نیازمند از دیگر برنامه‌های در دست اجراست، همچنین پنجره واحد خدمات نیز برای جلوگیری از همپوشانی‌ها ایجاد شده است.

* تحریم‌ها روح و روان مردم را هدف می‌گیرد

وی گفت: می‌توانیم در شرایط موجود فرصت‌های اقتصادی خوبی ایجاد کنیم چرا که تحریم‌ها روح و روان مردم را هدف قرار می‌دهد، تحریم‌ها اقتصادی محض نیستند بلکه شورش ذهنی و ناامیدی ایجاد می‌کنند و برای مردم القاء ناتوانی دارند.

وی افزود: تاب‌آوری اجتماعی و برنامه‌های توجیهی باید باشد تا از طرفی فرصت‌هایی برای اشتغال و افزایش مقاومت‌ها نیز باید داشته باشیم.

ربیعی گفت:‌ نمی‌توانیم بگوییم قدرت خرید مردم را بالا برده‌ایم اما سعی شده از نظر بیمه‌ای و تأمین اجتماعی افزایش بیش از تورم را حفظ کنیم می‌دانیم بازنشستگان و کارگران مشکل دارند و آن را کتمان نمی‌کنیم اما بی‌توجه نیستیم و برنامه‌ها هم به یکباره جواب نمی‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر تنبلن ،ما مدتهاست خط فقر رو رد کردیم و رفتیم زیرش، اونوقت اونها تازه نزدیک شدن !

      پاسخ ها

      • رضا

        پس خیلی رو داری که به فقر خودت مینازی و تازه با غرور میگی مدتها زیر خط فقری،پس بشین تا مسئولین بیارنت روی خط

    • محسن

      ای آمارارو از کجا میارن دروغ دقیقا از ۸۰ میلیون جمعیت ۴۰ میلیون زیر خط فقر هستن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        1150هزار خانواره 890هزار میشه چقدر تازه میشه 60 میلیون نفر

      • بینام

        دقیقا خبر ازهیچیز ندارند فقط شعار میدن

    • اسد

      تا چشمت روشن نه کور بشه. چند ساله نا سلامتی وزیری چه کار کردید. تحریم نبود که خوش و خندان هم بودید ولی برای ملت مظلوم چه کردید

      پاسخ ها

      • رضا

        ملت مظلوم مگه در حق ظالم چه کار کارده،که از ظالم میخوای فکر مظلوم باشه.؟

    • irmotor

      نزدیک چیه گدشتیم چندین ساله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای وزیر شاید در اطاق شما اینجوری باشد نزدیک 40 میلیون نفر زیر زیر فقر مطلق هستن جگرووو

    • مونتلا

      نزدیک به 90 درصد کشور تا اخر سال به خط فقر گرفتار خواهند شد بزرگی میگه تحریم برای بعضی آدم های خاص که پول دارن یک فرصت است تا با این بهانه ثروت خود چند صد برابر بیشتر کنند و همچنین خیلی از مردم رو گرفتار معیشتی میکنه این جاست که میگن این انقلاب برای بعضی ها خوب شده و اکثر جامعه رو نابود کرده هر دوره انتخابات ریاست جمهوری برای دار و دسته خودش اختلاس کردن و کسی نمیتوانه کاری بکنه چرا چون همشون دستشونتو یک کاسه است

    • بدون نام

      خداییش این فشار ترامپ برای مسئولین ایرانی هم جنبه مثبت داره و شاید بتونن تنبلی و دست کجی را از ترس هم که شده کنار بگذارن و به فکر مردم باشن . اونوقت در تاریخ ایران از ترامپ به عنوان یک قهرمان یاد خواهد شد که موجب ارتقاء سطح زندگی در ایران شد . شاید مجسمه ای هم از او ساخته شد . کی میدونه . بقول شاعر عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره جون خودت همه دارن بیشتر جم میکنن چون به این زودیا قراره در برن

      • مهناز

        اینها محال از دست کجی دست بردارند. خوش گذشته بهشون

    • بدون نام

      ناشی از بی کفایتی

      پاسخ ها

      • بینام

        بنده یه بچه دارم مستاجرم کار گر روز مزدم و.وام های مختلف گرفتم با۲۴ درصد سود ۵۰ میلیون قرض دارم چون این قدر وام سودش زیاده عقب می افته مقداری پول باکارگری جمع میکنم میبرم میدم ریس بانک میگه این بابت دیر کرد وقسط وام ثابت مونده بعضی اوقآت به سرم میزنه خودکشی کنم راحت شم اخه برای کارگر روز مزد هر روز کار نیست بعضی روزها بیکارم زندگی بخور نمیر لعنت به این زندگی با مدرک لیسانس کارگری بامدرک قوقدیپلم کارگری ...

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید. بنده دو تا بچه دارم ۱۲ میلیون بدهی دارم آبروم در خطره قسمتون میدم به جان عزیزانتون برام دعا کنید. نه گدام و نه کاهبردار. التماس دعا دارم.

    • بدون نام

      این همه اش دورغ میگیی به خدا ایشان ی سبد غذای میگی میدم ولی از معلولین بهز یستی به جای چهار نغر ی نفر میدی یعنی سه نفر را کم میکند

    • بدون نام

      اگه تومملکت چپاول نبود صد سال دیگه زیر فقر نداشتیم هر کس سر کار اومد از رییس گرفته تا آخرش فقط وفقط بخاطر خوردن بیت المال اومده ....

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سرتون سلامت اقایان مگه مهمه واستون ؟!!!

      • بینام

        ای ول خدا از چپاولگران دزدان بیت المال نخواهد گذشت ان روز را خواهیم دید...

    • هادی شاکری

      ماچهارنفریم باماهی یک ملیون اونم ۴۵۰تومنش میره بابت کرایه خونه فقرمطلق فردای قیامت چی میخوان جواب بدن

    • بدون نام

      ما الان خط فقر رو گذشتیم رسیدیم به نزدیکیای مرز گرسنگی

    • بدون نام

      بیشتر پول های بیت المال تو منطقه خرج کنید ببینم آخرش چی میشه !

    • بدون نام

      پدر سوخته

      پاسخ ها

      • رضا

        این نفرت و کینه را با فحش خراب نکن،من هم مثل تو فحشی ام اما باید کینه و نفرت مان را به وقتش سرشان فریاد بکشیم

    • بدون نام

      واقعا که دولت بخواهد زندگی استاندارد معمولی ومتوسط رابرای مردم مهیاکند باید بیش از شصت میلیون نفر یعنی نزدیک به بیست میلیون خانوار را تحت پوشش وحمایت قرار دهد نه 890000نفر

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره...ک امثال من جوانو بدون کار گذاشتید...ن اشتغالی داریم ن درامدی ن دلخوشی...هر روزمون بدتر از دیروزه...خط فقر ک هیچی ما اون زیراشیم

    • بدون نام

      مبارکه این را در کارنامه دولت ثبت کنید واقعا جای تقدیر دارد دارید کاری میکنید که با مرگ مردم دیگر فقیری در جامعه نباشد دولتمردان تشکر

    • بدون نام

      تا شما د هک های یک و دو را سامان بدید دهک های سه و چهار و پنج هم به این جماعت اضافه میشود

    • بدون نام

      اماری که دادین اشتباه امار اصلی ودرست ۱۰۰۰ برابر این ارقامه

    • بدون نام

      مردم چندین ساله زیر خط فقر دستو پا زدن الان داریم زیر خط مرگ زندگی میکنیم اونم خیلی بیشتر از هشتصد هزار

    • بدون نام

      ماهی 500 تومن زیر چیه؟

    • بدون نام

      بله کلاتون بزارین بالاتربیشنرازاینهاس وقتی بودجه ومنابع کشورشغل کشوربرای ایران ایرانی برای حدود۱۶ملیون افغانی هزینه کنیدونتیجش این میش واین تعدادافغانی باگفته خودمسولین سالی برای ایرانی بالای۳۰۰ملیون ضررمیزنن این فاجعس وبه قول نمایندگان یعنی چی که بیش از۴ملیون افغانی فقط توکارساختمانی مشغولن واشغال کردن وبیکار وبه گفته وزیرکاراگه اینهابرن بیشترومعضل بزرگ بیکاری رفع میش واینهادرروزبالا۸میلیاردلیتراب مصرف میکنن واستانداردجهانی هرروزبالای۱۸۰لیترمصرف میکنن وقتی ۱عدد گوجه فرنگی۳۰لیتروسیب زمینی۵۰لیتروو۱کیلوخیار۲۰۰لیتروگندم۳۰۰لیتروگشت۸۰۰لیترومگه اینهاافغانیا مصرف نمیکنن وکولرویخچال تلوزیون ندارن وهمه شغلایی اینهامشغولن افغانیا توکارساختمانی وتولیدیهاشهرک صنعتیها وباغ داری مزرعها اینامشغولن بااب اگه برن ایرانیامشغول میشن وخیلی خیلی بهترمیش

    • بدون نام

      خط فقر ما که خروارها فرسنگ زیر خط فقریم

      خانواده ۵ نفره با ۱۳۰۰ حقوق ماهانه و کلی بدهی یا خدا فقط خودت به دادمون برس

    • مسعود

      دوستان کسی‌ سانتافه فول مدل2017 باقیمت مناسب برای فروش سراغ نداره؟!!!!

    • بدون نام

      حرف درمانی تا کی ....مسخره کردید واقعا همش شاید باید برنامه داشته باشیم که نداریم ....

    • ابوالفضل فرهمند

      خسته نکن خودتو دادش اینو همه میدونن کاری که قراره بکننی بگو مثلا فلان اقارو گرفتم اموال دزدیشو پخش میکنم بین مردم ......مرد با عرضه میخاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج