باید خودروهای داخلی را آسیبشناسی کنیم
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خروج خودروسازان خارجی مشکلی برای صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد به شرط آنکه خودروسازان خودروهای داخلی را آسیبشناسی کرده، نقاط قوت آنها را تقویت و معایبشان را برطرف کنند. خودروسازان داخلی از نظر تکنولوژی و دانش فنی، مشکلی برای طراحی و تولید خودروهای مناسب و با کیفیت ندارند.
خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خروج خودروسازان خارجی مشکلی برای صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد به شرط آنکه خودروسازان خودروهای داخلی را آسیبشناسی کرده، نقاط قوت آنها را تقویت و معایبشان را برطرف کنند.
ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: خودروسازان داخلی از نظر تکنولوژی و دانش فنی، مشکلی برای طراحی و تولید خودروهای مناسب و با کیفیت ندارند.
وی ادامه داد: دلیل اینکه خودروسازان در فضای پسابرجام به سمت تولید مشترک با خودروسازان خارجی رفتند این بود که خودروهای جدید را با قیمت اقتصادی و با هزینه کمتری تولید کنند.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: حال که برخی خودروسازان خارجی تحت فشارهای آمریکا به دنبال خروج از ایران هستند مشکلی نیست و خودروسازان از این پس میتوانند بر طراحی و تولید خودرو با برندهای داخلی متمرکز شوند.
وی با بیان اینکه در این راه قدم اول این است که خودروسازان نقاط قوت خودروهای داخلی را تقویت و معایب آنها را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: اگر برندهای داخلی جدی گرفته شده و بر روی آنها سرمایهگذاری شود هم نیازهای داخلی برطرف شده و هم امکان صادرات و ارزآوری وجود خواهد داشت.
خلخالی ادامه داد: از این پس باید تمرکز خودروسازان بر توسعه خودروهای داخلی و بهویژه تقویت زنجیره تامین قطعات خودرویی باشد. در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت قطعهسازی این است که بخش تحقیق و توسعه در این واحدها چندان فعال نبوده و قطعهسازان همگام با صنعت خودرو پیشرفت نکردهاند.
وی تصریح کرد: درواقع دلیل مشکلات کیفی برخی خودروهای داخلی، پایین بودن کیفیت قطعات آنها است که در این زمینه دولت باید به قطعهسازان کمک کند سرمایهگذاری لازم را برای ارتقای تکنولوژی و افزایش کیفیت انجام دهند.
به گزارش ایسنا، چندی پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیتهای خود در ایران را تعلیق میکند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به "خودزنی" خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.
به گفته آنها "با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیتهای خود در ایران اقدام به سرمایهگذاری قابل توجهی کردهاند و امکان خروج سرمایهگذاری انجام شده را نیز ندارند با توقف فعالیت در ایران این شرکتها اقدام به خودزنی کردهاند".
نظر کاربران
برو بمیر..خاک بر سرت نصف ایرانیان را سایپا کشت..شما کجا بودید ...
حتی ادمهای اسما ملی نیاز به اسیب شناسی شوند
جان خودت حالا زوده هنوز چند ماه که خودرو ساز شروع کرده بجان پدرت و پسرت...الان 40 سال دارن ادم میکشند...
تو ابن 40 سال خواب بودی که اسیب شناسی کنی...نصف مردم تو تصادفات مردن.....
منظورتون کدام خودرو داخلی وقتی تمام قطعاتش ساخت چین یا دیگر کشورهاست،ما که تا حالا نتونستیم از این به بعدشم نمیتوانیم
داداش خودرو های داخلی کلا آسیبن احتیاجی به آسیب شناسی نیست
مگه خودروی داخلی هم داریم
چه عجله ایه؟ بخور بخوره
شما مفت خورها که از تولید داخل حمایت نمیکنید
تازه میخوان آسیب شناسی کنن. دزدا یه عمره این آهن گرازه هارو به ملت میندازید. حالا واسه گرونتر کردنشون بهانه آسیب شناسی شده رو میخوایید در بیارید.. البته تقصیر شما نیست شما دزدید و ذات دزد دزدیه. این مردم هستند که مقصرند چون هر چقدرم اشغال تولید کنید باز ملت میخرن.!!
خوب بفرما.بر منکرش لعنت
تابوتهای مرگ داخلی غیر از کشتن هزاران نفر و معلولیت دها هزاران نفر دیگه چه نقطه قوت دیگه داره؟