حمایت رسانه ملی از تولید ملی
رییس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه این رسانه حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: رسانه ملی، رسانه توسعهمحور و پیشرفتمدار است و در خدمت همه نهادها در راستای حمایت از تولید ملی است.
خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه این رسانه حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: رسانه ملی، رسانه توسعهمحور و پیشرفتمدار است و در خدمت همه نهادها در راستای حمایت از تولید ملی است.
نشست هماندیشی حمایت از کالای ایرانی عصر امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما، محمود شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییسجمهور، علی ربیعی وزیر کار، برخی نمایندگان مجلس، برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله علی آقا محمدی و حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، مرتضی میرباقری معاون سیما، حمیدرضا شاهآبادی معاون صدا، اردشیر زابلیزاده مدیر شبکه ایران کالا و جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بخش خصوصی در مرکز همایشهای صداوسیما برگزار شد.
عبدالعلی علیعسکری ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در ابتدای این هماندیشی گفت: سال ۱۳۹۷ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که باید ما آن را راهبردی تلقی کنیم. حمایت از تولید ایرانی امر سادهای نیست بلکه امری راهبردی و پراهمیت است.
وی در ادامه بیان کرد: تولیدات هر کشور ثمره و حاصل همه زحمات و تلاشهای علمی، فنی و زیبایی یک ملت است و اگر ملتی بتواند بازار خودش را تامین کند، آن ملت و کشور در طراز جهانی قرار میگیرد و اگر ناتوان باشد بازار خودش را تحویل بیگانگان خواهد داد و لطمات سختی را متحمل خوهد شد. کشور ما با شرکتهای دانش بنیان و نیروهای خوبی که میشناسیم پتانسیلهای خوبی دارد و میتواند در طراز جهانی قرار بگیرد.
رییس سازمان صداوسیما افزود: کشور ما نفتخیز است؛ این ویژگی در عین اینکه مزایایی برای ما دارد، از جهتی هم به ما ضربه زده است. ما در تاریخ مشاهده کردیم که هر بار که ارز بیشتر به دست آوردیم، سهم کالاهای خارجی در کشور بیشتر شد و ضربه بزرگی به بازار وارد شد. ما امروز در پارادوکس نفت و تولید ملی قرار داریم. بهتر است درآمدهای ارزی ما به جای کالا، دانش و خطوط ملی و چیزهایی که افزایش ثروت میکنند، باشد. من پیشنهاد میکنم که اگر یک شاخص در بازار تعریف شود و سهم حجم بازار داخلی را افزایش بدهیم و سهم حجم کالای خارجی را کم کنیم و هر سال آن را پایش و نظارت کنیم، وضعیت بهتری خواهیم داشت؛ البته ما در این خصوص لاجرم به انجام این امر هستیم که اگر چنین کاری نکنیم، جامعه ما آسیب خواهد دید و نمیتوانیم در جامعه اشتغالزایی کنیم.
علیعسکری اظهار کرد: استراتژی توسعه صادرات و گردشگری یکی از موارد مهمی است که به فروش ملی کمک میکند. ما ظرفیت عملی فنی بسیاری داریم که میتوانیم از کالای ایرانی حمایت کنیم. ما ظرفیتهای بالایی داریم. تولیدکننده بیش از یک میلیون خودرو، لوازم خانگی، تکنولوزی، نانوتکنولوژی، انرژی هستهای و ... هستیم. پس قدرتمندانه میتوانیم از کالای ایرانی حمایت کنیم.
وی اضافه کرد: استراتژی دیگر توجه به توسعه صادرات است. اینکه تحریمهای آمریکا برای ما کاملاً بیاثر است. ملتی که دارای توانمندی بیشمار در همه عرصههاست، تحریمها بر آن اثری نخواهد داشت. نه تنها تاثیر منفی ندارد، بلکه میتواند موثر هم باشد؛ به طوری که با به کارگیری استراتژی توسعه صادرات و جایگزینی واردات میتوان به سمت اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی رهنمون شد.
علیعسکری در پایان گفت: رسانه ملی رسانهای توسعه محور و پیشرفت مدار است و ما در خدمت همه نهادها هستیم تا بتوانیم در راستای حمایت از تولید ملی قدم برداریم.
در ادامه پس از صحبتهای رییس سازمان صداوسیما، مدیران خرد و کلان شرکتهای خصوصی و دولتی از تولیدات و فعالیتهای خود گزارشی را ارائه دادند.
نظر کاربران
دنیاروآب برده این روخواب برده
اینابی فایدس کالای ایرانی باکارگرایرانی هم وطن نه کارگرافغانی بیگانه
اقای علی عسگری تمام اینهایی که فرموده وکنار ان از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده ازکالای ایرانی کدومش به سازمان شمامربوط میشه؟ فیلم خارجی چینی، پلیس وکارتون خارجی ؟ یا صاحبان صنایع دعوت شده برای بیسکویت وشامپو و خوراکی ودوتاقابلمه هست! بردارمن یکم بخودنتون بیاید.کالای ایرانی بمعنای ادم وحضور ایرانی نیست! تلویزیون اتاقهای خود را نمایش دهید که ایرانی هست! وقت ملت رو با" مارکو بگو برایمان چه آوردی؟ پرژک وای خدا من" نه عزیز حیطه اختیار شماساخت برنامه هاو آموزش خندیدن هست ! فورا نگید داریم جناب خان هست!!!