۷۱۵۸۶۵
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

ضرب‌الاجل آمریکا به خریداران نفت ایران

تحریم‌های آمریکا علیه مشتریان نفتی ایران از پنجم نوامبر (۱۴ آبان) بازمی‌گردد و وزارت خزانه داری آمریکا به کشور‌ها دستورالعملی برای کاهش قابل توجه وارداتشان در شش ماه آینده داده تا بتوانند از معافیت تحریم‌ها برخوردار شوند.

خبرگزاری ایسنا: تحریم‌های آمریکا علیه مشتریان نفتی ایران از پنجم نوامبر (۱۴ آبان) بازمی‌گردد و وزارت خزانه داری آمریکا به کشور‌ها دستورالعملی برای کاهش قابل توجه وارداتشان در شش ماه آینده داده تا بتوانند از معافیت تحریم‌ها برخوردار شوند.

تحلیلگران در نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" پیش بینی کردند تا نوامبر که تحریم‌ها به اجرا در می‌آیند، حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز از صادرات نفت ایران به بازار جهانی به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کند و حداقل میزان پیش بینی شده ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز و حداکثر آن ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس، ایران از زمان برچیده شدن تحریم‌ها در ژانویه سال ۲۰۱۶، میزان تولید نفت خود را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داده بود و در آوریل ۳.۸۳ میلیون بشکه در روز تولید داشت.

چه میزان از صادرات نفت ایران متاثر خواهد شد؟

به گفته باب مک نالی، رییس شرکت "راپیدان انرژی" و مشاور انرژی جورج دبلیو بوش، رییس جمهور اسبق آمریکا، اگر طرفین حاضر در توافق هسته‌ای به توافق جدیدی نرسند، ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز از میزان عرضه تا پایان سال از بازار حذف خواهد شد و در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گفته پل شلدون، مشاور ژئوپلیتیکی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، ۲۰۰ هزار بشکه در روز از صادرات ایران تا سه ماهه چهارم امسال ممکن است از بازگشت تحریم‌ها متاثر شود.

جیووانی استانوو، تحلیلگر یو بی اس اظهار کرد صادرات ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران ممکن است تا نوامبر مختل شود.

سارا واخشوری، رییس شرکت " SVB انرژی اینترنشنال" نیز پیش‌بینی کرد تولید ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود و اگر توافق جدیدی حاصل نشود، تا اواسط سال ۲۰۱۹ به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز بالغ خواهد شد.

کوین بوک، مدیرکل "کلیر ویو انرژی پارتنرز" نیز گفت: حداکثر ۴۵۰ هزار بشکه در روز از میزان عرضه تا پایان سال از بازار کنار خواهد رفت.

در مهلت داده شده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وزارت خزانه داری آمریکا به شرکت‌ها یک مهلت ۱۸۰ روزه برای پایان معاملات مربوط به نفت، پتروشیمی، سرمایه گذاری‌های نفتی بالادستی، بنادر، کشتیرانی، کشتی سازی و بانک مرکزی ایران داده است.

وزارت خارجه آمریکا دادن معافیت از تحریم‌ها را برای کشور‌هایی که هر ۱۸۰ روز کاهش قابل توجهی در میزان وارداتشان صورت دهند، بررسی خواهد کرد. دولت اوباما کاهش ۲۰ درصدی را در نظر گرفته بود، اما عوامل متعددی دیگری را نیز به حساب می‌آورد.

پرسش‌های بی پاسخ کلیدی شامل این هستند که چه مدت زمانی برای مقایسه مورد استناد قرار می‌گیرد و آیا میعانات نیز بخشی از کاهش واردات یک کشور به حساب آورده می‌شوند. آمریکا انتظار دارد کشور‌ها در مهلت ۱۸۰ روزه، در وارداتشان کاهش قابل توجهی صورت دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یانکی های وحشی , ایرانی ها از سگهای پیر آمریکایی وترامپ کودن و احمق نمی ترسند , این مثلا تحریمها هم 40 ساله که ادامه داره هیچ غلطی نتونستید بکنید

    • محمد

      یک میلیون بشکه در روز .حالا در ماه و سال حساب کن بببین چند میلیارد بشکه میشه.حالا ظرفیت کشورهای دیگه را حساب نمیکنیم که چقدر نفت از داخل زمین خارج میکنن.سوال اینه که این همه نفت خارج میشه وزن کره زمین کم نمیشه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی سوال باحالی بود دمت گرم

    • بدون نام

      خدا به داد مردم بیچاره و فقیر ایران که از نظر ثروت و مال در دنیا اول هستیم ولی در فقر بسر میبریم برسه ۰ باید اشهد مون رو بخونیم

    • بدون نام

      ایران درجنگ 8ساله تحمیلی باتمامی ابرقدرتها مبارزه کرد وجنگیدودرنهایت دراین جنگ نابرابر باجانفشانی مردان خدا واهداخون خود .پیروزشدیم.حالا هم به لطف خدا ویاری امام زمان عج ورهبری امام خامنه ای باز هم پیروزیم.این وعده خداست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هفته دیگه باید کرایه مغازه بدم هیچی پول ندارم.

    • بدون نام

      حالا ما با این توهمات زندگی نه فلاکت و بدبختی و فقر بگذرونیم شاید توی قبر بازم برام امید بدن واسه آینده مگه انسان چند بار به دنیا بدنیا میاد، مگه ما چند سال عمر برای زندگی داریم اونم با بیکاری با فقر و بدبختی و شرمساری پیش خانواده مون بگذرونیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازقدیم گفتن سیرازگشنه خبر دارنمیشه عزیزم واقعا مسوولان عوض شدن دیر نیست که سر عقل آمده توبه کنن نمیفهمن ملت ایران گلایه دارن خودشونه زدن به کوچه های علی چپ سر چشمه شاید گرفتن به بیل چوپرشدنشایدگرفتن به فیل باشماعزیزم همدردی میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج