دنياي اينفلوئنسرها
«تحويل يكروزه، امكان پرو رايگان ٤ مدل و سايز در منزل، ارسال رايگان به سرتاسر ايران». همين سه شعار تبليغاتي جذاب كافي است براي اينكه مانتويي شيك را به صورت آنلاين آن هم با قيمتي تقريبا مناسب خريداري كرد.
روزنامه اعتماد نوشت: «تحويل يكروزه، امكان پرو رايگان ٤ مدل و سايز در منزل، ارسال رايگان به سرتاسر ايران». همين سه شعار تبليغاتي جذاب كافي است براي اينكه مانتويي شيك را به صورت آنلاين آن هم با قيمتي تقريبا مناسب خريداري كرد. .
ميبينيم كه حسابي بازاريابي ديجيتال، شكل سنتي بازارهاي پوشاك ايران را تحت تاثير قرار داده و معادلات حاكم بر آن را بر هم زده است. اينستاگرام ايرانيها با اينفلوئنسر و اينفلوئنسر ماركتينگ هم آميخته شده است. بازاري كه بازيگران اصلي آن سلبريتيها و نزد مردم محبوب هستند يا از طريق همين فضاي مجازي معروف و محبوب ميشوند. اگرچه راز موفقيت برندهاي جديد در اين بازار مجازي ايده و فقط خدمات جديد است.
بنابراين در حالي اين روزها كسب و كارهاي اينترنتي مخصوصا در اينستاگرام رونق گرفتهاند كه برخي از صاحبان اين كسب و كارها با تعريف خدمات جديد و ايدههاي بكر توانستهاند نزد مصرفكنندگان محبوبتر و قابل اطمينانتر ظاهر شوند. راهي كه شايد برخي برندهاي قديمي حوزه پوشاك دنبال نكردهاند و نسبت به ورود به بازارهاي ديجيتال از خود مقاومت نشان ميدهند. شايد به همين دليل است كه اين روزها ديگر نام دنيستريكو، جورابان، تندرست، بروجرد، هاكوپيان، ملي، بلا و... را كمتر يا اصلا نميشنويم. به هر حال با توجه به اينكه سال ٩٧ سال حمايت از توليد ملي نام گرفته، بايد روشهاي بازاريابي فروش هم براي محصولات توليد داخل متحول شود و مطابق با استانداردهاي بهروز باشد.
فراموش نشود در دنياي اين روزهاي بازار پوشاك فروش بيشتر بستگي به تبليغات و ارايه خدمات جذابتر دارد كه برخي بدون اينكه حتي يك بوتيك كوچك و ساده داشته باشند، محصولات خود را به سرتاسر ايران ميفروشند. اگرچه هنوز حرفي از صادرات آنها نيست اما حداقل رمز موفقيت يك برند جديد در عرصه مد و لباس، ايده و فقط ايده مبتني بر خدمات جذاب است. البته قيمت متناسب با كالا هم فراموش نشود كه فاكتور مهمي براي خريدار محسوب ميشود.
ارسال نظر