قالیشویی بانو _استیکی
۶۹۹۴
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

امارات:

مجازات ۱۰ سال زندان برای انتشار شایعه

پخش و انتشار شایعه های دروغ، انتشار اخبار و اطلاعاتی که امنیت را تهدید می کند یا به وجهه حکومت صدمه می زند یا اینکه در میان مردم وحشت ایجاد کند، جرم تلقی می شود.

پخش و انتشار شایعه های دروغ، انتشار اخبار و اطلاعاتی که امنیت را تهدید می کند یا به وجهه حکومت صدمه می زند یا اینکه در میان مردم وحشت ایجاد کند، جرم تلقی می شود.

امارات اعلام کرد برای انتشار شایعه به هر طریقی و از جمله از راه فیس بوک و تویتر، مجازاتی حداکثر ۱۰ سال زندان تعیین کرده است.

عبدالرحیم شفیع مدیر واحد مبارزه با جرایم سازمان یافته در پلیس دبی درگفت وگو با مجله اماراتی " عربین بیزینس" اعلام کرد: انتشار شایعه دروغ یا مطالب توهین آمیز علیه حکام امارات از طریق سایت های اینترنتی تعامل اجتماعی مانند تویتر و فیس بوک و شبکه های ارتباطی خاص گوشی های موبایل "بلک بری" مجازات تا ۱۰ سال زندان دارد.

وی تاکید کرد: با انتشار خبرهای دروغ از طریق تویتر، فیس بوک یا بلک بری یا دیگر رسانه ها که به جامعه آزار می رساند، مقابله خواهد شد.

شفیع گفت: پخش و انتشار شایعه های دروغ، انتشار اخبار و اطلاعاتی که امنیت را تهدید می کند یا به وجهه حکومت صدمه می زند یا اینکه در میان مردم وحشت ایجاد کند، جرم تلقی می شود. حتی اگر این اقدامات از طریق ارسال ایمیل یا مسینجر ویژه گوشی های بلک بری یا با استفاده از هر وسیله دیگری صورت بگیرد.

این به آن معنی است که هر یک از کاربران اینترنت در امارات که از طریق این شبکه به انتشار شایعه ها یا اهانت ها بپردازد بین سه تا ۱۰ زندان مواجه خواهد شد.

امارات در موج بروز اعتراضات در کشورهای عربی ، کاملا آرام بود و شاهد بروز هیچ گونه ناآرامی یا تظاهرات اعتراض آمیزی نبود.
با این حال امارات در چند ماه اخیر شاهد محاکمه چند فعال حقوقی به اتهام توهین به مقامات ارشد حکومتی و تلاش برای بی نظمی بود.

دلیل اصلی محاکمه این چند فعال حقوقی ، امضای توماری خطاب به رئیس دولت امارات برای اصلاحات سیاسی ، اعطای اختیارات قانون گذاری و نظارتی به پارلمان امارات و دادن امکان شرکت در رای گیری انتخابات پارلمانی برای همه مردم امارات است.

براساس جدیدترین آمارگیری، جمعیت امارات 8 میلیون نفر است که تنها یک میلیون نفر ، شهروند امارات هستند.

منبع : عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مجازات 10 سال زندان برای انتشار شایعه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج