۶۹۷۰۶۷
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا رهبری خودرو خارجی سوار می‎شوند؟

در سال‎های اخیر، انتشار تصویری از یک خودروی خارجی توسط تیم محافظ رهبر انقلاب برای بسیاری شبهه‌ساز شده است. سردار نجات، فرمانده سابق تیم حفاظت از رهبری با نقل خاطره ای به این شبهه پاسخ داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در سال‎های اخیر، انتشار تصویری از یک خودروی خارجی توسط تیم محافظ رهبر انقلاب برای بسیاری شبهه‌ساز شده است. سردار نجات، فرمانده سابق تیم حفاظت از رهبری با نقل خاطره ای به این شبهه پاسخ داده است.

شاید این سوال مطرح شود که چرا رهبری که همواره به استفاده متعصبانه از کالای ایرانی و پرهیز از اشرافی‎گری تاکید دارند سوار این ماشین شده‌اند؟ در اینجا توضیح چند نکته لازم به نظر می‌رسد.

نکته اول اینکه رعایت نکات حفاظتی توسط ایشان به فتوای امام خمینی یک تکلیف شرعی است و انتخاب ماشین برعهده متخصصان تیم حفاظتی ایشان است وگرنه ایشان رغبتی به استفاده از چنین خودرویی ندارند. ایشان در ۲۳ مرداد ۱۳۷۰ در این خصوص فرموده‌اند: «والله اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمی‎گرفتم که مرتب ملاحظه‌ جهات امنیتی را توصیه می‎کنند، بنده با ماشین پیکان بیرون می‌آمدم".

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ۱۳ آذر ۶۴ در زمان ریاست جمهموری‌شان نیز فرمودند: "بالأخره یک عده‌اى بایستى بنده را محافظت کنند، و محافظت تکلیف شرعى من است، و من مجبورم، و الّا خود من هیچ رغبت و علاقه‌اى ندارم.»

نکته دیگر اینکه باید توجه داشت که قدرت مانور و سرعت و در مجموع توان خودرو برای «ماشین مخصوص حفاظت از شخصیت» مسئله بسیار مهمی است و متاسفانه هنوز در داخل نتوانسته‌ایم که به این حد توان خودرو برسیم. سردار نجات، فرمانده سابق حفاظت در این‌باره خاطره‌ای از رهبری نقل کرده است:
" یک مرتبه حضرت آقا من را صدا کردند و گفتند آقای نجات! اگر پیکان قابل ضد گلوله شدن بود، من به شما می‌گفتم که پیکان برای من بیاورید استفاده کنید، حالا اگر ماشینی مدل بالاتر از این آوردید، دیگر مسئولیت شرعی به عهده خودتان است. باید ماشینی بیاورید که ارزان‌ترین قیمت باشد، حالا چون حفاظت گفته ضدگلوله باشد که بتوانید ضد گلوله اش کنید.

من یادم است مدتها رفتم ایران خودرو و به نتیجه هم رسیدیم که بتوانیم خودرو سمند را گیربکس و موتورش را تقویت کنیم و ضد گلوله کنیم و با مسئول آن موقع ایران خودرو هم به توافق رسیدیم و پکیج آن را هم آماده کردند که من موقعی که به مقام معظم رهبری خبر دادم خیلی خوشحال شدند. ایشان گفتند خیلی هم خوب است که یک خودرو ایرانی را شما ضدگلوله کردید و می توانید به بقیه مسئولین کشور هم بدهید. مسئول ایران خودرو عوض شد و ما موفق نشدیم آن پروژه را به نتیجه برسانیم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی رییس جدید ایران خودرو انقدر قلدر که طرح به نتیجه رسیده رو وتو میکنه؟

    • خاسر

      سلام،حفاظت از شخصیت های بزرگ همانند رهبری انهم با داشتن دشمنان زیاد کار بسیار سخت برای محافظان می باشدپس می طلبد که محافظان رهبری ضمن داشتن هوش برتر وزیرکی فراوان و اموزشهای لازم به بهترین تجهیزات ومدرترین ان مجهز باشندکه خودرو هم یکی از ان تجهیزات می باشد،امیدوارم که همیشه خدا سالم وسلامت باشند وسایه بلندش روسر همه ما باشد ان شاالله.

    • مهدی

      جانم فدای رهبرم

    • کریم عامری

      درود بر رهبرم جانمان فدای اخلاصش

    • بدون نام

      انشا الله امسال که سال حمایت از کالا ی ایرانی است به توانایی این نوع ماشین ها برسیم

      پاسخ ها

      • younes fathi

        با کشته شدن هزاران نفر در تصادف جاده ای
        ...

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه ان شاالله.
      این طرح هم اگه عملی بشه خوبه

    • سید

      آنچه مهم است حفاظت از جان رهبر عزیز تر از جانمان است که به عهده مسئولان حفاظت میباشد و خودروی شخصی نیست ایشان هیچگاه حرفی را نزدندند که خودشان رعایت نکرده باشند و همین عامل باعث محبوبیت ایشان در جهان اسلام شده و اصلا در شان نیست که در این باره صحبت شود

    • بدون نام

      خدایی چرا سانسور میکنی . ؟...

    • علی

      رییس ایران خودرو عوض شد و نتوانستیم با رئیس جدید کار رو عملی بکنیم اصلا بی معنی هستش مگه قرار بود رییس ایران خودرو این ماشینها رو درست بکنه خوب کارگران کار می کنن نه مدیر عامل

    • بدون نام

      خداروشکر ما هم تو این مسئله سربلند در اومدیم

    • بدون نام

      کلا هیچی نمی نویسم

    • کریم

      مسئول ایران خودرو عوض شد و ما موفق نشدیم آن پروژه را به نتیجه برسانیم."
      خخخخخخ

    • بدون نام

      چرا نظر منو سانسور میکنی :(

    • Javad

      متاسفانه نظر منم سانسور کردن،حداقل این جمله رو که الپاچینو میگه که بعضی مواقع جلوی بعضی از حرفا و اشخاص فقط باید سکوت کرد. البته این متن رو با سانسور گذاشتم،

    • بدون نام

      جانم فدای رهبر

    • بدون نام

      بهترین حفاظت و ایجاد امنیت دریک جامعه ی امن و سالمه ادم اگه تو جامعه ی امنی باشه دیگه ضدگلوله بودن و نبودن ماشین مهم نیست دشمنداخلی دراثربی عدالتی ها به وجودمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج