۶۶۷۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نوبخت خبر داد؛

مهلت روحانی به وزرا درباره حادثه اتوبان قم

محمدباقر نوبخت با اشاره به حادثه ناگوار تصادف جاده قم گفت: این حادثه برای دولت آنقدر ناگوار و تلخ بود که با توجه به مسئولیت و رسالتی که دولت برای خود در جهت ایمنی و سلامت هموطنان عزیز قائل است، آقای رئیس جمهور تاکید کردند که گزارشی از این حادثه حداکثر تا یک هفته آینده از سوی وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایشان داده شود.

خبرگزاری مهر: در حاشیه جلسه امروز صبح هیات دولت محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه ناگوار تصادف جاده قم گفت: این حادثه برای دولت آنقدر ناگوار و تلخ بود که با توجه به مسئولیت و رسالتی که دولت برای خود در جهت ایمنی و سلامت هموطنان عزیز قائل است، آقای رئیس جمهور تاکید کردند که گزارشی از این حادثه حداکثر تا یک هفته آینده از سوی وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایشان داده شود.

وی افزود: تاکیدی که رئیس جمهور داشتند این بود که باید همواره گزارش های اولیه در خصوص عواملی که می تواند چنین حوادثی را بیآفریند، وجود داشته باشد تا شاهد چنین رخدادهای غم‌انگیز نباشیم.

نوبخت همچنین در مورد گزارش وزارت نیرو در خصوص آب کشور گفت: وزارت نیرو گزارشی را در خصوص وضعیت سدها، شبکه های آبیاری مطرح کردند و با توجه به منابع کافی که در اختیار کشور وجود دارد، بتوانیم به نحو شایسته ای عمل کنیم، همچنین در این زمینه ماموریت ویژه ای به وزارت نیرو محول شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به گزارشی که امروز کمیسیون اقتصادی در جلسه هیات دولت ارائه کرده است، گفت: این گزارش در ارتباط با قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی بود.

وی افزود: طبق قانون قیمت گذاری تضمینی محصولات کشاورزی، دولت می بایست تا پایان شهریور ماه هر سال قیمت های تضمینی انواع محصولات کشاورزی را برای سال زراعی آتی بیان کند و این اقدام صورت گرفت برای بیست و چهار قلم از محصولات کشاورزی قیمت هایی که از سوی کمیسیون اقتصادی دولت کارشناسی شده بود، بیان شد و مورد به مورد در هیات وزیران به تصویب رسید که بر اساس آن ما قیمت پیشنهادی را برای سال ۱۳۹۳ با در نظر گرفتن همه مباحث و مسائل از جمله تورم در ملاحظات خودمان قرار دادیم که شاید مهمترین آنها در مورد گندم باشد.

نوبخت در خصوص وضعیت گندم توضیح داد: گندمی که وارد می شود برای ما حدود ۸۰۰ تومان در هر کیلو هزینه دارد و اگر ۵۰ تومان هم برای انتقال و حمل آن تا سیلوها صرف شود به ۸۵۰ تومان برای هر کیلو گندم وارداتی می رسد.

سخنگوی دولت ادامه داد: از آنجایی که دولت در نظر دارد از امکانات موجود برای افزایش کشت گندم با توجه به استراتژیک بودنش استفاده کند، برای هر کیلو گندم، یک هزار و ۵۰ تومان قیمت تضمینی تعیین شد. بنابراین به مراتب بیش از آنچه که می توانیم گندم از خارج وارد کنیم، گندم را دولت حاضر به خرید شده، البته به کمتر از نصف این قیمت یا شاید نزدیک به یک سوم تقلیل می‌دهد و آن را تبدیل به آرد می کند تا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، این هم گامی است که در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی بویژه گندم بشود اقدام کرد که بقیه محصولات را هم قیمتشان را از طریق رسانه های مرتبط با دولت در اختیار عزیزان قرار خهواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به گزارش چگونگی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تصریح کرد: از ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۹ قانون هدفمندکردن یارانه ها به اجرا درآمد و سه سال از این قانون نیز می‌گذرد هر چند ماده یک این قانون تصویب شده بود که باید حامل های انرژی با قیمت ۹۰ درصد قیمت فوق خلیج فارس عرضه شده و از درآمد آن برای اختصاص منابع پرداخت نقدی استفاده شود.

در ادامه سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اجرای این قانون به طور دقیق آسیب‌شناسی شود، گفت: ‌باید دید که آیا پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۶ میلیون نفر تاکنون در مسیر صحیحی قرار داشته است یا خیر؟

نوبخت در ادامه بیان کرد: امروز دوستان ما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها با حضور در جلسه هیئت دولت به ارائه گزارشی از نحوه اجرای این قانون پرداختند تا با استفاده از آن بتوانیم در اجرای مرحله سوم هدفمندی یارانه‌ها، کارایی بیشتری داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج