۶۴۷۵۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

لاریجانی: ایران و آذربایجان، دوست خواهند ماند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان به سال های دور برمی گردد و این دو کشور همیشه دوست و پشتیبان یکدیگر خواهند بود.

خبرگزاری ایلنا: علی لاریجانی امروز (یکشنبه) در دیدار با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوستی خود با آذربایجان ثابت قدم است و همیشه هم در کنار دوستان خود خواهند ماند.

وی افزود: قرابت فرهنگی میان دو کشور بسیار زیاد است و این دلیل محکمی است که لزوم گسترش روابط اقتصادی و سیاسی را می طلبد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شرایط فعلی منطقه و ناامنی های موجود در آن باعث شده است که روابط سیاسی و امنیتی خود را گسترش دهیم تا بتوانیم به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک نماییم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری های بیشتر در حوزه نفتی دریای خزر، تاکید کرد: گفتگوهای مناسبی میان روسای جمهور دو کشور در این باره صورت گرفته و ما امیدواریم که خزر بستر صلح و آرامش و همکاری های گسترده باشد.

همچنین در این دیدار واصف طالب اف گفت: جمهوری خودمختار نخجوان دولتی در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان است و مجلس خودش را دارد و ۷ نماینده از جمهوری خودمختار برای مجلس ملی انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: به جرأت می توان گفت که رابطه میان ایران و آذربایجان، رابطه ای مبتنی بر دوستی و برادری است و این دوستی میان دو کشور همیشگی خواهد بود.

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، تصریح کرد: سفر توریست های بی شمار از دو طرف بیانگر قرابت و نزدیکی میان دو ملت است که امیدواریم این تعداد بتواند در آینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی دو کشور می توانند نقش ارزنده ای در ارتقاء سطح روابط داشته باشند و تاکنون نیز این گروه فعالیت های زیادی داشته است.

واصف طالب اف در پایان بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج