جنجال حضور مجری تلویزیون در تبلیغات
مسوول تبلیغات اداره كل ارشاد استان تهران با اشاره به استفاده از چهره یک زن مجری در بيلبوردهاي تبلیغاتی شهر تهران گفت: در این بيلبورد بهگونهاي تصویر این خانم كار شده كه بیشتر تمركز روی صورت وی است تا تبلیغ آن محصول.
مریم ارسنجانی با بیان این مطلب افزود: استفاده از چهره زنان در تبلیغات تجاری كه مربوط به حوزه زنان باشد، اشكالی ندارد، اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن میشویم.
در هفتههای اخیر، بيلبوردهاي یک شركت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر دیده میشود كه از چهره یک زن برای تبلیغات خود استفاده كرده است، در حالیكه طبق قانون تبلیغات مصوبه سال ۱۳۸۵، استفاده از چهره زنان در آگهیهاي تجاری ممنوع است.
وی ادامه داد: در تبلیغ اخیر چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمیتوان ایرادی گرفت، اما واحد تبلیغات ارشاد تهران روی این مساله كه چهره زن مجری بیشتر از لوازم خانگی به چشم میآید، سوال دارد كه آن را به واحد تبلیغات وزارتخانه ارسال كردهايم.
مسوول واحد تبلیغات ارشاد استان تهران تصریح كرد: یكی دیگر از ایراداتی كه میتوان به این تبلیغ گرفت استفاده از چهره این زن برای تبلیغات خارجی بود، در حالی كه تاكید شده كه باید از چهره زنان در تبلیغات داخلی استفاده شود.
ارسنجانی با بیان اینكه تبلیغ اخیر از سوی واحد تبلیغات وزارت ارشاد تایید شده است، گفت: این محصول چون در سطح اتوبانهای كشور قصد تبلیغ داشته، از وزارتخانه مجوز گرفته كه ما اخیرا در این زمینه نامه به این واحد زده و موارد اشاره شده را تذكر دادیم.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
ارسال نظر