۴۹۵۱۹۶
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

چراغ سبز ایران برای بهبود روابط با عربستان

سفارت ایران در پکن در بیانیه ای در خصوص آمادگی چین برای میانجیگری بین تهران و ریاض، با استقبال از ایفای نقش سازنده چین در منطقه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف رژیم سعودی به همه تلاش های سازنده خوشامد گفته است.

خبرگزاری فارس: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در پی اظهارات وزیر خارجه چین مبنی بر آمادگی پکن برای میانجیگری بین تهران و ریاض در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: ضمن ارج گذاری به حسن نیت دولت جمهوری خلق چین در خصوص میانجیگری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اعلام می دارد که اختلاف بین دو کشور همسایه ایران و عربستان اصولا اختلاف نظر در دیدگاهها، عملکرد و سیاست های اعلامی و اعمالی است.

در این بیانیه آمده است: عربستان سعودی با اتخاذ و اجرای سیاستهای فرقه گرایانه، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و نیز حمایت مادی و معنوی از گروههای تروریستی و تکفیری، منطقه و جهان را بی ثبات و ناامن ساخته است. دخالت آشکار این کشور در امور داخلی همسایگان و ایفای نقش بی ثبات کننده در منطقه و قریب به دو سال تجاوز بی رحمانه به مردم بی دفاع یمن از عربستان عنصری بی ثبات ساز و ناسازگار با همه هنجارهای پذیرفته شده جهانی ساخته است.

سفارت ایران در پکن در ادامه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط خطیر منطقه و ضرورت نیاز همه کشورها به ثبات و امنیت، همواره در راستای کاهش تنش با همسایگان گام برداشته و هنوز از اینکه برخی کشورهای مسلمان منطقه به درک چنین ضرورتی برسند ناامید نشده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: در جهانی بسر می بریم که ثبات و امنیت کشورها به هم تنیده و وابسته است و هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در مناطق بحرانی با اعمال سیاست های یکجانبه و گاه مخرب ایفای نقش کند.

در پایان بیانیه سفارت کشورمان آمده است: از این رو جمهوری اسلامی ایران برخلاف رژیم سعودی به کلیه تلاش های سازنده خوشامد گفته و در آخرین مورد از پیشنهاد امیر کویت برای برقراری گفتگو و مفاهمه در منطقه استقبال کرده است که در راستای همین سیاست از ایفای نقش سازنده جمهوری خلق چین در منطقه استقبال می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به عربستان سعودی باید باج بدیم کار ما به کجا رسید؟

    • بدون نام

      ملک حجاز مال ماست

    • بدون نام

      دولت میخواد به عربستان چراغ سبز نشون بده، خیال نکنه حمایتی از جانب ما مردم درین باره خواهد داشت.

    • کارشناس چراغ

      بفهم که عربستان سعودى اون کشور ضعيف 40سال پيش نيست همان طور که ايران الان اون ايران قدرتمند با قدرت منطقه اى و ائتلاف قوى 40سال پيش نيست !

    • علی

      به نظرم در مقابل این همه توهین از سوی عربستان کار درستی نیست که منت کشی هم بکنیم. ما نباید عزت ملی و ملت مون رو نابود کنیم.

    • بدون نام

      چراغ سبز نشان دادن ایران نشان از حسن نیت ایران است امیدوارم کشور عربستان هم از این فرصت بدست امده حداکثر استفاده را بکند چون دشمنی کردن با یکدیگر به نفع هیچ کشوری نیست .ایران به این نتیجه رسیده امیدوارم هر چه زودتر عربستان هم به این نتیجه برسد.

    • احمد ایرانی

      من به سیاست خارجی ایران اعتماد دارم ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج