۴۳۳۴۵۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

برای گرفتن وام مسکن چقدر اوراق بخریم؟

زوج‌های تهرانی می‌توانند برای استفاده از وام مسکن تقریبا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق تسهیلات مسکن خریداری کنند، همچنین زوج های غیر تهرانی بنا به محل سکونتشان باید از۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسه خریداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: زوج‌های تهرانی می‌توانند برای استفاده از وام مسکن تقریبا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق تسهیلات مسکن خریداری کنند، همچنین زوج های غیر تهرانی بنا به محل سکونتشان باید از۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسه خریداری کنند.

در معاملات سه‌شنبه گذشته فرابورس ایران، اوراق تسهیلات مسکنِ شهریور ماه ۱۳۹۴، به قیمت تقریبا هر برگ ۷۵ هزار و ۷۱۳ تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و در طرف مقابل اوراقِ خرداد ماه ۱۳۹۳، با حدود قیمت ۷۲ هزار تومان کمترین قیمت معاملات را از آن خود کردند.

زوج های تهرانی با خرید ۲۰۰ برگ از اوراق تسهیلات مسکن می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به این مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام جعاله تعلق می‌گیرد با این حساب برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام با قیمت هر برگ تقریبا ۷۵ هزار تومان، زوج‌های تهرانی باید ۱۵ میلیون تومان اوراق بخرند که این مبلغ با احتساب ۱۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۲۰ برگ بهادار با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند در مجموع باید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صرف خرید ۲۲۰ اوراق شود.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید ۱۲ میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق وام جعاله، باید در مجموع برای خرید اوراق مبلغ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

زوج‌های ساکن در سایر مناطق غیر از دو مورد ذکر شده در بالا، می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که با قیمت هر برگ تقریبا ۷۵ هزار تومان، باید ۹ میلیون تومان بابت خرید این ۱۲۰ برگ بپردازند که این مبلغ به علاوه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که برای اوراق مربوط به وام جعاله پرداخت خواهند کرد باید در مجموع ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صرف هزینه ۱۴۰ برگ بهادار کنند.

لازم به توضیح است که مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۹ میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دیگر افراد باید مبلغ شش میلیون تومان پرداخت کنند، البته مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم بابت خرید ۲۰ ورق برای وام جعاله بر این مبالغ اضافه می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می‌شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش زمان باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است.

در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی برای خرید اوراق به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بانک مسکن فقط به یکی از زوج های جوان با اوراق وام میده و نفر دوم باید حتما به مدت یک سال مبلغ 30 میلیون تومن سپرده گذاری کرده باشه تا بتونن هر دو وام زوج های جوان 9.5 درصد رو بگیرن

    • مهدی پور

      بانک مسکن با اوراق و کاغذ بازی ملت را سرکار گذاشته.اصلا" اوراق وام نباید پولی باشد!!!

    • بدون نام

      سلام هر سهام500ت اگه 10 م میخواهی 20 سهم نیاز داری

    • بدون نام

      ازباانک مسکن کلاهبردارتر خودشه با ترفندها واینکاغذ بازیها پدر مردمو در آورده مسئولین دلسوز هم که فقط به فکر پرکردن جیبای خودشون وآقازاده هاشونن .لطفا بدون سانسور بنویسید

    • علی کرمانشاه

      دیگه بانکی بجز بانک مسکن تو این کشور نبود که مردم بیچاره را به آن بسپارید اگر دولت قصد کمک به مردم را دارد پس این 16500000تومان را بابت خرید اوراق وام مسکن را بابت چه از مردم قبل از پرداخت وام مسکن دریافت میکند .و در هیچ حسابی منظور نمیگردد.آیا رشوه است یا حق دلالی برای خرید امتیاز وام پس بهره سرسام آوری که طی مدت اقساط میگیرد و سند ملک کلا در رهن بانک است و هیچ حقی برای مالک تا پایان اقساط قائل نیست این دیگر چه نوع است میگویند این مبلغ قبلا توسط کسانی که پولدار بودند و در نوبت گرفتن وام ساخت و خرید مسکن بودند و بعد از گذشت مدتی کنوبت دریافت خود را میفروختند حالا بانک مسکن خود اقدام به فروش نوبت میکند و دست مردم را کوتاه کرده و خود این نوبت را به مشتریان به مبلغ فوق میفروشند و در هیچ حسابی ثپت نمیشود .دست دولت درد نکند که واقعا به فکر مسکن توده های مردم است و دست دلالان را کوتاه کرده و بانک مسکن را جایگزین نموده و مقطوع از گیشه بانک امتیاز خرید وام میفروشد و این درآمد مشروع را به عنوان پاداش و حقوق نجومی و وام بی بهره به مسئولین بانکها و موسسه ها پرداخت میکند و آنها را نیز ذخیره انقلاب میدانند .و خون مردم را به هر وسیله میکشند و در فیش های حقوق به ان رشوه گیران و ارتشاعگر و مختلص پرداخت میکند .دست دولت درد نکند کاه این را یکی از طرح های جایگزین مسکن مهر قرار داده تا مردم را اینگونه صاحب مسکن و بخش مسکن راد هم از رکود خارج کند .و کشور را از بحران اقتصادی نجات دهند و بازار کار و تولید را به جریان بیندازند.واقعا که اینها ذخایر انقلاب هستند و مشغول نجات مردم از گرانی و بیکاری و ایجاد بازار تولید و کار .

    • بدون نام

      پربهره ترین وام رابانک مسکن میده چون اول این مبلغ زیاد راازمشتری میگیره وسوخت میشه وبعدتازه بهره اصلی راازهمه پول میگیره به من به ظاهر 20میلیون ولی دراصل باکم کردن پول اوراق وبیمه وام 16میلیون دادبعداز5سال که خواستم ثصویه کنم حدود18میلیون گرفته بود16میلیون دیگه نقدی گرفت تاسندراآزادکرد

      پاسخ ها

      • منذر

        حالا مطمین هستم داری ماست به کیسه میکنی . نانت نبود ابت نبود وام گرفتی ؟ تازه رباه هم پرداخت کردی برو توبه کن وطلب غفران کن . نزول دادن ازگناهان کبیره است.

    • مورچه

      ترخدا خیلی داری لطف میکنی نمیگی ما کم جنبه ایم از فردا تو صف بانکیم واسه اوراق
      عمو جون کجای کاری طرف پول کرایه خونه نداره
      زمین از غصه میگرید
      راستی اونجا یه شبش کرایه چنده حلبی اباد رو میگم بد برداشت نکن
      من عاشقتم

    • بدون نام

      واقعا سود با نک مسکن زیا ده

    • علی کرمانشاه

      در سراسر دنیا دولتها وظیفه خدمات دهی به مردم را دارند و هزینه آن از مالیات تامین میشود و فقط یکبار در سال مردم مالیات میدهند و دیگر بابت اجناس و خریدهایی که طی طول سال میکنند دیگر مالیات نمیپردازند مثلا کارمندی که ماهیانه قبل از دریافت حقوق مالیات و بیمه آن را جدا کرده و کسر میکنند دیگر به سوپرمارکت و بنگاه خرید خودرو یا خرید زیور آلات که میکنند مالیات دیگر نمیدهند و یا مالیات مضاعفی بنام ارزش افزوده فقط یکبار ولی در ایران از بابت گرانی و کرایه تاکسی خرید لوازم مکنزل و خودرو و خوراکی درب هر مغازه ای که میروی بیش از ۲۰%هم فروشنده دوباره از تو میگیرد به اسم اینکه دولت از او گرفته و او از ما در میآورد که به دولت بدهد بعبارتی بیش از ۵۰%درآمد هر ایرانی بعنوان مالیات پنهان اخذ میشود و تازه از تک تک اعضای خانواده گرفته میشود در صورتی که کشورهای اروپایی خوانواده یک کد مالیاتی دارند که یکبار با آن کد پرداخت میشود و موقع خرید از فروشگاه ها کد را یاداشت بر فاکتور میکند که دوباره پرداخت نکند وقتی مسافر هم به فروشگاهی میرود برای خرید پاسپورت را نشان میدهی شماره آن را روی فاکتور ثپت میکتد و ۱۵%از مبلغ فاکتور بابت مالیات کسر و به مسافر برمیگرداند پچون در قانون اروپا و امریکا مسافر از پرداخت هرنوع مالیات معاف است تولیدات کارخانه ها دارای بارکد تولید و فروش است و طبق آن یکبار از تولید کننده و و کارمند هم ماهیانه یکجا مالیات خود را میدهد و دیگر بیرون موقع خرید مالیات از او کسر نمیکنند این یعنی عدالت و کار درست ولی در ایران یک معلم و کارگر ساده چند برابر اروپا مالیات پنهان به دولت میدهد و این وضع خدمات عمومی و شهر سازی کشور است تمام مالیاتها در ایران هزینه پاداشها و حقوق نجومی مسئولین میشود و شهر ویرانه و قابل زندگی نیست ولی کشور آنها مثل دسته گل است چون مالیات هزینه خدمات شهری و بهداشتی و راه سازی و خدمات عمومی میشود.ولی در ایران از این خبرها نیست مردهشور دولت لمپن و پیزولی ایران را ببرد فقط به فکر گران کردن خدمات دولتی و غارت مردم است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج