۴۱۶۶۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تلاش هیلاری و ترامپ در ۶ روز آخر

تنها ٦ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است؛ انتخاباتی که چشم همه مردم دنیا را به نتایج خود دوخته است.

روزنامه شهروند: تنها ٦ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است؛ انتخاباتی که چشم همه مردم دنیا را به نتایج خود دوخته است.
هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، نامزد‌ها و درواقع رقبای این انتخابات، بیش از پیش درحال تلاش برای جذب آرای مردم و به نتیجه مطلوب رساندن انتخابات هستند، اما با گذر زمان، قدرت این دو نفر برای تغییر جهت و نگاه مردم، روزبه‌روز کاهش می‌یابد. هردو کمپین انتخاباتی، همچنان تصمیمات مهمی برای اتخاذ رویکردهایشان دارند که می‌تواند بر نتیجه انتخابات و بیرون آمدن نام برنده و چگونگی بُرد او تأثیر بگذارد. در این‌جا می‌توان به چند عامل اصلی و تاثیرگذار در رأی مردم اشاره کرد:
تأثیر جنسیت
ماهیت تاریخی کاندیداتوری هیلاری کلینتون در ‌سال ٢٠١٦ تا حد زیادی، اما نه همیشه بر لحظات مهمی همچون گردهمایی دموکرات‌ها استوار بوده است. در روزهای پایانی رقابت، کلینتون و سایر دموکرات‌ها، آخرین استدلال‌های خود را برای قرار دادن رقیب در موضع دفاعی، بر موضوع آزار جنسی زنان توسط ترامپ متمرکز می‌کنند. هیلاری کلینتون روز سه‌شنبه در فلوریدا، بر حمایت خود از زنان و دختران تأکید کرد. کلینتون در آن مراسم توسط «آلیشیا ماچادو»، برنده سابق «مراسم ملکه زیبایی» معرفی شد؛ ماچادو - همسر سابق ترامپ- کسی است که پیشتر ترامپ، او را به خاطر بدنش مورد تمسخر قرار داده بود.
ماچادو پیشتر به رسانه‌ها گفته بود در دورانی که برنده مسابقه ملکه زیبایی جهان شده بود (۱۹۹۶)، ترامپ او را «ملکه خوکی» و همچنین «ملکه خانه‌دار» صدا کرده بود. شاید بیش از آن، دفاع پرزیدنت اوباما از کلینتون در اوهایو بود، جایی که اوباما صراحتا از مردان خواست که از خود بپرسند آیا صرفا به این دلیل که هیلاری کلینتون یک زن است، قضاوت نادرستی از وی دارند یا نه. این نخستین استدعای صریحی بود که مردان، از جامعه دموکرات‌ها در این انتخابات می‌شنیدند.
نقش حمایت جمهوریخواهان
برای ترامپ، تفاوت این‌که به چه میزان، کم یا زیاد، از کلینتون عقب‌تر است، به‌مثابه انگیزه‌ای برای حامیان جمهوریخواه او بوده است. در هر حال، مبارزات انتخاباتی در مورد مجموعه‌ای از موضوعات، برخلاف همه نامزدهای جمهوریخواه اخیر، موجب لغزش و سقوط ترامپ و دور شدن رأی‌دهندگان محافظه‌کار از او شده است. با دور شدن بسیاری از رهبران حزب جمهوریخواه از ترامپ، او همچنان در تلاش برای جمع کردن اعضای این حزب است: معاون اول ترامپ، مایک پنس، فرماندار ایندیانا، کسی است که از حامیان ترامپ خواست که با «بلیت ریاست‌جمهوری» آنها به خانه بروند. (استعاره از این‌که به انتخاب ترامپ توسط جمهوریخواهان اعتماد کنند.)
مایک پنس، یک سیاستمدار کارکشته با تمایلات محافظه‌کاری سنتی است که در بین جمهوریخواهان از اعتبار قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند به مثابه پارسنگ (وزنه تعادل) به منظور تعادل‌بخشی به تنش‌های اخیر بین ترامپ و محافظه‌کاران سنتی و اجتماعی عمل کند، گرچه پنس همچنان در مواردی با ترامپ اختلاف نظرهای آشکار دارد، اما انتخاب او موجب رضایت همه جمهوریخواهان بود. در هر حال، حمایت جمهوریخواهان، به تنهایی نمی‌تواند ترامپ را رئیس‌جمهوری بعدی کند، اما تنها از طریق بهبود و محکم کردن حمایت‌هاست که ترامپ می‌تواند در روز انتخابات به کلینتون نزدیک شود و نمره قبولی را از حزب جمهوریخواه بگیرد.
نقشه آرا تغییر می‌کند؟
هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ درحال مبارزه سرسختانه در چند ایالت بزرگ هستند: اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا. با این حال آنها در طول یک هفته گذشته خارج از نقشه سنتی سفر کرده و پول‌هایی را در تبلیغات تلویزیونی در مناطق غیرمنتظره خرج کرده‌اند. کلینتون قرار است امروز (پنجشنبه) در آریزونا باشد تا از ضعف ترامپ درمیان اسپانیایی زبان‌ها و سفیدپوستان آن منطقه به نفع خود استفاده کند.
ترامپ در اوایل این هفته از میشیگان و نیومکزیکو دیدن کرد تا تلاش کند که راه‌های جدیدی را برای پیروزی در این ایالت پیدا کند، جایی که هیلاری کلینتون، دارای رأی بیشتری است. سپس قرار است که به فلوریدا برگردد و در سه منطقه، برای سخنرانی توقف کند. درحالی‌ که دموکرات‌ها از این‌که می‌توانند جلوی ترامپ را بگیرند، اطمینان دارند، اما شانس آنها کمی بیشتر از جمهوریخواهان است: هیلاری کلینتون قرار است که روز جمعه، از دترویت دیدن کند. اگر ترامپ، در اینجا نیز ناامید شود، احتمالا در یک یا دو ایالت دیگر شکست خواهد خورد.
مقابله ترامپ با اوباما
اوباما با احساسات و شور و شوق زیاد درسخنرانی روز سه‌شنبه خود، دوباره نشان داد که چرا او، ارزشمندترین قائم‌مقام کلینتون است. او محبوب‌ترین فرد درسطح سیاست ملی و احتمالا منحصربه‌فردترین شخص درگرفتن آرای سیاهپوستان و افراد جوان است، درست در زمانی که دموکرات‌ها ازعدم مشارکت مردم، نگران هستند.
این موضوع، اوباما را فرد ارزشمندی برای کلینتون در ایالتی مثل کارولینای شمالی می‌سازد، جایی که پرزیدنت اوباما قرار است روز پنجشنبه، سخنرانی کند، اما برای ترامپ که درطول هفته گذشته تمام تلاش خود را برای پیروزی کرده است، پرزیدنت اوباما فردی خطرناک است؛ قدرت سخنرانی و سخنان غیرمنتظره اوباما، می‌تواند موجب تحریک و خشم شدید ترامپ شود. توصیه به مقابله با اوباما، به لحاظ سیاسی توصیه‌ای کاملا اشتباه خواهد بود. رفتاری که چندین‌بار ازسوی ترامپ سر زده و به نظر می‌رسد به ضررش تمام شده است.
حربه آخر، سیاست «حملات زمین سوخته»
مبارزات انتخاباتی، خصوصا درهفته آخر، به مثابه جنگی سرسختانه است که سیاست «حملات زمین سوخته» در آن دیده می‌شود. سیاست «حملات زمین سوخته» سیاستی استراتژیکی است که هرچیزی را که به کار دشمن می‌آید، را هدف قرار داده و از بین می‌برد. گرچه جنگ و جدال روزانه درمیان کمپین‌های انتخاباتی همچنان ادامه دارد، اما آقای ترامپ، کمپین‌های شکست‌خورده خود را برای تبلیغ علیه فساد هیلاری کلینتون به کار می‌برد؛ درحالی‌ که کلینتون و دستیارانش، ترامپ را برای فرارهای مالیاتی و همچنین به دلیل اتهامات تجاوز جنسی‌اش و نگرش گرم و دوستانه او درباره روسیه، خراب می‌کنند.
اگر ترامپ، از ابتدای رقابت، فردی تهاجمی و بی‌رحم بوده، کلینتون خود را به‌عنوان فردی نکته‌بین و سخندان و متعادل نشان داده است: او در روز سه‌شنبه گفت که امیدوار است بتواند مردم را برای رأی‌دادن به خودش، و نه برای مقابله با ترامپ، متقاعد کند، اما با همه این اوصاف، تلاش دقیق و متمرکز در این مرحله، گرچه بعید است، اما می‌تواند نگرش بسیاری را عوض کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج