آنتن صدا و سیما را بخر، جیب مردم را خالی کن!
صدا و سیما، آنتن می فروشد. این یکی از تلخ ترین واقعیت های رسانه ای است که قرار بود "ملی" باشد و دانشگاه عمومی.
اما حالا باید گفت که این گونه نیست. اگر تا دیروز، برخی شیادان در شبکه های ماهواره ای محصولاتی مانند مواد بهداشتی و دارویی و ... تبلیغ می کردند و سلامت مردم را به خطر می انداختند، امروز می توانند با صدا و سیما برای فریب افکار عمومی به توافق برسند. نه این که در قراردادشان بنویسند که ما می خواهیم مشترکاً سر مردم کلاه بگذاریم و سرکیسه شان کنیم بلکه کافی است صدا و سیما پولش را بگیرد و چشمش را بر روی نکات ریز تبلیغ ببندد تا بتوانند با اغراق های ماهرانه به مردم بگویند که با کرم ما پوست تان سه سوته صاف می شود، با شامپوی موهایتان در می آید،با سی دی ما زبان انگلیسی را به سرعت یاد می گیرید، با قرص مان لاغر می شوید، با نرم افزار ما قدرت یادگیری تان زیاد می شود و ... .
جالب اینجاست که این قبیل تبلیغات، نه در قالب تیزرهای تبلیغی که همانند برنامه های خود صدا و سیما و گاه با حضور مجریان آن - به ویژه در رادیو - روی آنتن می روند تا اثرگذاری اش به ویژه روی کسانی که با شگردهای تبلیغاتی آشنا نیستند، بیشتر شود.
واقعاً شرم آور است که کار صدا و سیما به جای رسیده که در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی اش، پول می گیرد و تبلیغاتی را روی آنتن می فرستد که نتیجه اش سرکیسه شدن افراد زیادی به نفع یکی یا چند شخص است؛ آن هم نه تبلیغات واقعی که دروغین!
اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که درباره چند شامپوی تبلیغ شده در صدا و سیماست، هر چند با تأخیر بود ولی از آن جهت که اشاره مستقیم به نام و نشان این محصولات و فریب افکار عمومی در تبلیغات صدا و سیما داشت و خالی از هر گونه محافظه کاری بود، بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود که هم صدا و سیما در این رویه که علیه منافع مردم است، تجدید نظر کند، هم با کسانی که به وسیله این تبلیغات دروغین، مردم را فریب دادند برخورد شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران و نهایتاً سازمان امور مالیاتی نیز به استناد تبلیغات یکی از این شرکت ها که در تلویزیون مدعی فروش ده ها یا صدها هزار بسته ای از محصولش بود، مالیات قانونی مربوطه را اخذ به حساب خزانه واریز نماید.
نمی شود که بیایند و روی آنتن صدا و سیما جیب مردم را در سطح وسیع خالی کنند و بعد هم بی آن که کسی معترض شان شود، بروند و به ریش مردم و نهادهای نظارتی بخندند و برای کلاهبرداری بعدی نقشه بکشند!
ای کاش به جای تبلیغ درمان های قلابی برای "ریزش مو"، فکری هم به حال "ریزش اعتماد" کنند... اگر تعقل کنند!
نظر کاربران
برنامه آشپزی نشون میدن در ده دقیقه، دو دقیقه آشپزی، هشت دقیقه قابلمه، جالبه که سوراخ روی درقابلمه را میگن سوپاپ اطمینان ! همه جوره آموزشیه، آشپزی،علمی،کلاه برداری و ....
بنده یکی از محصولات شامپو مارک ژیوار رو از برنامه خانواده اقای شجاعی مهر خریدم و هیچ تاثیری نداشت. و همش دروغ بود..ببینید چقد کلاشی که در برنامه ایی با این همه سابقه و مجری پر ادعایی مثل شجاعی مهربیاد و دروغ تحویل خلق الله بده انهم در رسانه ملی که .....شامپویی که اقای شجاعی مهر تبلیغ کرد وقرار بود باعث رشد مو بشه به مبلغ 300 هزارتومان به بنده فروخت و هیچ تاثیری نداشت خداوند ریشه دروغ را از این مملکت بکند
اره خیلیا ندونسته این شامپو روخریدن ک اون خانم داره تبلیغشو میکنه فکر میکنن چون از صدا وسیماست خوبه تضمینیه مردم گول اینارو نخرید همش الکیه دوستای من گرفتند هیچ فایده ای نداشت براشون هیچ حتی 1درصد
یعنی میگوئیدصدای وسیمای دزداست،گمان نکنم ،دزدی یعنی ازدیوار مردم بالارفتن،صدا وسیما که از دیوارفیزیکی کسی بالا نرفت
تبلیغات دروغ هنرمدیران موفق وامصیبتاچه برسررسانه میلی آمده یه کم ازخدابترسیدآه این مردم بزنه به کمرگردانندگان صداوسیمابه جزدروغ وفضای غم آلودش چیزی برای گفتن ندارد.
واقعاباعث تاسف است رسانه ملی که بایدعامل آرامش درجامعه باشدعامل فسادوتشویش واضطراب درجامعه است اخه مگه دروغ گودشمن خدانیست؟!!!!اگربه رسانه باصطلاح اسلامی اعتمادنکنیم پس به کدام رسانه میشوداعتمادکردمن فکرمیکنم بااین اوضاع واحوالات رسانه های مبتذل شرف دارد به این رسانه های دروغگو.
واقعا قحط الرجاله!