۳۸۹۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چاقوکش ها به نمایش عمومی در می آیند!

عضو هيأت رئيسه کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به قتل ۱۱۰۰ نفر با سلاح سرد در کشور گفت: با تصويب طرح ممنوعيت حمل سلاح سرد، دادستان‌ها با موافقت روساي دادگستري مي‌توانند عکس مجرمان را در رسانه‌ها منتشر کنند.

خبرگزا ری مهر : عضو هيأت رئيسه کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به قتل ۱۱۰۰ نفر با سلاح سرد در کشور گفت: با تصويب طرح ممنوعيت حمل سلاح سرد، دادستان‌ها با موافقت روساي دادگستري مي‌توانند عکس مجرمان را در رسانه‌ها منتشر کنند.

ابوالفضل ابوترابي اظهار داشت: طرح ممنوعيت حمل، نگهداري و فروش سلاح سرد به کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي ارجاع شده و اعضاي کميسيون بررسي‌ها در اين زمينه را آغاز کرده اند.

در اين طرح ممنوعيت شامل سلاح‌هايي خواهد بود که در ضرب و جرع عمدي، قتل و سرقت‌ها از آن استفاده مي‌شود، خواهد شد.وي پنجه بوکس، چاقوهاي ضامن دار، قمه، زنجير، شمشير و... را از مصاديق سلاح سرد مد نظر در اين طرح اعلام کرد و افزود: مجرمان به يک تا سه ميليون جريمه نقدي و شش ماه حبس محکوم خواهند شد.

عضو هيأت رئيسه کميسيون قضايي و حقوقي مجلس ادامه داد: در اين طرح به دادستان‌ها اجازه داده شده با صلاح ديد روساي دادگستري چهره و اسامي مجرمان را قبل از تاييد حکم در رسانه‌ها منتشر کنند.ابوترابي تصويب و اجراي اين طرح را باعث کاهش جرايم خشن به خصوص قتل در جامعه دانست و گفت: سالانه ۱۱۰۰ فقره قتل با سلاح سرد در کشور رخ مي‌دهد.

از سوي ديگر ۹۰ درصد اين قتل‌ها در نزاع‌هاي خياباني رخ مي‌دهد که طرف‌هاي درگيري جوانان هستند. در حال حاضر علاوه بر قتل در جرايم ديگري مانند تجاوزبه عنف، سرقت به عنف و زورگيري از سلاح سرد استفاده مي‌شود.

نماينده مردم نجف‌آباد، تيران وکرون در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: همانطور که ممنوعيت سلاح گرم در جامعه باعث کاهش وقوع جرايم با اين سلاح شده، اجراي ممنوعيت در خصوص سلاح سرد هم باعث کاهش جرايم خشن در جامعه مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج