نارضایتی ناجا از از کیفیت خودروهای داخلی
جانشین فرمانده ناجا در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در مصاحبههای اخیر خود از کیفیت خودورهای داخلی رضایت نداشتید در حال حاضر نظرتان چیست، گفت: همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخل کشور راضی نیستیم.
وی با اشاره به اینکه بدون رسانه اگر امنیت عینی ایجاد شود آرامش حاکم نیست، افزود: نیروی انتظامی از تلاش رسانهها بابت ایجاد امنیت و آرامش در جامعه سپاسگزار است.
جانشین فرمانده ناجا درباره طرح دریا در استانهای شمالی، گفت: مسؤولان دریابانی سه استان مازندران، گیلان و گلستان جلسهای را در خصوص طرح دریا برگزار کردند.
وی با بیان اینکه مردم از دریا بهعنوان مواهب طبیعی خدادادی استفاده میکنند، ادامه داد: باید بستری ایجاد شود تا در چارچوب قوانین و مقررات از طرح دریا استفاده شود.
مؤمنی با اعلام اینکه ۱۰۵ طرح دریا در مازندران و گیلان اجرا شده است، تصریح کرد: امنیت اخلاقی، بهداشت و ایمنی در طرح دریا باید رعایت شود و در این خصوص نظارت مستمری هم باید صورت گیرد.
وی از کاهش میزان غریق در دریای مازندران خبر داد و گفت: امسال ۵۹ نفر در دریای مازندران غرق شدند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش غریق داشتیم.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه تمام غرقشدههای دریا در خارج از طرح بوده است، افزود: توصیه ما به مردم حفظ و رعایت هنجاریهای اجتماعی است تا سفر امن و آرامی را با همکاری نیروی انتظامی برای خود رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با بهکارگیری و استقرار یکهزار نیرو در ایجاد امنیت و طرح دریا در مازندران خدمات میدهد.
بابایی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در اجرای قانون تلاش میکند، بیان کرد: هرجا تخلفی صورت میگیرد بر اساس قانون ناجا باید حضور یابد و مردم هم باید با تماس به ۱۱۰ پلیس را در جریان تخلفات قرار دهند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش میزان تخلف قمار در کشور و میزان پروندههای قضایی در این خصوص چه میزان است، گفت: آماری که ناشی از افزایش قمار کشور را بهصورت جمعبندی نداریم و اگر در این خصوص مواردی را پلیس مشاهده کند بهصورت جرم مشهود برخورد میکند.
جانشین فرمانده ناجا از برخورد قانونی با تخلفات اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: یکی از اولویتهای نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق است که از همه ظرفیتها برای مقابله با این پدیده استفاده میشود.
وی با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق کشف شده است، افزود: نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش در کشف کالای قاچاق داشتیم.
مومنی با بیان اینکه در کشف کالای قاچاق بیش از ۱۴۰ باند دستگیر و متلاشی شدند، تصریح کرد: با اقدامات صورتگرفته هزینههایی که قاچاقچیان باید بپردازند بیش از درآمد است.
وی در خصوص برخورد با شرکتهای هرمی در کشور گفت: تعداد زیادی پرونده از شرکتهای هرمی به دستگاه قضایی ارسال شد و پلیس هم نظارت دقیق در برخورد و کاهش اینگونه فعالیتها دارد.
جانشین فرمانده ناجا در خصوص ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه، اظهار کرد: اولویت کار امسال نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا، سرقت، امنیت اخلاقی و اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، جرائم عمومی و اجرای آموزش مستمر است.
وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد فعالیت نیروی انتظامی در بحث امنیت اخلاقی و اجتماعی افزایش یافت، اضافه کرد: ۲۷ دستگاه اجرایی در طرح ایجاد امنیت اخلاقی، عفاف و حجاب دخالت دارند.
مومنی به اقدامات موثر راهنمایی و رانندگی در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴ و ۸۵ تعداد کشتهها در کشور با ۷ میلیون خودرو به ۸ هزار نفر رسیده بود در حال حاضر با ۱۸ میلیون خودرو تعداد کشتهها به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت و ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر کشته کاهش یافت خوب است اما باید این میزان به صفر و یا حداقل برسد.
وی با اعلام اینکه نظارت در نیروی انتظامی سختگیرانه است، بیان کرد: سامانه ۱۹۷ برای نظارت تعریف شده است و هرگونه گلایه و شکایت مردمی از پلیس از این طریق منتقل میشود.
جانشین فرمانده ناجا در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در مصاحبههای اخیر خود از کیفیت خودورهای داخلی رضایت نداشتید در حال حاضر نظرتان چیست، گفت: همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخل کشور راضی نیستیم.
نظر کاربران
والله بلایی سر مردم اوردن که ما فکر میکنیم ........عم با خودرو سازان بده بستون دارن وگر نه این همه ادم بر اثر تصادف و قوطی های روغنی میمیرن این همه نارضایتی هیچی توی اعتراض و مردن نیست ما مردم بیکسیم
خودمان بسازیم ما که احتیاج به ارتباط با کشورهای پیشرفته نداریم
باسلام شما چهار صفحه خبر نوشتید اما هیچ ربطی به تیتر خبرتان نداشت در باره همه چیز نوشتید بجر تیتر خبرتان واقعا متاسفم که هم وقت خودتون میگیرید هم مردم یکم درک کنید خبر کوتاه مفید خیلی بهتر از وراجی کردم هست
درود بر سردار مومنی واقعا از سعمیم قلب دوستتان داریم لطفا در مورد خودرو آرزوی مردم را بر آورده کنید امید ما شمائید
وقتی که بحث امنیت مردم و خانواده ها در میان باشد باید راهنمایی و رانندگی بصورت مستقیم وارد عمل شود چرا با کوچکترین حرکت مردم را به اسم حفاظت از جان جریمه میکنند ولی اینجا که ایرانخودرو و سایپا با مونتاژ ارابه های مرگ و گاریهای بی کیفیت جان مردم را بصورت آشکار به خطر می اندازند مداخله نمیکند پس سازمان استاندارد کجاست؟وظیفه اش اصلا چیست؟شورای رقابت که اسم نامفهوم دارد کجاست؟شورای رقابت یعنی چه اصلا وقتی که یکطرفه طرف زباله سازان را میگیرد در واقع شریک جرم آنها محسوب میشود.یعنی شورای غیر رقابت نمیداند که زباله سازان قیمت زباله های خود را سه برابر کرده اند ولی درعوض کیفیت گاریها را نیز سه برابر کاهش داده اند!!!؟تا کی این شورای بی معنی میخواهد به زباله سازان چراغ سبز نشان دهد؟بیست سال است که ایرانخودرو و سایپا با مونتاژ پژو و پراید جان مردم را میگیرد ولی هیچ تغییری در کیفیت و حتی شکل ظاهری ماشینها صورت نداده است و سایپا پراید را به وانت پراید تبدیل کرده که بسیار خطرناکتر و کشنده تر شده است.در بازاری که غیر رقابتی و کاملا انحصاری میباشد وجود شورای رقابت هیچ منفعتی ندارد و حتی بارها دیده شده که این شورا به نفع خودروسازان عمل کرده است و وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است و حقوق مصرف کنندگان را پایمال کرده است.
کیفیتی وجود خارجی ندارد که راضی باشند یا نباشند.فقط کاش یه خودروساز خارجی در ایران فعالیت آزاد داشت و درس بزرگی به زباله سازان سایپا و ایرانخودرو میداد.