۳۴۳۱۸۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

پرداخت وام‌ میلیاردی به بنگاه‌های کوچک

وزیر صنعت با تشریح شرایط تسهیلات‌دهی بانک‌ها به ۷۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و بیان جزئیاتی از تقاضاهای ثبت شده برای دریافت این تسهیلات، عنوان کرد: بانک‌ها وعده داده‌اند از این هفته کار بررسی تسهیلات‌دهی را شروع کنند.

اقتصادنیوز: وزیر صنعت با تشریح شرایط تسهیلات‌دهی بانک‌ها به ۷۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و بیان جزئیاتی از تقاضاهای ثبت شده برای دریافت این تسهیلات، عنوان کرد: بانک‌ها وعده داده‌اند از این هفته کار بررسی تسهیلات‌دهی را شروع کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص جزئیات تسهیلات دولت به صنایع کوچک و متوسط اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی برای ما بهبود اشتغال و رشد اقتصادی حائز اهمیت است، برای احیای ۷۵۰۰ واحد صنعتی راکد این تسهیلات در نظر گرفته شده، چرا که صنایع کوچک به خاطر ماهیت‌شان نمی‌توانستند با توجه به ضوابطی که سیستم بانکی دارند، تسهیلات بگیرند.

او افزود: برخی از این صنایع تاکنون توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند اما اغلب آنها یا بدهی معوقه دارند یا چک برگشتی. بنا به دلیلی این واحدها نتوانسته‌اند چک خود را وصول کنند و به دلیل بدهی مالیاتی که این واحدها داشتند، نتوانسته‌اند مالیات خود را پرداخت کنند که همه این گونه مسائل موانعی برای دریافت تسهیلات آنها بوده است.

نعمت‌زاده با اشاره به کفایت سرمایه این واحدها به عنوان مانع دیگر دریافت تسهیلات تصریح کرد: بعضی از این واحد‌ها با یک میلیون تا ۱۰ میلیون تومان تولید خود را شروع کردند و در حال حاضر سطح تولیدشان گسترش پیدا کرده اما به دلیل مصوبه دولت مبنی بر اینکه باید ارزش سهام این واحدها ۲۰ درصد کل تسهیلات باشد، آنها نتوانسته‌اند از تسهیلات بانکی بهره‌ای ببرند. مثلا کارخانه‌ای که قصد دارد ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند، باید ۲۰ میلیون تومان سرمایه اولیه داشته باشد و این در حالیست که واحدهای کوچک‌تر اصلا این طور نیستند و مشاهده کردیم که برخی از آنها حتی با ۱۰، ۱۵ میلیون تومان و حتی گاهی با ۱۰۰ هزار تومان هم بنگاه تولیدی خود را تاسیس کرده‌اند.

وزیر صنعت در ادامه افزود: به همین دلیل این موضوع در هیات دولت مطرح و قرار شد برای بنگاه‌های صنعتی کوچک شرایط جدید و استثنایی قائل شویم. چرا که این واحدها در راستای رفع مشکلات اقتصادی‌شان به دلیل همین محدودیت‌ها نتوانستند طی دو سال گذشته تسهیلاتی از دولت دریافت کنند. در حالی که دولت به این نتیجه رسیده که باید برای این‌ واحدها شرایط ویژه تعریف کند و با تاکید دولت و ستاد فرهاندهی اقتصاد مقاومتی سیستم بانکی و سیستم مالیاتی از این درخواست تمکین کرده و سیستم تامین اجتماعی هم پیرو آن تمکین کرده است.

نعمت‌زاده با اشاره به شرایط سخت و بحرانی واحدهای کوچک و متوسطی که با پرسنل ۱۰۰ نفر اداره می‌شوند، به اقتصادنیوز گفت: واحدهای بزرگ اوضاع متفاوتی دارند به دلیل اینکه وام‌ آنها مبالغ سنگین‌تری دارند. از این رو ما برای واحدهای کوچک تا سقف یک میلیارد تومان وام تصویب کردیم و واحدهای متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کارکن را دو میلیارد تومان سقف تعیین کرده‌ایم تا بانک‌ها به آنها تسهیلات بدهند و چرخه آنها دوباره راه بیفتد.

وزیر صنعت با اشاره به سامانه آنلاین برای ثبت تقاضای این واحدها افزود: تاکنون ۱۵۹۷۴ فقره تقاضا در این سامانه ثبت شده است.از این میزان ۱۲.۵ هزار تقاضا مربوط به واحدهای موجود است و بیش از سه هزار تقاضا هم مربوط به طرح‌هایی برای شروع کار است. از این درخواست‌ها ۲۳۵۶ تقاضا در استان‌ها بررسی شده که این‌ها نیاز عمدتا منابع مالی دارند و با تزریق منابع چرخ این واحدها می‌تواند روان بچرخد و ۱۷۳۲ مورد هم به بانک‌ها معرفی شدند. بانک‌های تجارت، سپه و صادرات از جمله بانک‌هایی هستند که تاکنون کارهایی انجام داده‌اند و بانک‌ها وعده داده‌اند از این هفته کار بررسی تسهیلات‌دهی را شروع کنند.

او افزود: در هیات دولت تصمیم گرفته‌ایم که بانک‌ها در شعب خود ساعات کار بیشتری بگذارند تا صنایعی که شرایط ویژه‌ای دارند زودتر وام بگیرند و اگر موانعی را بانک‌ها می‌بینند به کارگروه‌ها منعکس کنند. در واقع دنبال این هستیم که تسهیلات ۷۵۰۰ واحد به زودی پرداخت شود و واحدهایی که راکد مانده‌اند و نیمه‌تمام رها شده‌اند دوباره فعال شوند. چرا که در این صورت ۱۵۰ هزار شغل جدید با را‌ه‌اندازی این طرح‌ها به وجود خواهد آمد که این کمک بسیاری به بهبود اشتغال کشور می‌کند.

پیش از این هم وزیر صنعت در خصوص سقف پرد اخت تسهیلات بانک‌ها به این واحدها گفته بود: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله و با سود ۲۰ و ۲۲ درصد خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بسلامتی پول خروج عده ایی از وطن جور شد سلام شبهای ..... بخیالتون با این وامهایی که بنگاههای کوچک میگیرن چرخه کار رو فعال میکنن ، خیر عزیزان وام رو میگیرن و فرار میکنن و کمبودش رو ملت دوباره باید از جیبشون بدن

    • اردشیر

      خدا کنه این وامها بدست اهلش برسه تا در اقتصاد این مرز و بوم تحول اساسی پیش بیاد و کمی هم قشر کم در آمد روی خوش سکه را ببینند

    • عزیزالعلی

      سلام علیکم خیلی جالب وخبرخوشحال کننده است من یکی ظررکرده این موضوع بنگاه کوچک طرع گشت گیاهان داروی 50هکتارباتمام مکانیزه اب یاری قطریی هستم اولان قراربودمنابع طبیعی دراختیارم 50هکتارزمین بزارم سه سال دوندگی از12هزارادرهاستعلام بهم داده بودن تاجواب استعلام گرفتم دوروره 350الی 40ملیون تومان ازجیب خودحزینه کردم اخرش نتیجه این زمین نگرفتم بعدیک هکنارزمین جهت بارواربندی بره 500راسی دباره شروع کردم استعلامات بعداز2سالونیم زمین تحویل گرفتم شروع کردم دنبال وامش 187ملیون تومان تصبیب شوده حضرات بانک دوبرابرمبلغ وثیقه درخواست نمودن تاگشتم وگشتم وگشتم وثیقه اجاره جورکردم تکمیل پرونده ام اماده شوده حضرات بانک فرمودن که باید20%بیست درصددرزمین کارکرده باشم تاقسط اول پرداخت کنند باقرض وماشین بچه هام فروختم شروع کردم به امیده وام هروزدربانک هنگاریک گداگرفتم یروز مدیرنیستش یروز کارشناس ماموریته تایک ابلاقیه ازمنابع طبیعی برام امداقای فلانی این طرح شمالغوشوده چرااین حزینه که من کردم توی بیابون چیه میشه هیچ جوابی تاهالانگرفتم وهالابااجازه ریس جمهورعزیزمون ومسئولان محترم تاكسي كارميكنم كه حفظ ابروي خودم وخانواده ام ا بكنم لاحوله ولاقوه الا بالاالعلی العظیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج