۳۴۱۴۰۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دموكرات‌ ها متحد شويد

هیلاری کلینتون سه‌شنبه‌شب از آخرین دور از انتخابات مقدماتی در واشنگتن دی‌سی نیز پیروز بیرون آمد تا رقابت‌های درون‌حزبی طولانی و بعضا کابوس‌وار دموکرات‌ها عاقبت به پایان رسد؛ اختتامیه‌ای که اگرچه اختلاف آرای وکالتی بانوی اول سابق آمریکا را نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش به حدود ٤٠٠ رأی رسانده و تکلیف نامزدی نهایی حزب را به وضوح روشن کرد.

روزنامه شرق: هیلاری کلینتون سه‌شنبه‌شب از آخرین دور از انتخابات مقدماتی در واشنگتن دی‌سی نیز پیروز بیرون آمد تا رقابت‌های درون‌حزبی طولانی و بعضا کابوس‌وار دموکرات‌ها عاقبت به پایان رسد؛ اختتامیه‌ای که اگرچه اختلاف آرای وکالتی بانوی اول سابق آمریکا را نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش به حدود ٤٠٠ رأی رسانده و تکلیف نامزدی نهایی حزب را به وضوح روشن کرد.

اما به نظر می‌رسد هنوز راه درازی در پیش دارد تا ناراضیان بیدارشده دموکرات را بار دیگر به دامان این حزب بازگرداند؛ حتی اگر بسیاری سعی داشته باشند دیدار روز سه‌شنبه هیلاری با رقیب شکست‌خورده‌اش برنی سندرز را به عقب‌نشینی سناتور مستقل و سوسیالیست ورمونتی که در یک سال گذشته به کابوس رهبران دموکرات بدل شده بود، تعبیر کنند. هتل کاپیتال هیلتون در واشنگتن دی‌سی در حالی عصر سه‌شنبه گذشته به مدت دو ساعت میزبان کلینتون و سندرز بود که این دو پس از پایان نشست، ترجیح دادند بدون سخن‌گفتن با خبرنگاران، به‌سرعت هتل را ترک کرده و هرگونه اظهارنظری درباره دیدارشان را به انتشار بیانیه‌هایی جداگانه موکول کنند؛ بیانیه‌هایی نسبتا مشابه که بسیار موجز و حساب‌شده، فضای گفت‌وگو را مثبت ارزیابی کرده و از توافق دو طرف برای همکاری به منظور شکست دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، در انتخابات نهایی ماه نوامبر خبر داده‌اند.

دراین‌میان، کمپین کلینتون با صراحت بیشتری درباره این دیدار سخن گفته و اعلام کرده دو نامزد درباره مسائل متعددی به توافق رسیده‌اند که از جمله می‌توان به افزایش حداقل دستمزدها، جلوگیری از نفوذ پول‌های ناشناس در عرصه سیاست و کاهش هزینه‌های تحصیلی اشاره کرد. ایجاد اتحاد حزبی همچنین در حالی یکی از محورهای بیانیه کلینتون بوده که سندرز در بیانیه خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

در حقیقت، سناتور ٧٤ساله ورمونتی هنوز که هنوز است شکست را نپذیرفته و امید دارد تا با اتکا به پشتوانه مردمی خود، امتیازات بیشتری از کلینتون و رهبران جریان اصلی دموکرات‌ها بگیرد. شاهد این مدعا نیز سخنان او در کنفرانس مطبوعانی روز سه‌شنبه بود که تنها ساعاتی پیش از نهمین شکست او در ١٢ رقابت انتخاباتی اخیر، حکایت از باقی‌ماندن او در عرصه رقابت‌ها تا کنگره حزبی ماه جولای داشت. سندرز در سخنانی که احتمالا چند ساعت بعد در دیدار با کلینتون نیز تکرار شده، خواهان برپایی اصلاحاتی اساسی در ساختار حزب دموکرات شده بود؛ اصلاحاتی که از منظر او در گام اول متضمن جایگزینی رهبر کنونی کمیته ملی دموکرات‌ها یعنی دبی واسرمن شولتز است.

سندرز همچنین در حالی بر لزوم حذف قدرت ابرنمایندگان، برپایی هرچه آزادانه‌تر انتخابات مقدماتی از طریق اعطای حق رأی به مستقل‌های غیرحزبی و البته تدوین یکی از مترقی‌ترین برنامه‌های سیاسی در تاریخ حیات حزب دموکرات تأکید کرده كه به گفته او، همین حالا نیز زمان برای اعمال چنین تحولات بنیادینی بسیار دیر است. نامزد سوسیالیست دموکرات‌ها در انتخابات جاری ریاست‌جمهوری، ضمن اشاره به آنکه ایالات متحده امروز به حزبی نیازمند است تا حامی طبقه متوسط در حال افول و ٤٧ میلیون‌نفری باشد که در فقر زندگی می‌کنند و در برابر حرص و طمع و منافع خاص گروهی از قدرتمندان بایستد که بر همه ابعاد حیات سیاسی و اقتصادی شهروندان چیره شده‌اند، مدعی شد کارزار ١٤ماهه او با اتکا به قدرت حامیان مردمی‌اش، این پیام را به گوش رهبران حزبی رسانده که آنان هیچ‌گاه تسلیم وضع موجود نخواهند شد.

سندرز که بناست در سایه کاهش فعالیت‌های انتخاباتی‌اش، امروز در یک سخنرانی ویدئویی با طرفداران خود از برنامه‌های آتی خود سخن گوید، در ایمیلی که خبر از سخنرانی آنلاینش می‌داد، خاطرنشان کرده از روزی که پا به عرصه انتخابات گذاشته، نه به دنبال رقابت با کسی، بلکه در پی ارائه سیاست‌هایی نوین و فراگیر برای مقابله با بحران‌های زمانه بوده است؛ ادعایی که به گفته او، حتی پس از پایان انتخابات نیز همچنان پابرجا بوده و به‌هیچ‌عنوان مانع از ادامه انقلاب سیاسی مدنظر او و حامیانش نخواهد شد. این واقعیتی است که از دید رهبران دموکرات نیز پنهان نمانده و آنان را به تکاپو واداشته تا حتی شده برای بهره‌گیری از پشتوانه مردمی، قدرت بسیج عمومی و شاید از همه مهم‌تر، توانایی خارق‌العاده در جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی، سندرز را برای سال‌های آينده در صفوف خود حفظ کنند.

بر پاشنه سعودی

اما هرچقدر نامزد سوسیالیست دموکرات‌ها این روزها در حال کشف امتیازات ناشی از شکست در یک رقابت پایاپای است، نامزد پیروز نیز هر روز بیش‌ازپیش به پاشنه‌آشیل خود در رقابت با نامزد جمهوری‌خواهان می‌افزاید. همین دو روز پیش بود که هیلاری کلینتون در سخنانی پس از کشتار اورلاندو، به طور آشکار و برای اولین‌بار عربستان سعودی را به حمایت از سازمان‌های افراطی و جهادی محکوم کرد. او ضمن اشاره به تعلل مقامات سعودی، قطری و کویتی در جلوگیری از کمک‌های مالی شهروندانشان به سازمان‌های تروریستی افراطی، هشدار داده بود آنان باید همین‌حالا به پشتیبانی خود از مدارس و مساجد افراطی در سرتاسر دنیا که دروازه ورود شمار زیادی از جوانان به عرصه افراطی‌گری هستند، پایان دهند.

این سخنان البته به خودی‌خود هیچ جای انتقادی باقی نمی‌گذارد. اما آنچه دراین‌میان، اظهارات وزیر خارجه سابق ایالات متحده را مضحک می‌نمایاند، گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی اردن است که به نقل از محمدبن‌سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، مدعی شده ریاض حدود ٢٠درصد از هزینه‌های کارزار انتخاباتی این نامزد دموکرات را متقبل شده است. خبرگزاری «پترا» البته تنها دقایقی پس از انتشار این خبر، کل گزارش و سند عربی آن را از روی سایت خود پاک کرده و مدعی شده وب‌سایت این خبرگزاری برای ساعاتی هک شده بوده است. این در حالی است که سند موردنظر از سوی «بنیاد مطالعاتی خلیج‌فارس» مستقر در واشنگتن بازنشر شده و آشکارا حاوی اعتراف محمدبن‌سلمان در قبال پرداخت داوطلبانه مقادیر نامشخصی پول به کارزار انتخاباتی کلینتون است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج