شگرد چینی ها برای تصاحب بازار ایران
درحال حاضر خودروسازان چینی براساس هدف گذاریها محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر دارند.
رضایی یکی از فروشندگان خودرو در همین زمینه به خبرنگار تسنیم میگوید: امروز دیگر مردم تمایلی به خرید خودروهای قدیمی ندارند و بیشتر ترجیح میدهند محصولات جدیدتری را خریداری کنند. در این زمینه شرکتهای چینی بسیار خوب عمل کرده و هر چند ماه یکبار محصول جدیدی را با آپشن های مختلف راهی بازار میکنند.
وی با بیان اینکه شرکتهای چینی در حوزه خدمات پس از فروش تاکنون نتوانسته اند رضایت مشتریان را بدست آورند، گفت: علاوه بر این براساس هدف گذاریها خودروسازان چینی محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر هستند.
این فروشنده اضافه کرد: به عنوان نمونه چراخ جلو مزدا ۳ امروز در در بازار حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است اما چراغ ام وی ام ۵۳۰ که قیمتی حدود ۵۱ میلیون دارد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
فروشنده دیگری با بیان اینکه امروز در سطح بازار قطعات چینی با کیفیتهای مختلفی به فروش میرسد، گفت: هر کس که تمایل به خرید قطعه با کیفیت باشد باید هزینه زیادی را پرداخت کند در غیر این صورت قطعه ارزان چینی خریداری و یک ماه بعد با خرابی آن به ناچار باید قطعه دیگری را تهیه کند.
وی با اشاره به سود بالای شرکتهای چینی از فروش قطعه در بازار ایران افزود: اقدامات شرکت های چینی در بازار ایران در حالی انجام می شود که همچنان خودروسازان داخلی اصرار به تولید محصولات قدیمی خود دارند.
نظر کاربران
تازمانیکه شرکتهای ماشین سازی ایران به فکره گران فروختنه محصولاته خودشان هستند البته نخواهندتوانست دراین اوضاع بازاررابدست بگیرندبایدیه فکری برای خودشان بکنند نمیگم برای ملته ایران چون مردمه ایران هوشیارند بایدچینیها بازارشان رابقاپند شمابگیدواقعا پراید ماشینه بعدنگاه کنید قیمش چقدره متشکرم
مقصر خودروسازان داخلی هستند که اصرار دارند خودروهای قدیمی و بی کیفیت تولید کنند به خود زحمت نمی دهند که از فکر این همه جوان با استعداد استفاده کنند
ایران خودر وشرکت سایپا 50 سال از شرکت های کره ای واروپای عقب موندن فقط می تونن ماشین بی کیفیت کپی کنند
از ما که گذشت، ولی جوانان پرشور و تحصیل کرده می بایست با کمک سرمایه داران داخلی علاوه بر سود به فکر رشد صنایع خودرویی باشند تا نسل های بعدی از ایشان به نیکی یاد کنند و این گونه افراد مبتکر و سرمایه داران که هم به فکر سود آوری برای خود و رفاه مردمی و راضی نگه داشتن مردم کم نیستند، آینده به عرایض این حقیر صحت وصدق گفتار اثبات خواهد نمود،