علی ضیاء:
توصیه های علی ضیا برای تلویزیون
علی ضیاء مجری جوان رسانه ملی معتقد است، کارگردانان سینما و تلویزیون باید آثاری جذاب با مضمون ایدز و بیماران آن تولید کنند.
خبرگزاری برنا: علی ضیاء مجری جوان رسانه ملی معتقد است، کارگردانان سینما و تلویزیون باید آثاری جذاب با مضمون ایدز و بیماران آن تولید کنند.
علی ضیاء مجری جوان تلویزیون با اشاره به اینکه تلاش هایی در جهت تولید آثاری با محوریت ایدز هم در سینما و هم در تلویزیون صورت گرفته است، بیان کرد: کارگردانان ما قادر هستند درام هایی کاملا جدی و واقع گرایانه درباره بیماران ایدز بسازند و فقط کمی دقت در داستان پردازی لازم است.
این مجری درباره اینکه چرا در سینما و تلویزیون کمتر فیلم یا مجموعه ای درباره بیماری ایدز و آگاهی رسانی آن به مردم ساخته شده است، گفت: برخی از کارگردانان نظیر پوران درخشنده در فیلم «شمعی در باد» و یا اصغر فرهادی در مجموعه «داستان یک شهر» و یا منوچهر پوراحمد در مجموعه «آخرین ستاره شب» با انتخاب سوژه بیماری ایدز در قالب یک اثر داستانی و چالشهای پیشروی فرد مبتلا، تلاش هایی در این باره انجام داده اند، اما به نظرم این تلاش ها بیشتر جنبه شخصی داشته و براساس دغدغه های شخصی شان شکل گرفته است.
گفتنی است کمپین «هنر+ایدز» که از نوروز ۹۵ آغاز به کار کرده، کمپینی مردمنهاد است که میکوشد به نوبه خود زمینه ارتباط بیشتر میان اهالی هنر و مردمان در زمینه آگاهی بخشی پیرامون این بیماری را فراهم کند و به بررسی دلایل عدم استفاده کافی هنرهای نمایشی از سوژه های مرتبط با بیماران اچ.آی.وی بپردازد.
علی ضیاء مجری جوان تلویزیون با اشاره به اینکه تلاش هایی در جهت تولید آثاری با محوریت ایدز هم در سینما و هم در تلویزیون صورت گرفته است، بیان کرد: کارگردانان ما قادر هستند درام هایی کاملا جدی و واقع گرایانه درباره بیماران ایدز بسازند و فقط کمی دقت در داستان پردازی لازم است.
این مجری درباره اینکه چرا در سینما و تلویزیون کمتر فیلم یا مجموعه ای درباره بیماری ایدز و آگاهی رسانی آن به مردم ساخته شده است، گفت: برخی از کارگردانان نظیر پوران درخشنده در فیلم «شمعی در باد» و یا اصغر فرهادی در مجموعه «داستان یک شهر» و یا منوچهر پوراحمد در مجموعه «آخرین ستاره شب» با انتخاب سوژه بیماری ایدز در قالب یک اثر داستانی و چالشهای پیشروی فرد مبتلا، تلاش هایی در این باره انجام داده اند، اما به نظرم این تلاش ها بیشتر جنبه شخصی داشته و براساس دغدغه های شخصی شان شکل گرفته است.
گفتنی است کمپین «هنر+ایدز» که از نوروز ۹۵ آغاز به کار کرده، کمپینی مردمنهاد است که میکوشد به نوبه خود زمینه ارتباط بیشتر میان اهالی هنر و مردمان در زمینه آگاهی بخشی پیرامون این بیماری را فراهم کند و به بررسی دلایل عدم استفاده کافی هنرهای نمایشی از سوژه های مرتبط با بیماران اچ.آی.وی بپردازد.
پ
ارسال نظر