۲۸۵۷۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پايداری عجیب پايداری ها بر صلاحيتشان

دو عضو جبهه پايداري كه براي انتخابات مجلس دهم ثبت نام كرده بودند، نتوانستند از سد بررسي صلاحيت‌هايشان در هيات اجرايي بگذرند و نامه‌اي دال بر اعلام اين موضوع با امضاي فرمانداري تهران دريافت كردند. طبق قانون آنها مجاز به اعتراض به ردصلاحيت‌هايشان بودند اما ترجيح دادند در كنار آن در كانال‌هاي تلگرامي خود به بیان برخی مطالب بپردازند.

روزنامه آرمان: دو عضو جبهه پايداري كه براي انتخابات مجلس دهم ثبت نام كرده بودند، نتوانستند از سد بررسي صلاحيت‌هايشان در هيات اجرايي بگذرند و نامه‌اي دال بر اعلام اين موضوع با امضاي فرمانداري تهران دريافت كردند. طبق قانون آنها مجاز به اعتراض به ردصلاحيت‌هايشان بودند اما ترجيح دادند در كنار آن در كانال‌هاي تلگرامي خود به بیان برخی مطالب بپردازند.

ابتدا حمید رسايي تصوير نامه‌اي را منتشر كرد كه خطاب به شوراي نگهبان و در اعتراض به ردصلاحيتش بود. او در اين نامه نوشته بود: «بر اساس اظهارات صريح فرماندار تهران و معاون وي (رئيس ستاد انتخابات تهران) پاسخ استعلام از مراكز چهارگانه درباره اينجانب مثبت بوده. همچنين صراحتا عنوان مي‌كردند كه نكته‌اي در پرونده شما وجود ندارد تا آن را به شما ابلاغ كنيم! بلكه فقط اعضاي هيات اجرايي تصميم گرفتند تا راي به احرازصلاحيت ندهند!

اصرار آقايان اين بود كه اگر شما به شوراي نگهبان اعتراض كنيد، آنها حتما صلاحيت شما را تاييد خواهند كرد! پاسخ بنده اين بود كه به چه چيزي اعتراض كنم وقتي نمي‌دانم دليل ردصلاحيتم از نظر هيات اجرايي چه بوده تا به آن اعتراض كنم. علاوه بر اين، از هفت شرط قانوني، بنده مستندا به برخوردار نبودن از بند ۵ ماده ۲۸ (عدم سوءشهرت) از طرف هيات اجرايي دولت ردصلاحيت شده‌ام و معني آن اين است كه پس از نظر اين هيات اينجانب واجد شش شرط ديگر از جمله واجد بند یک - التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي، بوده‌ام. سوال اين است كه چطور كسي كه به احكام و آداب اسلام التزام عملي دارد و آن را رعايت مي‌كند، سوء شهرت داشته است؟ متاسفانه احتمالا به دليل مواضع سياسي اينجانب، هيات اجرايي فرمانداري مامور به اين اقدام بوده و اختياري از خود نداشته است.»

مهدي كوچك‌زاده هم متني را در كانال تلگرامي خود منتشر كرد كه در آن آمده است: «رد صلاحيت من و برادر عزيزم حجت‌الاسلام رسايي هر دو با استناد به دارا نبودن شرط مندرج در بند ۵ ماده۲۸ - عدم سوء شهرت در حوزه انتخابيه از سوي هيات اجرايي كه رئيس آن فرماندار و اعضاي آن معتمدين منتخب فرماندارند صورت گرفته است. من در روز ۱۶دي و طبق قانوني كه در نامه ابلاغ ردصلاحيت از سوي فرماندار ذكر شده هم به هيات نظارت شكايت كردم و هم دلايل و مستندات ردصلاحيتم را درخواست كردم كه متاسفانه تا لحظه آخر يعني عصر شنبه ۱۹دي‌ماه برخلاف الزام قانوني هيچ جوابي به درخواستم داده نشد و تنها معاون سياسي فرماندار با افتخار به سوابق خود شفاها دليل رد با وجود مثبت بودن نظر مراجع چهارگانه را نظر اعضاي هيات اجرايي ذكر مي‌كرد اما در پاسخ به درخواست ابلاغ رسمي همين مطلب سكوت مي‌كرد!»

پاسخ به دلواپسان ردصلاحيت شده

در حالي كه اين دو عضو جبهه پايداري براي ورود به مجلس اشاره‌اي به جلسات خود با مسئولان نكرده بودند اما ظاهرا طبق آنچه معاون سياسي و انتظامي فرمانداري تهران روز گذشته خبر داد رسايي دو بار با او ديدار و گفت‌وگو كرده است. اصغر ناصربخت گفت: من دو جلسه مفصل با آقاي رسايي داشتم و همه نكات را براي ايشان تشريح كردم و اكنون تعجب مي‌كنيم كه چرا چنين اظهاراتي را مطرح كرده است. همه توضيحات ما روشن مي‌كند كه رسايي مطالب كذبي را منتشر كرده است. وي گفته است اعضاي هيات اجرايي شهرستان تهران همگي اصلاح‌طلب هستند و بنابراين به دليل گرايش سياسي‌شان وي را ردصلاحيت كرده‌اند در حالي كه همه اعضاي هيات‌هاي اجرايي داراي ملاك‌هايی از قبيل وجهه اجتماعي مناسب، سابقه مديريت بالا و صلاحيت اخلاقي و عملي هستند.

وي ادامه داد: اگر آقاي رسايي قانون انتخابات را بخواند متوجه مي‌شود كه هيات‌هاي اجرايي براساس تحقيقات محلي و استعلام از مراجع چهارگانه درباره افراد اظهارنظر مي‌كند و علاوه براين بررسي‌هاي محلي را نيز انجام مي‌دهند. درباره آقاي رسايي هم اعضاي هيات اجرايي براساس بررسي‌هاي محلي به اين نتيجه رسيده‌اند كه وی براي كانديداتوري در مجلس دهم صلاحيت ندارد. رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه درباره اين ادعاي حمید رسايي كه دليل رد صلاحيتش به وي اعلام نشده است، تصریح کرد: ما دليل رد صلاحيت آقای رسايي را مانند ساير داوطلباني كه صلاحيتشان احراز نشد، به وي اعلام كرديم. رسايي طبق بند ۵ ماده ۲۸ قانون انتخابات در هيات اجرايي رد صلاحيت شد.

رسايي صداي كاركنان فرمانداري را ضبط كرد

ناصربخت در ادامه با بيان اينكه آقاي رسايي صداي كاركنان فرمانداري را ضبط و در اينستاگرام پخش كرده است، اظهار كرد: آقاي رسايي نماينده مجلس است و بر قانونگرايي تاكيد دارد اما وي به اعتبار كدام حكم قضائی صداي افراد را ضبط كرده است؟ ضبط صداي افراد به حكم قضائی نياز دارد و كساني كه صدايشان ضبط شده حق پيگيري قضائی اين مساله را دارند. بهتر است به جاي فرافكني دنبال شكايت خود از طرق قانونی باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج